Moderators: Memmem, Moderafo's
DDD schreef:Ben je bang dat de psycholoog je aanraadt om weg te gaan of ben je bang voor het begrijpen van de situatie zoals die zich heeft ontwikkeld? Het is altijd spannend je kwetsbaar op te stellen, zeker bij een psycholoog, maar aan de andere kant lijkt me dat je situatie toch wel reden genoeg is eens kritisch naar jezelf en naar je verhouding tot andere mensen te kijken. Je bent er tenslotte zelf bij als je een gesprek hebt, misschien word je wel meer jezelf dan daarvoor.
In mijn jaren op verschillende fora is een verhaal als de jouwe niet de eerste die ik tegenkom en vrijwel altijd is het alleen posten en 'klagen', maar wordt er vervolgens niets mee gedaan. En dan heb ik het dus niet persé over weggaan, maar er wordt ook niet gekeken naar zichzelf in dat hele verhaal.
saartje schreef:er is al ontzettend veel geschreven, en ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen.
Ik wil wat Mortlach schreef onderstrepen: Dit herken ik wel. Soms lijkt het dat de shit die je kent minder erg is dan de shit die je niet kent. Hoe slecht de situatie ook is, je durft niet te veranderen, want de nieuwe situatie zou wel nog erger kunnen zijn. Dat gevoel is zo geniepig, zo verraderlijk.
Dat is zo menselijk. Dit is ook de reden waarom veel straatkinderen terug gaan naar de straat als ze hulp hebben gekregen...dat was hun leven wat ze kennen, en voelt dus veiliger dan het onbekende leven. En dat is ook precies wat wij zelf doen in bepaalde situaties en waar ik ook aan moet denken als ik dit verhaal lees.
Ik heb 1 brandende vraag: op de momenten dat het goed is tussen jullie (kan dit niet begrijpen...) hoe kijkt je man dan tegen de situatie aan??? Op wat voor manier praat je er dan met elkaar over? Hoe ziet hij dan de toekomst? Wil hij er dan wat aandoen? Op wat voor manier is er openheid aanwezig, ook in andere dingen?
Is dit wel het enige probleem? Is niet je hele huwelijk 'verziekt'?
Gruzelement schreef:Nu zit ik hier met buikpijn van de zenuwen want ik ga hem vanavond iets vragen wat hij normaal niet altijd leuk vindt. Een vriendin waaraan hij een beetje een hekel heeft wil met me afspreken. Ik wil graag met haar afspreken maar ik vraag het eerst aan hem. Hij vindt het soms gelijk goed en soms wordt hij boos.
Gruzelement schreef:Nu zit ik hier met buikpijn van de zenuwen want ik ga hem vanavond iets vragen wat hij normaal niet altijd leuk vindt. Een vriendin waaraan hij een beetje een hekel heeft wil met me afspreken. Ik wil graag met haar afspreken maar ik vraag het eerst aan hem. Hij vindt het soms gelijk goed en soms wordt hij boos.
DDD schreef:Het is niet normaal dat je zoiets vraagt. Ik begrijp dat je niet op mijn bijdragen reageert maar het is echt goed als je je eigen rol hierin beter leert begrijpen.
schelpje3 schreef:Nouwww, ik ken genoeg mannen die van hun vrouw verlangen zoiets eerst te vragen. Die gaan dan niet slaan of zo, maar manlief moet het wel goedvinden.
Ik heb een vriendin die altijd het humeur van haar man even moet afwachten, meestal vindt hij het wel goed, maar ze moet het toch vragen !
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten