Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 07 mar 2011 17:35

@ zomaar, ik haal dat op de markt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2011 17:37

Galateia schreef:
kwebbel schreef:hallo hobby's :lol: :lol: met alle respect voor jullie kamers...... ik had advies nodig!!! :cry:


Ok, rustig, rustig. Ik zou het zelf - denk ik - zo ver mogelijk dicht naaien en dan het laatste stukje met garen en een naald heel geduldig en zo onzichtbaar mogelijk dichtnaaien. Als iets een onderkant heeft, dan uiteraard aan de onderkant, of in elk geval: daar waar het het minst op gaat vallen!
whaha ik was niet in paniek hoor :wink: maar ik dacht als iedereen ff z'n kamers beschrijft dan hoor ik over een paar weken nog niets :lol: bedankt iig voor het meedenken.

@Sophie: bedankt voor je advies.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2011 18:40

Ja joh, dat wist ik heus wel, ik zat lekker een beetje te narren :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Anne 80

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Anne 80 » 07 mar 2011 20:24

Galateia schreef:. 2 kamers helemaal voor mezelf, een grote studeerkamer met mooie boekenkasten, mooi groot bureau enzo, dus daar kan ik zitten werken, studeren, talen leren, wegdromen, etc. En een ruime kamer met een grote naaitafel 'om de hoek' zeg maar, mooie kastjes voor mijn stoffen, etc. Dus helemaal geweldig. De derde kamer op zolder wordt mijn kledingkastkamer, een soort inloopkast maar dan met een kast erin... ovede indeling ben ik nog aan het nadenken 8)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Als ik boven in m'n eentje bezig ben (overigens erg ruim en gezellig ingericht), ben ik blij als ik weer naar beneden kan waar het toch wat meer "leeft" dan boven, en waar mijn man en onze kat zijn. Ik hoef écht geen kamer voor mezelf! Ik vind het genoeg om in m'n eentje lekker lang te douchen en daarna lekker relaxed een nieuwe bodylotion uit te proberen en me aan te kleden. Daarna snel weer naar beneden! :mrgreen: Wegdromen doe ik liever beneden op de bank, en leren hoeft voor mij ook niet meer.
Ben zó tevreden met wat ik heb, en probeer daar ook echt van te genieten.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 07 mar 2011 20:29

het enige waarvoor ik toch van plan ben om een keer die ongelooflijk gave secretaire in donkerbruin te halen bij de kringloop, zo eentje die mijn moeder vroeger ook had, en die wit te verven, is omdat ik dan boven een plek heb waar ik al mijn naaispul kwijt kan.
Mijn moeder had altijd een eigen naaibureau met daarboven een plank met zo'n vakjes gereedschaps'kist' met uitschuifbare vakjes. Daar zaten dan netjes al haar knopen, drukknopen, ritsen, garen etc in gesorteerd. Daar ga ik ook voor :) En dan allemaal in die secretaire die ik zo graag wil, maar waarvan ik niet wist wat ik ermee moest, toen ik em zag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor cornelia77 » 07 mar 2011 20:52

Vraagje aan ervaren naaisters hier...
Ik wil voor mijn dochtertje een overgooiertje naaien. Ik heb een patroon gevonden van een overgooier, waar de jurk ik banen een beetje wijd uitloopt. Nu zie je tegenwoordig veel jurkjes met rimpeltjes, laagjes, kantjes enzo. Ik vroeg me af of ik (en hoe) ophaaltjes achter de naden van de banen kan maken. Ik dacht zelf aan (onderbroeken)elastiek achter de naden stikken. Zou dat werken?
En als ik er een laag onderuit wil laten komen, kan ik dan gewoon een onderrokje met het zelfde patroon aan het bovenstukje stikken?
Snapt iemand het nog??

