SimonT schreef:hoho het zijn de kinderen die respect moeten verdienen niet de ouders, het kind heeft simpelweg te luisteren en als het dat niet doet *pats*
Arme kids

. Ik roep altijd.... er bestaat ook nog iets als praten! En ik zeg niet dat ik nooit zou slaan. Heb echt een paar etters van een broertjes, ook wel n beetje de leeftijd. Jij bent m'n moeder niet

, maar als ik oppas heb je teluisteren naar mij. Als ze mij echt boos maken, en totaal niet willen luisteren dan zeg ik wel eens, als je het nu nog een keer doet, dan sla ik. Heb ze van tevoren gewaarschuwd, dan is de keus aan hen of ik het doe of niet.
Voorbeeldje; ik liep vorige week met me moeder in de stad. Waren even bij de C&A. Was een kind dat geen kleren ofzo wilde passen, dik aan het gillen in de winkel. De moeder pakte dr bij dr arm, en ging na buiten toe. Zei tegen het kind, als jij zo doet dan krijg je geen nieuwe kleren. Het kind hoorde je een paar keer zeggen, niet knijpen mama dat doet zeer. Buiten moest ze op een bankje gaan zitten van dr moeder, moeder en zoonlief gingen erbij zitten. Moeders probeerde te praten met haar, zodat ze rustig werd en daarna weer verder konden in de C&A met kleren kopen. Kind bleef nog tijdje door gillen en huilen. Ze wou niet op het bankje zitten etc. Mijn moeder had zoiets van, ik zou dr ff goed beetpakken, zeggen en nu blijf jij zitten op dat bankje. Doet ze dat niet, dan een tik in dr gezicht. Dan denk ik van, wat bereik je nou met dat slaan. Kind gaat alleen maar harder gillen. Heb gewoon een gruwelijke hekel aan slaan, me moeder zegt wel eens soms bestaat er geen andere manier. Dan denk van, dan heb je het ze verkeerd aangeleerd. En tuurlijk kids moeten wel respect hebben naar de ouders toe, maar moet je dan maar als het niet luisteren wil gaan slaan?? Volgens mij bestaan er ook nog andere dingen.Magoed we praten nog wel eens verder als ik zelf ooit kids heb

.
Wat de toekomst brengen moge........