Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderpraat

Berichtdoor LauraC » 10 mei 2012 16:14

M kwam om 23.00 bij mij in bed gekropen, was te moe om hem terug te leggen dus deed net alsof ik sliep. 's Ochtends vroeg ik aan hem: waarom kwam je nou gisteren bij mij in bed? Hij: nou, m'n deur stond open dus ik dacht dat dat een uitnodiging was :mrgreen:
En net tijdens een kleurenkaartspel laat hij een heleboel kansen schieten. Zegt 'ie: sorry, ik was aan het dagdromen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 mei 2012 18:04

Al H annah iets doet wat niet mag, zeg ik wel eens: pas op hoor, anders word mama boos. Dan zegt ze heel verontwaardigd: neehee H annah boos. En als ik vraag doe dan is boos, dan trekt ze mee een gezicht :lol:
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 mei 2012 10:12

LauraC schreef:M kwam om 23.00 bij mij in bed gekropen, was te moe om hem terug te leggen dus deed net alsof ik sliep. 's Ochtends vroeg ik aan hem: waarom kwam je nou gisteren bij mij in bed? Hij: nou, m'n deur stond open dus ik dacht dat dat een uitnodiging was :mrgreen:
En net tijdens een kleurenkaartspel laat hij een heleboel kansen schieten. Zegt 'ie: sorry, ik was aan het dagdromen.

:lol: wat een bijdehandje

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mei 2012 20:23

Timon zag een foto van het koningshuis: 'Die ken ik, dat is prinses Maximaal!'

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 mei 2012 22:08

M had vd week een paar leuke uitspraken.
'mama je moet een emmer bij je bed zetten'. Ik een emmer? 'Ja' zegt hij ' als het water (vruchtwater) uit je buik komt kan dat in de emmer anders wordt je hele bed nat en dat mag toch niet'

'als de baby geboren wordt snijden ze met een mesje je buik open dan komt eerst het water eruit en dan de baby. daarna plakken ze er een pleister op en dan is je buik weer heel'

Volgens M krijgen wij een meisje, op de vraag waarom dat zo is: 'u bent toch ook een meisje'. als ik hem uitleg dat hij ook in mijn buik heeft gezeten vind hij dat maar erg bijzonder :-k

hoe hij er allemaal aan komt? wij hebben helemaal niets verteld over hoe een bevalling gaat. :-k

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 mei 2012 14:38

H annah wilde pas voor haar eten niet bidden, na aandringen ging ze toch bidden (heel hard en snel , zo van dan ben ik er van af)
dank u om wesus wil en zorg voor pappa en mamma en H annah en E lianne en jochem (hond) en piepie (cavia) , amen.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mei 2012 15:19

Prachtig :D
Niet echt een leuke uitspraak maar wel aandoenlijk.
We aten zaterdag bij de buren in de tuin, waar een heleboel mensen zaten die niet gelovig zijn ofzo. Dus ik zei zacht tegen Jurian: 'zullen we even samen bidden?' Hij hardop:' Heere, zegen dit eten amen. Ja, ik moet effe bidden hoor' (tegen de man naast hem).
En toen hij zijn broodje op had:' mama, ik ben klaar, mag ik vast een liedje zingen?' (wij danken nooit na het eten, maar zingen een christelijk liedje, die Jurian dus uit mag kiezen)
Zingt hij midden in die groep mensen 'Dit is de dag', met dat hoge stemmetje van hem. Onze kleine evangelist ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 21 mei 2012 18:38

M'n neefje heeft vorige week een broertje gekregen.
Hij vond het ontzettend leuk en was er heel trots op.
Maar zondagavond wilde hij mama toch wel even voor zichzelf: "zullen we morgen even met z'n tweeën bij de Hema gaan koffiedrinken mam?"
vondtie toch niet zo leuk dat mama dat nog niet kon en dat ze broertje niet bij de zuster achter wilde laten

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 mei 2012 21:03

Wat een lieve opmerking, sis!

Hier vanmorgen:
"mama, mag ik doekje voor de pelletjes?"

(Ze was een ei aan het pellen en de schilletjes gooien wij altijd op een keukenpapiertje.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mei 2012 18:22

Ik vertelde aan Jurian dat we maandag naar mijn oma gaan, die bijna 90 is.
Jurian:' Mama, als jij later groot bent, dan ben je ook een oude oma he. En dan heb je ook van die rare kleren aan.'
Oeps, ik zal maar niks tegen mijn oude oma zeggen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 mei 2012 19:26

M hoog springend en zwaaiend op de trampoline: 'Ik zie papa in Afghanistan!'

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 24 mei 2012 22:46

dit vertelde m'n broer
Hij had tuinstoelen nodig en ging die uit mijn tuin halen.
De buurmeisjes keken erg verbaasd naar die vreemde kerel en vroegen: 'wat doe je?'
broer: 'ik ben een boef en komen stoelen stelen'
zegt het buurmeisje: 'je bent geen boef, want boeven zijn zwart' XD

ze bedoelde zwarte kleren =D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 mei 2012 22:53

Er zijn hier in de buurt een aantal straten nogal versierd ivm het EK. Timon: 'Ik weet waarvoor dat is versierd! Er is een kindje op het voetbalveld jarig.'

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 25 mei 2012 08:32

Joëlle denkt dat die versiering op straat nog voor de Koninginnedag is. Dacht ik, tenminste, want gisteren zei ze opeens, toen ze de vlaggetjes in de tuin van de buren zag: 'Dat is voor de voetbal...'

Vorige week kwam ze terugrennen uit de speeltuin, terwijl ik even met de buurvrouw stond te praten: 'Mama, die jongens in de speeltuin zeggen dat de Heere niet bestaat!' Ik stond echt even met m'n mond open... waar ze al niet over praten in de speeltuin. Er waren op dat moment jongens aan het rondhangen van een jaar of 12, van kleine kinderen onder elkaar kun je van alles verwachten, maar van deze jongens... De buurvrouw (die overigens zelf niet naar de kerk gaat) zei dat ze maar moest zeggen dat 'de Heere lekker wel bestaat' (haar woorden). Later vroeg ik waarom die jongens dat zeiden. Toen zei ze dat ze gezegd had dat ze de Heere lief vond en vervolgens werd dat de grond in geboord door die jongens :( .

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 25 mei 2012 10:36

Lidia schreef:Toen zei ze dat ze gezegd had dat ze de Heere lief vond en vervolgens werd dat de grond in geboord door die jongens :( .

Uit de mond van kinderen en zuigelingen hebt U sterkte gegrondvest...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Relaties”