Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Duschka » 16 okt 2014 13:23

parkiet schreef:Geen pijn, wel verminderde productie, en dat werd in de loop van de tijd steeds erger. Tot ons beider frustratie.

Dat lijkt mij ook heel frustrerend!

Productie minderd hier niet echt (gelukkig). Volgens mij alleen de dag voor de eisprong. Dan komt DL namelijk vaker voor een slokje en timmert ze ook meer bemoeidigend en aanmoedigend op mijn borst :lol: .

@Acire
Dat lijkt me idd heel vervelend, om er tegenop te gaan zien. Ik hoop dat je geen last gaat krijgen van Nursing Agitation of dat wellicht het voeden toch weer minder pijnlijk gaat worden, later in de zwangerschap? (geen idee of dat kan)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 okt 2014 15:07

Haha, dat timmeren op borst herken ik wel! Of een nijdige ruk, zo van waar blijft het nu?! :roll:
Acire: heb je ooit spruw gehad? Ik voedde bij 2 zwangerschappen ook nog en zodra ik zwanger was ging het ongelooflijk zeer doen: spruw stak de kop weer op... :?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 16 okt 2014 15:56

Max schreef:Acire: heb je ooit spruw gehad? Ik voedde bij 2 zwangerschappen ook nog en zodra ik zwanger was ging het ongelooflijk zeer doen: spruw stak de kop weer op... :?

Nee, nooit gehad gelukkig, maar wel goeie vraag. Ik zie niets raars bij mezelf of DL. Het is ook alleen tijdens het drinken. Spruw voel je toch 'de hele dag'?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 okt 2014 18:32

Herkenbaar ja.. Hier ook als ik druk ben moet hij echt 'trekken' voor er wat komt en dat vindt hij maar niks.. bij de meiden begon mijn menstruatie na een half jaar, toen voedde ik ook nog. Nu nog steeds niets na dik 10 maand.. vind het maar niks, ben bang dat het me een keer overvalt...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 16 okt 2014 19:35

Acire schreef:Ik vind het echt pijnlijk ja. Zit me echt te verbijten de eerste seconden. Daarna gaat het beter gelukkig. Ik denk dat ik het net zo pijnlijk vind als kloven, maar een BO heb ik nooit gehad gelukkig, dus daarmee kan ik het niet vergelijken.
Vind het wel jammer, ik zie er soms tegen op om te voeden omdat ik weet dat het zeer gaat doen.

Ik had drie weken na de bevalling ook zoiets van: niet weer. Ging er ook echt tegenop zien... Totdat ik een kolf aangeschaft had. Een uitkomst! Ik had dan last van tepelkloven, dus ik wist waar het vandaan kwam en wat er aan te doen was.
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 16 okt 2014 22:11

vpk schreef:. Nu nog steeds niets na dik 10 maand.. vind het maar niks, ben bang dat het me een keer overvalt...

Lijkt mij heerlijk, zo zie je maar :wink:
Voelde je het de vorige malen niet terug aankomen?

@Max
Een nijdige ruk... mmm dat lijkt mij ook niet fijn
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 okt 2014 23:37

Ik voelde de spruw eigenlijk vooral met voeden. Omdat ik het eerder had gehad wist ik hoe het voelde. De vk zei dat het vaker voorkwam omdat je toch wat vatbaarder bent.
Maar dat zal per persoon wel verschillen.
Je kunt gentiaanviolet proberen, helpt het dan was het vast spruw.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 okt 2014 09:55

Hier ook aan het 'wachten' tot er een keer spruw komt. Bij de andere twee allebei gehad, nu nog niet. (gelukkig) DJ drinkt nog steeds niet zelf (ze zijn vandaag 17 weken) dus ik kolf nog gezellig iedere drie uur. Ik zal wel blij zijn dat het 'om de vier uur' is aangebroken, maar dat is nog niet zo #-o . Hij slaapt met met enige regelmaat de nachten door. NL niet, die komt echt nog iedere drie uur... Over het algemeen gaat het goed, maar als ze (zoals vorige week) twee regeldagen achter elkaar hebben en dan ook nog allebei.. toen had ik 's avonds echt niets meer. Toen maar een 'nepfles' gegeven. Gelukkig wilden ze dat en kon ik weer even opladen :-oo
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 okt 2014 13:13

Jet is vanavond 6 dagen oud en spruw is al weer een feit... Nina spande de kroon met 4 dagen en toen al spruw...
HA kwam hier net op huisbezoek en die heeft gelijk van alles voor geschreven... Gelukkig hebben Jet en ik er nog geen last van de kraamverzorgende hield het al heel goed in de gaten omdat ik het bij Nina ook zo vaak gehad heb.

Voeden gaat voor de rest super goed gelukkig... Overdag komt Jet om de 3 uur. Gisterenavond om 21.00 gevoed toen pas weer om 01.30 en om 06.00 echt wel fijn want voel mij hierdoor ook uitgerust.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 okt 2014 10:28

@Liefie, hier RJB ook in de kraamweek spruw, gelukkig snel door dus weinig last van. Maar meid, wat doet Jet het dan super goed! Hopelijk houdt ze het zo!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 okt 2014 12:12

Ja hier ook op tijd bij zo fijn! Want nu heeft ze geen last nog en zijn al aan het behandelen... ja de bv gaat super! Vannacht was het om 02.30 en toen weer rond 7uur echt een wereld vam verschil met Nina.
Jet was ook weer goed aangekomen al zit ze nog niet op der geboorte gewicht.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 okt 2014 19:44

krijg je direct daktarin? of moet je eerst zeuren en smeren met die nystatine? Overigens bij J noooooit spruw gehad en bij M aan de lopende band. Moet ik er nu nog angstig voor zijn? Kolf etc allemaal weggegooid dus begin wel zonder bacteriebron!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 18 okt 2014 19:58

@PPM2: misschien ben jij zelf wel de bacteriebron.. Veel kinderen lopen spruw op tijdens de bevalling namelijk! En volgens mij is daar niet veel aan te doen. Je hebt er wel kuren voor trouwens, misschien een keer overleggen met je arts?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 okt 2014 09:36

Volgens de HA was het geen spruw (je zag maar 3 kleine witte puntjes op jet haar tong) al hekende ik het direct voelde het aan mijn borsten al vaag beetje steken.
Al kreeg ik wel de spullen ik zei ook zo precies voor het weekend.. Voor jet heb ik het vieze gele drankje en voor mij daktarin onze HA geeft echt geen daktarin voor baby's
Ik gebruik liever gentiaan maar dat is pas dinsdag binnen.

Al voel ik bijna niets meer en jet haar tong is ook schoon maak de kuur nu gewoon af en hopelijk kan de gentiaan voor lang in de kast.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 okt 2014 21:53

Idd ben je vaak ook zelf de bron. Als je maar ooit een keer vaginale schimmelinfectie hebt gehad (hoeft geloof ik niet eens tijdens de zwangerschap) dan heb je er veel kans op.

Ik merk hier dat rust wel erg goed is voor je productie.. Aan het einde van een dag kolf ik soms nog maar 80 tot 120 cc (terwijl ze 160 tot 180 drinken) in de ochtend ongeveer 300 cc en ook na een kerkzit of andere bankzit, dan is het ook zo weer 200... Ach.. dan komt het toch nog op het gemiddelde terecht :-oo

Terug naar “Relaties”