Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

meisje20
Luitenant
Luitenant

Re: Kinderpraat

Berichtdoor meisje20 » 12 mar 2011 14:52

ik vroeg aan mijn oppaskindje of dat hun op school ook luizencontrole hebben. haar antwoord was nee. toen ik aan haar vroeg of ze wel wist wat luizencontrole is zei ze: nou.. luizen weet ik wel maar controle niet. :D

later bij datzelfde meisje, verteld ze mij een verhaal waarin ze zei: hij zegde. ik verbeterde haar en zei tegen haar, nee het is hij zei. is ze helemaal verontwaardigt, nee hij is geen zij.. je weet er helemaal niks van. [-X (uit de mond van een kind van 3 klinkt dat natuurlijk heel logisch)

heerlijk die opmerkingen van kinderen.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 12 mar 2011 16:34

Heerlijk, die oppaskinderen. ;) Ik paste laatst op een buurjongetje (bijna 3), zegt hij: "u bent stout". Dus ik deed alsof ik hem niet goed gehoord had, en vroeg: "wat zeg je, ben jij stout?" Hij ontkende natuurlijk, en probeerde het nog een keer: "nee, u bent stout!", waarop ik weer exact dezelfde reactie gaf. Maar dat dat niet de reactie was die hij wenste, bleek wel uit zijn volgende vraag: "wil je mij kietelen?" :lol:
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 15 mar 2011 21:15

Ik heb mijn nichtje van 2,5 een aantal keer gezegd dat ze een spook en een dombo was. Zodra ze me nu ziet is het eerste wat ze zegt: 'Jij bent een domboooo, en ik ben u.
(Dat laatste komt doordat haar moeder bezig is haar te leren om tegen grote mensen 'u' te zeggen.)

Als mijn zus (haar moeder) tegen m'n nichtje zegt: en nu ga je luisteren (en dat moet ze héél vaak zeggen), dan valt mijn nichtje tegenwoordig tegen haar uit: hou je grote mond! (Ja, ook dat zegt mama regelmatig, dus waarom zou je het dan niet gewoon tegen haar gebruiken).

Het is echt onbegrijpelijk hoe ze zo snel dingen oppikt, terwijl ze niet eens oudere broertjes of zusjes heeft! Als ze zulke dingen zegt terwijl wij in de buurt zijn kunnen we vaak ons lachen niet inhouden en ook dat is iets wat ze feilloos doorheeft. Het is dus soms echt de tanden op elkaar en je gezicht in de plooi houden 8)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 mar 2011 09:03

Ik kwam mijn zoon ophalen van het kdv. Vraagt er zo´n klein jongetje: Hallo, hoe heet jij?
Dus ik zei netjes mijn naam. Kijkt hij me verbaasd aan, begint te lachen en zegt:' Neejoh, jij heet mama.'
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 25 mar 2011 19:22

I.v.m. mijn zwangerschap ben ik minder gaan werken. Ik werk nu alleen de ochtenden. Ik heb uitgelegd aan de kinderen in mijn klas dat ik heel moe was, maar de baby goed moet groeien en dat daarom 's middags even uit moet rusten.
Komen de volgende dag gelijk een paar kinderen op me af, al verwachtingsvol kijkend naar mijn buik: Juf, is de baby nu wel goed gegroeid? :lol:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2011 09:58

Onze oudste (5): "Het jaar is vierkant."
"Huh?"
"Nou je hebt de lente, de zomer, de herfst en de winter, dus is het jaar vierkant."

Zo kun je het ook bekijken ja...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 13:51

Nog eentje.

Onze auto is kapot, en we hadden het over het kopen van een nieuwe auto.

Zegt zoontje (ruim 2,5): dan hebben ze wel een heel lange kassaband nodig...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2011 14:13

haha :D

Jurian zat gister in de tuin en hoorde aan de voorkant een kindje langslopen. Hij vroeg wie dat was. Ik antwoordde: dat is een kindje, net als jij, jij bent ook een kindje.
Moet hij enorm lachen, en roept:' neejoh, ik ben Juwiejan!'
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 apr 2011 21:07

mooie uitspraken. en zo lekker logisch ook nog.

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 13 apr 2011 19:32

Niet echt een kind, maar wel grappig vond ik:
In een klas verpleegkunde leerlingen: Een pufje onder de tong is voor vaatverwijderaars (ipv vaatverwijders...) ;)

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 apr 2011 20:52

Hier ook een off topique-smile uitspraak:
Gisteravond zat een dementerende meneer de bokswedstrijd te kijken.(hij is klein en schriel) "jaa...."zegt hij "ik ben ook zo sterk, kan ze makkelijk aan, ik sla ze zo omver, allebei tegelijk!'
(jaja) Dus ik antwoord hem: "was dat niet vroeger? Toen u nog veel aan sport deed? Want nu heeft u niet zoveel spieren als die mannen daar? Toch?"
Antwoord hij: "Owww maar die spieren heb ik niet nodig, als ik er alleen al aan kom, hollen ze hard weg!!!!!" :lol:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 13 apr 2011 21:10

hahahahaha hij is leuk rinus! kmoest er hartelijk om lachen! :lol: :lol: is weer es wat anders dan janken :wink:
Szent az Úr

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 apr 2011 21:30

O Jaccootje, als je er nog meer wil lachen, dan zet ik gerust heel veel leuke uitspaken van patiënten in je inbox :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 apr 2011 22:29

Hannah groet iedereen die ze tegenkomt : haai, hawow :D je zou de gezichten van al die mensen moeten zien :shock: :mrgreen:
Afbeelding

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 14 apr 2011 12:36

jaccootje85 schreef:hahahahaha hij is leuk rinus! kmoest er hartelijk om lachen! :lol: :lol: is weer es wat anders dan janken :wink:

Mooi !!!!!;) (ik heb dr ook hard om gelachen hoor, kon er niks aan doen :) )

Terug naar “Relaties”