Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 13 sep 2011 18:19

Ik bedoel van die indianenveren, het gaat om felle kleuren (geel, rood, groen etc.). En nee ik hoef geen vogel kaal te plukken, volgens mij zijn er ook wel neppe veren ;).
Wat de toekomst brengen moge........

jantine76
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 13 sep 2011 18:36

Hema heeft wel gekleurde veren in zakje, maar die zijn korter, ik denk 10-15 cm....

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 15 sep 2011 11:06

na 2 uur prutsen, begin ik aardig dol te worden...
Ik wou even een kussenhoesje naaien, maar de naaimachine zet geen steek!
Hij naait 1 of 2 steken, en dan lijkt ie vast te slaan, 'onder' de stof hangt dan een hele bos draad,
dus het lijkt me vanuit het spoeltje te komen, wie heeft enig idee wat het kan wezen?
Ik heb er al een ander spoeltje in gedaan, het hele omhulsel waar het spoeltje in zit heb ik er al uit gehad, en er weer in gezet, ik kan de fout gewoon niet vinden....En in het instructieboekje kani k al helemaal niet vinden ](*,)

Wie weet wat het probleem kan zijn?
't Is trouwens zo'n eenvoudige naai-machine van Toyota, die je regelmatig bij blokker en kruidvat ziet staan...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 15 sep 2011 11:13

Zit je bovendraad goed ingeregen, ook goed door de spanning?
En anders zit het probleem volgens mij echt in het spoeltje, zit de draad strak genoeg om het spoeltje gewonden?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2011 11:37

spoeltje verkeerd om? Als je aan het draadje trekt moet hij met de klok meedraaien.
Dat was bij mij een keer het probleem
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 sep 2011 14:17

vaak heeft dat te maken met de spanning. heb ik ook gehad, nu staat hij goed ingesteld en nergens geen last meer van.
Afbeelding

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 15 sep 2011 22:28

zit eindelijk na jaaaaaaren weer op naailes. Vanmiddag eerste les gehad, ben met een rok begonnen, die ik volgende week wel klaar zal hebben denk ik

ben al aan het terugbladeren geweest ook in deel 1, maar kan het niet echt vinden

eenvoudige rokpatronen kan ik die ook op internet vinden (nederlands)

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 16 sep 2011 13:19

hij doet het weer! Gisteravond nog een uur geprutst, maar wilde nog niet, dus vanmorgen dacht ik; nog 1 poging, en anders stop ik er mee, heb het hele omhulsel van't spoeltje eruit gehaald, en opeens zag ik het schroefje waar je de spanning mee kon regelen (heb ik dus aan de verkeerde lopen draaien :lol: ) Die aangedraaid, en die zat inderdaad heeeel los!
En toen kwam ik er achter dat ik vanaf het begin de bovendraad verkeerd geregen had, de vorige x-en werkte dat prima (m'n schoonmoeder had 't me zo uitgelegd) maar goed...
hij doet het weer, het kussentje, 2 kussenhoesjes en nog wat kleine dingen zijn nu EINDELIJK klaar!
Voel me nu wel akelig blond :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 sep 2011 15:50

het voordeel is dat je het nu vast nooit meer vergeet.

Heb een meter tafelzeilplastic van kitch kitchen gekocht. Zag ooit es dat iemand daar tasjes van had gemaakt. Hoe deed u dat? Je moet geen fouten maken lijkt mij want dan zie je de stiksels zo in het plastic
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 sep 2011 10:54

Een paar tips voor naaien met tafelzeil:

-gebruik geen spelden maar schilderstape
-plak evt. ook tape onder je naaivoetje, anders kan het zijn dat je naaimachine 'stroopt' en je veel kleinere steekjes krijgt dan de bedoeling is
-naai gewoon met de goede kant naar buiten en zet de naden af met een randje dubbelgevouwen tafelzeil. Afwerken met biaisband kan ook goed.
Succes, het werkt verslavend!

Mijn laatste project was een tas voor dochterlief van 4, voor haar eerste schooldag. Ik kon geen tafelzeil vinden wat bij haar jas paste en heb toen een shopper bij Xenos gekocht die er leuk bij stond en die vermaakt tot schoudertas! Is erg leuk gelukt moet ik zeggen en was in een uurtje klaar!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 sep 2011 19:49

wat gebruikte je voor patroon?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 sep 2011 20:18

Geen eigenlijk; ik was van plan een simpel tasje te maken, zonder klep enzo, maar ik had 'm veel te groot geknipt. Toen ik het teveel omvouwde, zag ik dat een klep wel heel leuk zou zijn en toen heb ik het maar zo gemaakt. Volgende week zal ik weleens een foto posten, dan heb je een idee. Maarre, de maten van een gekochte tas als voorbeeld nemen helpt wel, vind ik altijd.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 19 sep 2011 21:37

@ annet

bij deze misschien nog een leuke link voor je in ieder geval nog tips voor het naaien met tafelzeil

http://mrs-busy.blogspot.com/2011/06/tafelzeil.html

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 sep 2011 08:41

Wat een leuke link, nita! 'k Doe altijd ideeën op als ik blogspots van anderen lees, dus ik stop nu snel met computeren en kruip achter de naaimachine ...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 20 sep 2011 10:37

Sophie77 schreef:Wat een leuke link, nita! 'k Doe altijd ideeën op als ik blogspots van anderen lees, dus ik stop nu snel met computeren en kruip achter de naaimachine ...

graag gedaan, waar ben je op t moment mee bezig?
ik kwam er toevallig op, omdat ik op zoek ben naar patronen voor een rok, en naar kraamcadeautjes die je kan naaien

dus als jij daar nog een leuke link van heb :-oo

Terug naar “Relaties”