Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 06 mar 2008 11:19

jamillah schreef:Een juf of meester mag een kind nooit slaan Simon T. JE krijgt een proces aan je broek. En terecht. De opvoeding ligt in die zin bij de ouders. Als je een goed leraar bent moet dat ook niet nodig zijn trouwens.

Maargoed, het gaat hier over kinderpraat..

Even offtopic; Slaan is nooit een teken van macht of gezag. Het is altijd een teken van onmacht. Het is bovendien een heel verkeerd signaal naar een kind toe: "Ik mag lichamelijk geweld tegen jou gebruiken als ik dat nodig vind." Dit getuigt nou niet bepaald van respect voor kinderen, zou je zo respect terug krijgen? Ik denk het niet.

De school- en thuissituatie zijn weliswaar anders maar opvoeden van kinderen verschilt daarin mijns inziens niet wezenlijk.
Dus, dat.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 06 mar 2008 11:31

hoho het zijn de kinderen die respect moeten verdienen niet de ouders, het kind heeft simpelweg te luisteren en als het dat niet doet *pats*
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 06 mar 2008 12:55

SimonT schreef:hoho het zijn de kinderen die respect moeten verdienen niet de ouders, het kind heeft simpelweg te luisteren en als het dat niet doet *pats*

Arme kids s:|. Ik roep altijd.... er bestaat ook nog iets als praten! En ik zeg niet dat ik nooit zou slaan. Heb echt een paar etters van een broertjes, ook wel n beetje de leeftijd. Jij bent m'n moeder niet :mrgreen:, maar als ik oppas heb je teluisteren naar mij. Als ze mij echt boos maken, en totaal niet willen luisteren dan zeg ik wel eens, als je het nu nog een keer doet, dan sla ik. Heb ze van tevoren gewaarschuwd, dan is de keus aan hen of ik het doe of niet.

Voorbeeldje; ik liep vorige week met me moeder in de stad. Waren even bij de C&A. Was een kind dat geen kleren ofzo wilde passen, dik aan het gillen in de winkel. De moeder pakte dr bij dr arm, en ging na buiten toe. Zei tegen het kind, als jij zo doet dan krijg je geen nieuwe kleren. Het kind hoorde je een paar keer zeggen, niet knijpen mama dat doet zeer. Buiten moest ze op een bankje gaan zitten van dr moeder, moeder en zoonlief gingen erbij zitten. Moeders probeerde te praten met haar, zodat ze rustig werd en daarna weer verder konden in de C&A met kleren kopen. Kind bleef nog tijdje door gillen en huilen. Ze wou niet op het bankje zitten etc. Mijn moeder had zoiets van, ik zou dr ff goed beetpakken, zeggen en nu blijf jij zitten op dat bankje. Doet ze dat niet, dan een tik in dr gezicht. Dan denk ik van, wat bereik je nou met dat slaan. Kind gaat alleen maar harder gillen. Heb gewoon een gruwelijke hekel aan slaan, me moeder zegt wel eens soms bestaat er geen andere manier. Dan denk van, dan heb je het ze verkeerd aangeleerd. En tuurlijk kids moeten wel respect hebben naar de ouders toe, maar moet je dan maar als het niet luisteren wil gaan slaan?? Volgens mij bestaan er ook nog andere dingen.Magoed we praten nog wel eens verder als ik zelf ooit kids heb 8).
Wat de toekomst brengen moge........

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mar 2008 13:16

Als ouder moet je ook respect hebben voor je kinderen en kinderen voor hun ouders.
Wat ouders vaak niet inzien dat zij zelf het respect van de kinderen naar hun toe weghalen bij ze. Dat kan al door elkaar af te vallen waar de kinderen bij zijn. Dan leren de kinderen doordrammen tot ze iets hebben, want van de 1 mag het dan uiteindelijk toch wel.

Zolang je samen niet 1 opvoeding aanbied, zal het respect voor de ouders denk ik niet komen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2008 14:10

Boudin vanmorgen in bad gezet en ik de bedden opschudden. Staatie ineens naast me in zn blote niksie: 'Zo, nu kleertjes aan!' Ghehehe.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 06 mar 2008 14:14

Op een kinderbijbelclub maak je ook leuke dingen mee.

Zo was er vorig jaar een jochie die tegen me zei: Juf, hou oud ben jij? Ik: Wat denk je? Jongen: Nou....eh....(na heel lang nadenken)...60?!

En bedankt.. :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 06 mar 2008 14:16

Zo nu weer even ontopic.
Bij mijn zoontje in de klas is de poppenhoek nu omgetoverd (volgens hem dan) in een soort kasteel. Volgens hem hoeven de ridders niets op te ruimen, dat horen de jonkvrouwen te doen. Anders vallen de vijanden het kasteel aan en hij moet het verdedigen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 mar 2008 14:22

mijn broertje toen hij goudvissen zag: maar ze zijn helemaal niet van goud.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mar 2008 14:23

Memmem schreef:Zo nu weer even ontopic.
Bij mijn zoontje in de klas is de poppenhoek nu omgetoverd (volgens hem dan) in een soort kasteel. Volgens hem hoeven de ridders niets op te ruimen, dat horen de jonkvrouwen te doen. Anders vallen de vijanden het kasteel aan en hij moet het verdedigen.

:schaterlach:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 06 mar 2008 14:24

:mrgreen:
Leef je droom.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 mar 2008 19:40

Ik las net een bijbelverhaaltje voor aan mn dochtertje van 3,5. Zij wil altijd weten waar het verhaal van de volgende dag over zal gaan. 'Over de bruiloft die in Kana gevierd werd.' 'O,' zegt ze. 'Dat weet ik nog. Daar was het bier op!'

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mar 2008 19:43

Briljant! :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 07 mar 2008 20:05

M'n neefje heeft een dwerggeitje, dat beestje mocht met dierendag mee naar school, maar m'n zus had geen halsband, dus bij gebrek aan beter had ze 'm een roze lint om de nek geknoopt, touw er aan...
Komt de juf met n ventje bij het geitje, vraagt de juf: Weet jij ook of Arjan's geitje een jongetje of een meisje is?
Jochie: Nou...die geit is een meisje!
juf: Hoe weet jij dat?
Jochie: Nou..dat ziet u toch? Geitje heeft een roze strik om!

:mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 mar 2008 21:49

Het is wel geen kinderpraat, maar ik ging net een bewoner onder stoppen. Toen wilde hij: de Heer is mijn Herder zingen.

Aan het einde is de regel:
Hij voert mij al zachtkens al waatren de rust.

Hij zei toen: ik rust in mijn bed

Toen ben ik maar niet verder gaan zingen want ik moest eigenlijk wel lachen en hij ligt nu heerlijk te rusten in zijn bed :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 07 mar 2008 23:02

Toen mijn zoontje drie was, waren we bezig hem fatsoensregels bij te brengen. We leerden hem o.a. dat hij windjes moet laten op de gang en als hij er per ongeluk toch een in gezelschap laat hij 'pardon' moet zeggen. We zaten aan tafel en hij liet een wind. Ik vroeg: "Wat zeg je dan?" Hij: "Dank je wel stinkwindje."

Terug naar “Relaties”