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor cornelia77 » 07 mar 2011 20:53

Ik probeerde een plaatje te zoeken, om te illustreren wat ik bedoel, maar kan niet echt iets vinden...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 mar 2011 21:52

banen knippen en die dan met elastiek samen aan elkaar naaien. Dus iets uitrekken het elastiek. Dat jurkje wat heir staat is daar ook van gemaakt op die maner

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2011 22:11

Galateia schreef:Ja joh, dat wist ik heus wel, ik zat lekker een beetje te narren :mrgreen:
:-oo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 07 mar 2011 22:20

cornelia77 schreef:Vraagje aan ervaren naaisters hier...
Ik wil voor mijn dochtertje een overgooiertje naaien. Ik heb een patroon gevonden van een overgooier, waar de jurk ik banen een beetje wijd uitloopt. Nu zie je tegenwoordig veel jurkjes met rimpeltjes, laagjes, kantjes enzo. Ik vroeg me af of ik (en hoe) ophaaltjes achter de naden van de banen kan maken. Ik dacht zelf aan (onderbroeken)elastiek achter de naden stikken. Zou dat werken?
En als ik er een laag onderuit wil laten komen, kan ik dan gewoon een onderrokje met het zelfde patroon aan het bovenstukje stikken?
Snapt iemand het nog??


Helemaal goed bedacht! Zelf zou ik alleen niet al die banen maken, terwijl je ze later gaat oprimpelen met stiek. Dan zou ik liever een gladde rok maken, dan kun je aan de achterkant ook zo een paar ophaaltjes maken met (onderbroeken)stiek. Onderrokje kun je gewoon mee stikken, gewoon iets langer maken..Suc6

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 07 mar 2011 22:58

rosaatje schreef:
cornelia77 schreef:Vraagje aan ervaren naaisters hier...
Ik wil voor mijn dochtertje een overgooiertje naaien. Ik heb een patroon gevonden van een overgooier, waar de jurk ik banen een beetje wijd uitloopt. Nu zie je tegenwoordig veel jurkjes met rimpeltjes, laagjes, kantjes enzo. Ik vroeg me af of ik (en hoe) ophaaltjes achter de naden van de banen kan maken. Ik dacht zelf aan (onderbroeken)elastiek achter de naden stikken. Zou dat werken?
En als ik er een laag onderuit wil laten komen, kan ik dan gewoon een onderrokje met het zelfde patroon aan het bovenstukje stikken?
Snapt iemand het nog??


Helemaal goed bedacht! Zelf zou ik alleen niet al die banen maken, terwijl je ze later gaat oprimpelen met stiek. Dan zou ik liever een gladde rok maken, dan kun je aan de achterkant ook zo een paar ophaaltjes maken met (onderbroeken)stiek. Onderrokje kun je gewoon mee stikken, gewoon iets langer maken..Suc6



ja maar een wijde rok met ophaaltjes is ook heel leuk. zo heb ik voor Hannah ook een jurk gemaakt, soort jottum jurk. dat was dan wel een cirkel, en dan met allemaal stroken er onderuit, maar de bovenste laag had ook een ophaal.
ik heb 'm vast al eens gepost:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jans1 » 08 mar 2011 20:44

Vanavond mijn nieuwe fotostudio uitgeprobeerd 8) Door de flits is helaas het effect een beetje weg, maar het gaat om het idee :lol:
Afbeelding
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor NdW » 09 mar 2011 11:11

Ha, grappig Jans! Ik zag zo'n studiootje pas ergens, toen dacht ik: waar gaan mensen dat nu voor aanschaffen?
Voor sieraden dus, bijvoorbeeld. :mrgreen:

Hier ook druk aan het naaien. Ik doe het inderdaad met als PM, rokjes met van die rimpelende naden aan de zijkant. Van tricot, kan ik voorlopig tenminste nog even in groeien, en die dingen zijn echt binnen 2 uur klaar, heerlijk echt modelletjes voor mij! :D
JPC, wat een gaaf jurkje... als wij een meisje krijgen, sla ik er ook op los geloof ik (met de naaimachine dan :wink: )

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 09 mar 2011 21:34

@jeepeecee,
wat een prachtige jurk, mooi dat klokkende.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2011 16:22

NdW schreef:Ha, grappig Jans! Ik zag zo'n studiootje pas ergens, toen dacht ik: waar gaan mensen dat nu voor aanschaffen?
Voor sieraden dus, bijvoorbeeld. :mrgreen:
En voor het fotograferen van de trouwringen en de trouwbijbel, het boeket, etc... (de fotograaf op de bruiloft van vrienden van ons had ook zo'n studiootje)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten