Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 17 mar 2011 22:10

nou, vandaag niet verder gekomen dan het patroon uittekenen en de stof uitknippen. maar das op zich al heel wat in een uurtje of 2,5 met 2 kindertjes over de vloer :wink:
ben wel heel benieuwd naar hoe het zal worden, maandagmiddag proberen we weer verder te gaan.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 mar 2011 12:50

Een vraagje: Heeft iemand soms ervaring met de strijkapplicaties van de action?

Blijven ze goed zitten na het wassen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 mar 2011 14:38

Bij mij laten alle strijkapplicaties op den duur los. Meestal zet ik ze toch met een stiksteekje vast.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 15:21

Hier idem dito. Ik had ze gebruikt om mn spijkerbroek te repareren, maar dat werkte ook niet. Na 1x wassen al los.

En nu maak ik weer dat ik wegkom uit dit topic. Ik had afgelopen week mijn rok gerepareerd en de dag dat ik het weer aan had, liet alles los. Dus echt geen aanleg voor alles in dit topic.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2011 19:22

wahahah ik moet wel erg lachen, sorry Ajl. Dat is dus ook bij mij zo. Hier zet ik alleen knopen nog vast.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 mar 2011 19:28

felisa schreef:Een vraagje: Heeft iemand soms ervaring met de strijkapplicaties van de action?

jah.. maa rwel flink opstrijken. heb er eentje ff snel gedaan, die was er zo af. Eentje zit al heeeel lang die heb ik flink heet opgestreken! ze zijn zooo leuk, die met dat geblokte hertje!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2011 20:11

Voor Jurian heb ik een tijdje terug strijkapplicaties bij de webwinkel van strijkapplicaties besteld. Die blijven prima zitten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 21:04

Evelien schreef:wahahah ik moet wel erg lachen, sorry Ajl. Dat is dus ook bij mij zo. Hier zet ik alleen knopen nog vast.

Zelfs knopen vormen nog wel eens een probleem. Ik had er eens 1 vastgezet en ik kon de volgende morgen nergens de knoop meer terugvinden, toch wel de blouse aangedaan, vond ik de knoop later terug aan de binnenkant van de blouse op de verkeerde plek :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 mar 2011 21:26

ajl schreef:
Evelien schreef:wahahah ik moet wel erg lachen, sorry Ajl. Dat is dus ook bij mij zo. Hier zet ik alleen knopen nog vast.

Zelfs knopen vormen nog wel eens een probleem. Ik had er eens 1 vastgezet en ik kon de volgende morgen nergens de knoop meer terugvinden, toch wel de blouse aangedaan, vond ik de knoop later terug aan de binnenkant van de blouse op de verkeerde plek :lol:

:mrgreen: =D>

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 18 mar 2011 21:48

paprikameisje2 schreef:
felisa schreef:Een vraagje: Heeft iemand soms ervaring met de strijkapplicaties van de action?

jah.. maa rwel flink opstrijken. heb er eentje ff snel gedaan, die was er zo af. Eentje zit al heeeel lang die heb ik flink heet opgestreken! ze zijn zooo leuk, die met dat geblokte hertje!

:D ze zijn allemaal zo leuk :D

Flink heet strijken dus, 'k zal er rekening mee houden.

Ik heb ook van die strijkplaatjes er bij gekocht, die zitten op een A4 vel, die heb ik nog niet geprobeerd.
Met paddestoeltjes , regenboog, ook heel leuk voor op shirtjes van kids

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 mar 2011 22:22

ik ben de laatste tijd niet zoveel online geweest dus moet dringend weer eens bijlezen :oops:

Hier even een foto van mijn vlaggenslinger die ik voor de verjaardagen van mijn man en mijzelf (vorige week) gemaakt heb

Afbeelding

Het zijn 26 stoffen vlaggen, op 6 m biaisband, met op een aantal vlaggen een (vilten) applicatie

Afbeelding

en hier nog een hondje van Tilda

Afbeelding

en van wie zou mijn dochter dat geknutsel toch hebben? ;)

Afbeelding
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2011 09:53

ajl schreef:

:lol: :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2011 11:41

Hahaha! Heerlijk, ajl.

Zo lomp was ik eerst ook. Maar toen heb ik besloten dat ik zelf kleding wilde kunnen maken. Dat moment kwam in Rome, voor de etalage van Armani, een beeldschone jurk. Met een prijskaartje eraan. En toen wist ik: ik moet het zelf gaan doen. 8)

Ik ben begonnen op een heel oude donkergroene naaimachine van de buurvrouw van mijn ouders. Wat een ding, het woog echt een ton! Daar heb ik al mijn frustraties op gehad en uiteindelijk mijn eerste broek gemaakt. Nu heb ik een mooie fijne naaimachine voor makkelijke mensen: overal een knopje voor. Zelfs als ik wil aanhechten of afhechten hoef ik alleen maar op een knopje te drukken. En ik hoef nooit meer te priegelen met de draad in de naald steken, daar heb ik een simpel hendeltje voor, enzo. Dat scheelt al heel veel, voor mij tenminste 8)

Ik ben bezig met een paar broeken in elkaar draaien voor Afrika, kan maar gebeurd zijn. Na de reis kan ik die toch weggooien (viezigheid en de Afrikaanse wasmethodes zijn iets teveel voor normale kleding), dus ik doe het met een eenvoudig patroon, band aan de bovenkant met een blinde rits, en klaar. In zachtroze, zachtpaars, donkerpaars en donkerbruin. Van dun luchtig linnen. Perfect in de hitte :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mar 2011 15:36

Maak je eigen kledinglijn en wie weet lopen we in de toekomst allemaal wel in 'een Galateia'... :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2011 15:42

Of de prijskaartjes inspireren jullie tot grootse daden 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Relaties”