Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 27 aug 2011 09:07

@bumba, heb je er een foto van? :mrgreen:
Ja, ik wil idd wel een onderlaag maken, want ik denk dat het idd anders niet lekker zit én doorschijnt :(
Maarre, ik werk dus eigenlijk nooit met tule: rafelt dat heel erg? Ik las nl over chiffon (ken ik ook niet zo) dat dat heeeel erg rafelt.
Ik heb ook nog een ander leuk rokje gezien, ook soort petticoat idee maar dan net weer wat anders.
Alleen ik kan nu niet aan de slag, want het persvoet houdertje van mijn machine is kapot (hij 'pakt' het persvoetje niet meer). Manlief is al overal op zoek geweest, maar nergens een winkel in de buurt te vinden (tja, dat heb je als je zo afgelegen woont ;)). En op internet ook niks te vinden om ze ergens online te bestellen. Ik baal dus enorm, want ik wilde graag nog een rokje maken voor Sophies verjaardag (D.V. 15 september) ](*,)

@annet, mooi jurkje. En die blauwe stof is echt heel mooi. Waar heb je die vandaan?
Enne, die shirtjurkjes zijn idd heel makkelijk en snel te maken ;)

Oh ja een tijdje terug ging het hier nog over die rimpelrokjes, maar ik kan het niet meer vinden :-k Leek me ook zo leuk om te maken en volgens mij niet zo moeilijk, toch?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 27 aug 2011 11:22

Hé Annet, hoe kom je aan zulke stofjes? Hier wordt ik hebberig van!!
Mijn naaimachine heeft net een beurt gehad en 'k heb een nieuwe lockmachine, die hele mooie rolzoompjes kan maken en makkelijk te bedienen is, dus ik wil naaien.. Heerlijk voor het najaar aan de slag. Dus Annet, zeg es gauw of het online te verkrijgen is :D :lol:

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 27 aug 2011 11:23

dubbel..

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 27 aug 2011 12:09

jantine, mag ik vragen wat jij voor die beurt betaald hebt? Ik heb het nog nooit laten doen, heb m n 2 jaar. Dus dat is mss ook wel een idee? Dan zouden ze gelijk dat persvoet-dingetje kunnen repareren :-k
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Memmem » 27 aug 2011 12:19

Ik betaal voor zo'n beurt ong 25 euro. Laatst de naai en lockmachine laten nakijkenalles smeren en afstellen, de mesjes en naaiplaat waren vervangen. Voor beide machines samen was ik 100 euro kwijt. (en de machines worden voor dat geld ook gehaald en weer thuisgebracht)
Ze kunnen ook vast je persvoethoudertje maken. Ik weet niet waar je de machine gekocht hebt en of dat dichtbij is meestal kunnen die de machine ook wel nakijken/repareren.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 27 aug 2011 18:08

Hier het zelfde verhaal ongeveer. De beurt was 30 euro en de machine had een paar mankementjes. Plus dat ik nog een rimpelvoetje gekocht hebt (en die was prijzig, 17 euro). Totaal was ik met de naaimachine voor 60 euro klaar. Maar hij doet het ook weer perfect, is gesmeerd en al. Het lijkt misschien een beetje jammer van je geld, maar als je rekent wat je anders voor kleding zou betalen, kan het echt wel uit.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 27 aug 2011 18:50

@Jantine: in Sommelsdijk op de markt, die gast staat op meerdere plaatsen, weet alleen niet waar.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 27 aug 2011 19:28

Bedankt voor de info over het onderhoud!
Mijn man heeft (na lang zoeken!) een winkel gevonden waar ze persvoet houdertjes verkocht. Hij had een foto van het ding op zijn smartphone gezet met beschrijving erbij en heeft dat bij de winkelier laten zien ;)
Thuis meteen het dingetje erop gezet en jawel: ik kan weer aan de slag!!! Joepie!!!!

@Annet, Sommelsdijk kom ik eigenlijk nooit (is net weer een eilandje hoger ;)). Maar de stof is echt heel leuk!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 27 aug 2011 21:42

mvs: fijn dat je weer aan de slag kunt!

Annet, da's hier niet in de buurt helaas... En ik denk ook niet dat hij het hele land doorreist voor de markten... Nouja, hier is vast ook genoeg leuks te vinden..

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Bumba » 28 aug 2011 18:59

@mvs:
Ik kan zo gauw geen fotootje vinden van mijn creatie, maar de handleiding die ik gevolgd heb is hier van:
http://home.scarlet.be/fenicia/tutoral/ ... icoatn.htm

Ik heb alleen de tule variant gevolgd en dus niet de kleurtjes, maar naderhand heb ik er nog voering onder gezet en roze burberry-ruiten er over heen. Tule met lockmachine is heel eenvoudig!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 31 aug 2011 12:39

Een jurkje/tuniekje voor Frederiek. Ik was er al aan begonnen voor ze geboren was, en het net eindelijk eens afgemaakt. Het is officieel maat 56 maar het was toch nog veel te groot. Ben benieuwd of het nu past.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 31 aug 2011 15:43

Mooi hoor Missf! ziet er netjes uit

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 31 aug 2011 20:57

leuk missf! show je haar nog een x als ze m aan heeft?

hier ook een hobby-projectje afgerond. had al tijden een half afgemaakte krans liggen, zo'n strokrans met die taartonderleggers (van action). heb 'm vanochtend eindelijk maar eens afgemaakt.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 09 sep 2011 10:57

Iemand idee waar je lange veren kunt krijgen in verschillende kleuren? Liefst gewoon een zak waarin zo'n 100 veren zitten in de lengte van 20-50 cm.
En natuurlijk een leuk prijsje. Op internet kom ik veren van € 1,95 per stuk tegen, beetje duur grapje :shock:. Aangezien er nog veel meer materialen
worden gebruikt waarin ook al aardig wat kosten zit.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 09 sep 2011 13:10

Zulke lange veren zie ik nooit eigenlijk. Kids hebben wel geregeld iets op school gemaakt van kleine veertjes maar die grote? Kijk of er een pauw in de buurt in de rui is :mrgreen: Welke vogel heeft er ooit zulke lange veren?
ja, dat is mijn mening dan he.....


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten