Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Jo'tje » 06 jul 2010 08:12

Race406 schreef:
Dimdidoro schreef:*En dan nog iets wat ik zelf gedaan schijn te hebben :oops:, zittend in het kinderzitje van een boodschappenwagentje: wijzen naar een vrouw in een lange broek en keihard roepen: "Oooh mam, die vrouw heeft een broek aan! Die houdt niet van de Heere Jezus!"
(en laat hier nu niet de discussie losbarsten over broekopvattingen hè 8) . Dit's een rubriek ter ontspanning! :-({|=

*Zet serieuze modus aan*: Dat is wel het gevaar als mensen opvattingen (zoals vrouwen die geen broek aan mogen) als Goddelijke regel gaan verkondigen.

*Zet serieuze modus weer uit* 8)

Dat is mij al kind ook eens toegeroepen. Niet leuk. Zulke ouders moeten zich echt diep schamen #-o

Mijn zus ging met m'n nichtjes voor een nieuw paspoort. (ze moesten bijgeschreven worden)
Na het maken van pasfoto's zei ze: kom, we gaan naar het gemeentehuis.
"O", zegt mijn nichtje van 3, "wie gaat er trouwen dan?" :mrgreen:
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jul 2010 08:18

:mrgreen: geweldig.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 07 jul 2010 13:21

Dat is mij al kind ook eens toegeroepen. Niet leuk. Zulke ouders moeten zich echt diep schamen

Even terzijde: soms kunnen kinderen er zelf ook van alles van maken hoor, dus wil het niet perse zeggen dat de ouders dit zo voorgekauwd hebben. Neemt niet weg dat je je kunt afvragen hoe kinderen aan zo'n zienswijze komen natuurlijk.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 13:45

Nou, als kinderen van 8 roepen: je mag geen broek aan van God, dan kom je in de hel hoor, openbare klapsigare, etc.
Tss. Dat soort dingen verzinnen ze heus niet zelf. (Al komt dat openbare klapsigare gewoon van school natuurlijk. Ik zat trouwens op een (prot.) christelijke basisschool)
pobody's nerfect

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 08 jul 2010 10:26

Nou, de onderliggende gedachten: Een broek dragen als vrouw is niet goed, 'Slechte mensen' moeten naar de hel, Je kunt beter naar een christelijke school gaan dan de openbare, et cetera krijgen kinderen uiteraard van huis uit mee. Maar daarna leggen ze al gauw de verbinding om bijvoorbeeld te zeggen: Vrouwen die een broek dragen gaan naar de hel. Terwijl ze dat zo niet mee krijgen. Mijn broertje heeft wel eens naar de buren geroepen toen we uit kerk thuiskwamen: Jullie zijn niet naar de kerk geweest, jullie gaan naar de hel! Terwijl hij dat absoluut zo niet heeft meegekregen van mn ouders of wie dan ook, maar zelf een niet-kloppende verbinding heeft gelegd tussen elementen die hij wel mee heeft gekregen.
Baksteen

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jul 2010 21:29

ben even niet geweest, ivm drukte buiten het www om (leuke en minder leuke dingen). Maar ik zie dat ik weer héél veel gemist heb. Is echt niet allemaal bij te lezen denk ik :oops:

Wel leuk al die kinderpraat. Wij liggen hier soms ook helemaal dubbel (nu komt er natuurlijk net niets in me op wat ik neer kan zetten :wink: behalve dan vorige week: "mama, waar is de loempapa gebleven" Ze bedoelde dus de "hoempapa" oftewel de fanfare :mrgreen: ).

Hier is het de laatste schoolweek voor sophie bij de peuters. Ze is zoooo blij dat ze dan klaar is. Vindt het al vanaf de Kerstvakantie "baby-achtig" en kijkt enorm uit naar de "grote school". Denkt ook dat ze dan al gaat lezen/schrijven dus ik probeer het toch een beetje te remmen. Anders valt het zo tegen straks ;) (ze kan al de cijfers van 1 tm 9 lezen, haar eigen naam lezen, bepaalde letters lezen etc).
Edit: en dat laatste bedoelde ik dus niet om op te scheppen of zo, want eerlijk gezegd heb ik niet eens echt een idee, wanneer de meeste kinderen daarmee beginnen... (of ze dat dus al voor groep 3 kennen, of alle kleuters al cijfers lezen etc)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 jul 2010 23:04

Leuk hé al die kinderpraat... Ik hoorde laatst nog een leuke:

Een meisje van 16 was zwanger en zou gaan trouwen (dat was iets minder leuk overigens) en aan haar tante-zegstertje werd verteld: "tante ... krijgt een baby'tje..." Dat nichtje werd even heel stil en keek nadenkend voor zicht uit. Ze zuchte diep en zei uiteindelijk: "...da's een wonder!!! Dat is net als bij Maria uit de bijbel...!!!"

Ik vond 'm echt schattig, tja, kinderen verwachten toch dat baby'tjes krijgen pas na het trouwen gebeurd op 1 of andere manier, maar bij Maria was het tenslotte ook niet zo....;-)
Psalm 25:2 (ber.)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jul 2010 19:07

Onze oudste (4,5) is alles bij elkaar aan het rijmen.
Zit de jongste (heel net 2) pas tijdens het eten: "Sinaasappel, sinaasappel, lijmt op elkaa"

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jul 2010 20:39

:mrgreen:

Timon had vandaag ook nog een leuke opmerking. Hij wilde een snoepje, maar dat mocht niet omdat we bijna gingen eten. Ik zei 'we gaan zo lekker vis eten'. Timon antwoordde: 'Nee, snoep eten. Visje moet zwemmen.'

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 jul 2010 20:46

Leuke opmerkingen weer. =D>

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 jul 2010 21:28

heeft trouwens iemand hier ervaring met hoortesten/slechthorendheid/slecht praten van je kind?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

liedjepiedje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor liedjepiedje » 27 jul 2010 09:28

Hier ook wat leuke opmerkingen:

Mijn zus was mn neefje het liedje 'Jezus is de goede herder' aan het aanleren. Dus ze zingt:
Jezus is de goede herder, Jezus Hij is overal...
Zegt mn neefje: "Hee, papa heeft ook een overal".

Ik was op school een collega aan het zoeken, dus ik vraag aan een leerling uit groep 2:
"Weet je waar juf A is'?" Krijg ik als antwoord: "in de kopieermachine".

Mn man toen hij voor het eerst mee ging naar de kerk als kind.
Ze liepen naar de kerk en daar kwam de dominee aan, zegt hij: "Kijk, daar is de Heere Jezus".
Our fears must never hold us back from pursuing our hopes...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 27 jul 2010 13:51

liedjepiedje schreef:
Mn man toen hij voor het eerst mee ging naar de kerk als kind.
Ze liepen naar de kerk en daar kwam de dominee aan, zegt hij: "Kijk, daar is de Heere Jezus".

Die heb ik ook weleens gehoord!
Ook een keer een kind dat zei: "Kijk, daar heb je de dominee met zijn discipelen!"

Mijn broertje vertelde toen hij klein was een keer uit de kerk: "De ouderling geeft de dominee een hand en dan zegt ie "succes!"".
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 08:02

lol :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 28 jul 2010 13:18

Mijn broertje vertelde toen hij klein was een keer uit de kerk: "De ouderling geeft de dominee een hand en dan zegt ie "succes!"".[/quote]

Zoiets zei mijn zusje ook toen ze klein was ze dacht dat de dominee en de ouderling tegen elkaar zeiden: 'nu mag jij hem zijn' :D

Terug naar “Relaties”