Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 31 mar 2015 09:25

Duschka schreef:Voorlopig is 't allemaal (in de beleving van ML en mij) een stuk heftiger dan de vorige maal.
Heb Primperan gekregen, omdat Emefasene de vorige maal totaal niets deed, maar reageer hier heel heftig op, dus durf dat niet te nemen als ML er niet. (en zorverlof wordt geweiger door de werkgever ](*,) )

Hulp is hier eigenlijk niet voor handen, maar gelukkig wel een zeer handige ML en daarnaast is't nu even een kwestie van prioriteiten stellen.
De zorg voor dreumes gaat voor, de rest is bijzaak. Dus ML besteed met name veel tijd aan dreumes.
Gelukkig kan dreumes zichzelf ook prima vermaken, dat scheelt echt enorm. Ik lig op bed, tot ML naar zijn werk gaat (wisseldiensten en veelal pas 's middags, dus dat is fijn), dan verhuis ik naar de bank.
Dan word ik bedolven onder de zakdoekjes, want dreumes heeft begrepen dat ik niet lekker ben, en in haar beleving heb je dan last van een snotneus :mrgreen: .

Enfin, het is even ontzettend heftig en soms baal ik wel een beetje dat het allemaal niet zo voorspoedig gaat :oops: , maar ja... dan kijk ik weer naar dreumes en dan weet ik ook weer dat het achteraf beslist alle moeite waard is.


Gefeliciteerd maar ook sterkte joh! Woon je niet hier in de buurt?? Wil je best komen helpen hoor...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 31 mar 2015 11:08

@Lammetje

Super lief aangeboden joh. Maar geen idee waar jij woont :wink: maar vast niet bij ons om de hoek vermoed ik. Wij wonen in NH

Gelukkig vandaag een betere dag. Ik kan zowaar rechtop zitten en dat is een verademing. Kun je weer blij zijn met kleine dingen. Komt ook goed uit want ML is vanmorgen heel vroeg vertrokken en komt pas midden in de nacht thuis.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 31 mar 2015 11:15

meribel schreef:waar woon je Duschka, in de randstad?
Dit ga je toch niet volhouden zo 9 maanden zonder extra hulp?
Heb je misschien mensen uit de gemeente die helpen of familie leden?

en was je bij de vorige nu in het ziekenhuis geëindigd?


Tsja lastig. We hebben een klein netwerk en ik ben zelf mantelzorger dus familie hulp zit er niet in. Twee behulpzame vriendinnen waarvan een zelf uit de running is en de andere is pas verhuisd en heeft zelf problemen.

Ach we moeten maar per dag bekijken hoe het gaat. Zijn wel aan het overwegen om desnoods particuliere zorg of oppas ofzo te regelen maar nog even geen energie om dat uit te zoeken
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Boerin » 31 mar 2015 12:09

Oh je bedoelt je man krijgt geen zorgverlof? Ik dacht al: meld je gewoon ziek. Zal voor je bidden dat het beter gaat. Komen je ouders niet helpen? Mijn moeder kwam eten koken toen ik plat moest liggen en de was opvouwen, lol, m'n pa zelfs ook nog.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 31 mar 2015 12:25

Duschka schreef:
Tsja lastig. We hebben een klein netwerk en ik ben zelf mantelzorger dus familie hulp zit er niet in. Twee behulpzame vriendinnen waarvan een zelf uit de running is en de andere is pas verhuisd en heeft zelf problemen.

Ach we moeten maar per dag bekijken hoe het gaat. Zijn wel aan het overwegen om desnoods particuliere zorg of oppas ofzo te regelen maar nog even geen energie om dat uit te zoeken


http://www.nationalehulpgids.nl
de marktplaats voor zorgverleners,

maar of je er ook een indicatie voor zal krijgen, misschien kan je huisarts je daarmee helpen!

( ik begrijp je bent niet lid van een kerk? bij ons in de kerk is er ook 'zusterhulp' actief bij dit soort situaties )

n-h is helaas een andere provincie dan hier..

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 31 mar 2015 12:33

Boerin schreef:Oh je bedoelt je man krijgt geen zorgverlof? Ik dacht al: meld je gewoon ziek. Zal voor je bidden dat het beter gaat. Komen je ouders niet helpen? Mijn moeder kwam eten koken toen ik plat moest liggen en de was opvouwen, lol, m'n pa zelfs ook nog.


Idd mijn man krijgt geen zorgverlof. (hoewel het wettelijk niet geweigerd mag worden, maar goed, dat is weer een heel ander verhaal. Iets met onrust op de werkvloer, "voor jou tien anderen..." etc.).
Ik ben dus mantelzorger bij mijn ouders :wink: dus nee, die kunnen niet komen helpen, helaas. En ik zou 't ook niet willen (gezien de situatie waarin ze zelf zitten). En kom uit een zeer kleine familie.
Schoonfamilie hoeven we niets van te verwachten (weet ik uit ervaring van mijn vorige zwangerschap) en wonen ook te ver weg, dus dat valt af.

@Meribel
We zijn zeker lid van een kerkgenootschap hoor maar kerkhulp euh... ik kreeg vorige week een brief dat ze gaan inventariseren of dit wenselijk is om op te zetten.... :-oo

Ik ga mij eens bezinnen op de opties.
De zomervakantie komt in zicht, er zijn vast studenten die al vroeg klaar zijn en wellicht wat willen bijverdienen, want eerlijk gezegd... het moet ook graag betaalbaar blijven. Ons budget is niet super ruim.

En een indicatie voor zorg... daar reken ik niet echt op. Er is zo ontzettend in gesneden, zolang er een "gezonde" partner thuis woont, wordt er vanuit gegaan dat die het allemaal regelt en de zorg op zich neemt.
Mijn ouders zitten zeker in een situatie waarin zorg zeer op zijn plek is, maar voor elk half uurtje moest geknokt worden, onder 't argument: "we moeten bezuinigen en u kunt zelf ook particuliere hulp inkopen, dat scheelt ons weer in 't budget. Daar bent u het wel mee eens, toch? " ](*,)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 31 mar 2015 12:45

@Duschka, laat het toch gewoon aan je diaken of ouderling weten! Daar zijn ze voor, dit soort dingen is ook waaróm je lid bent van een gemeente en gemeenteleden vinden het vaak fijn om te helpen hoor! Bovendien als je het laat weten kan er ook voor je gebeden worden.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 31 mar 2015 13:51

Duschka schreef:@Acire
Wanneer liep de voeding bij jou terug?


Ik weet het niet precies eigenlijk. Maar naar mijn idee vanaf een week of 16. Ik weet ook niet wanneer het precies weer terug is gekomen. Ik zat steeds te kijken en te luisteren naar slikgeluiden bij DL. Maar zij zuigt veel minder krachtig en slikt veel onhoorbaarder en onmerkbaarder dan zo'n inimini en daar heb ik me denk ik in vergist. Goed observeren is geraden #-o
Oh, er is een FB groep over tandemvoeden waar ook veel onderwerpen gaan over zwangerschap en voeden. Aanrader!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 31 mar 2015 14:01

Oh, en wat betreft hulp. Ik heb sinds een paar jaar een schoonmaakstudent die 2 uur per week mijn huishouden doet. Bij ons maakt ze schoon, maar mijn zusje had ook een schoonmaakster die deed ook de was en zelfs de afwas :mrgreen: . Via een christelijke studentenvereniging gevonden. Ideaal!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 31 mar 2015 14:30

Nee een indicatie voor hulp krijg je niet zolang er een 'gezond' persoon boven de 18 in huis is. Ik denk dat zorgvelof er voor jou man ook niet inzit. Een vriendin van mij is ernstig ziek en krijgt allen zorg voor sondes, injecteren etc. Man kan ook geen zorgverlof krijgen, gooien ze op mantelzorg
aanwezig ete. Moet natuurlijk zakelijk, financieel gezien ook maar kunnen. Maar voor een zwangere vrouw die ernstig misselijk en moe is kan een man mijns inziens niet zomaar vrij krijgen (misschien wel voor een dagje?)

Bij ons in de kerk heb je een hele groep vrouwen die tijdelijk hulp verleent (koken, ritjes naar ziekenuis, de was ophalen etc). Er word best wel eens beroep op gedaan (bij zieke moeder, bij een groot gezin waarvan een kind int ziekenhuis ligt, enz. enz.). Bij mijn vriendin komen ze 1 morgen met zn tweeën het huis doen en halen ze 2 keer indd week alle was op). Koken doet familie en vrienden.
zoiets is toch geweldig?!

Misschien kun je hulp vragen in de gemeente? Weten ze van jou omstandigheden? Als ik kijk hoe vaak er wel geen mensen 'op mijn pad komen' waar ik hulp bied dan snap ik niet goed dat je geen hulp aangeboden krijgt.. .Zo heb ik een tijd lang 1dag op kinderen gepast van een (bijna) overspannen moeder, regelmatig mensen in huis geholpen enz. Misschien via nieuwsbrief, kerkbode, site hulp vragen? Of inderdaad via ouderling, diaken?
Wie doet nu het huishouden, het koken enz dan?

En toch proberen goede medicatie te krijgen? Waarom durf je medicatie niet te slakken als ML er niet is? Juist op vaste tijden slikken! Bijwerkingen wen je dan het snelst aan. Helpt het wel? Anders andere proberen?

Sterkte!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor 654321 » 31 mar 2015 14:31

Een schoonmaakstudent klink ook goed

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 31 mar 2015 16:03

Woon idd niet in de buurt, in zh. Lastig hoor, hier idd ook een groep vrijwilligers maar als dat Bij jullie nu van de grond komt heb jij daar nog niks aan, jammer.

Advertentie in het kerkblad is misschien wel een optie...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 31 mar 2015 18:14

maar ik begrijp best dat je niet een advertentie open en bloot wil plaatsen, maar via je ouderling of diaken is diskreet, die kent zijn wijk en weet ook welke mensen zouden willen helpen, ik ben ook weleens door mijn ouderling gepolst of ik iets kon betekenen voor iemand op specifiek gebied ( kon niet helaas omdat we een streekgemeente zijn en ik geen auto heb ) , maar dat is ook geen probleem ik kan weer andere dingen doen net als wat 654321 schrijft,

en als er bij jullie in de kerk zoiets opgezet gaat worden, dan is dat omdat er mensen zijn die dat graag willen gaan doen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2015 21:42

Bij ons heb je ook geen vaste groep vrijwilligers of wat dan ook.
Hier word dan meestal een oproepje gedaan. Bij ons is er een gezin waarvan de vader chronische ziekte heeft waardoor hij niet voor het gezin kan zorgen, net het 2e kind geboren en die hebben ook een tijdje hulp gehad.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor cornelia77 » 01 apr 2015 08:13

Is er een npv bij jullie in de buurt? Ik ben zelf coördinator, wij krijgen dergelijke vragen wel binnen. Er moet wel iets te regelen zijn volgens mij.
Maar het is vaak ook lastig om hulp te vragen. Vind je dat moeilijk? Zelf merk ik ook dat ik liever hulp aanbied dan voor mezelf hulp vraag...
Sterkte ermee.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron