Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor gempa » 06 mar 2011 17:56

*Annet* schreef:woon je in een kasteel ofzo? Zoveel kamers op zolder.

nou idd, ik heb helaas geen ruimte voor mezelf

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mar 2011 18:11

Hahaha, nee hoor. Helemaal niet. Een heel gewone gezinswoning. Maar wel net een slagje breder dan een standaard huis, omdat het ouder is dan de huidige standaard woningen. Die ene meter/anderhalve meter merk je beneden niet echt, maar boven valt dat wel heel erg op. En op zolder hebben we nu een volwaardige verdieping. Omdat aan de achterkant de gevel zeg maar een meter doorloopt op de zolderverdieping en dan pas het dak begint, hebben we daar extra veel vloeroppervlak. En aan de achterkant hebben we een hele grote dakkapel van ongeveer 5 meter breed, direct op de gevel geplaatst. Aan de voorkant hebben we een dakkapel van 3 meter breed. Aan de achterkant hebben we daardoor 2 kamers die even groot zijn als de kamers eronder op de 1e verdieping. Aan de voorkant onder die 3 meter zit ook een enorme kamer, die even groot is als de kamer eronder op de 1e verdieping. Dus dat maakt 6 slaapkamers in totaal. Boven de badkamer is ook een stuk zolder, daar hangt de ketel enzo, en daar is de wasruimte. Die moeten we nog verbouwen, maar dat wordt een mooie ruimte met een dakraam. Verder zit de trap naar zolder in het midden van het huis, achter een deur. Als je op de eerste verdieping staat, dan zie je dus niet dat er nog iets boven zit. En dan kom je boven via een klein trappetje en dan sta je midden in mijn naaiatelier 8)

Dus een normaal huis met een slimme indeling boven, en dat komt dan weer door de achtergevel en de megadakkapellen die we hebben laten plaatsen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 07 mar 2011 08:25

Foto's 8) !
Wat de toekomst brengen moge........

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mar 2011 08:38

Wij hebben ook een gewone eensgezinswoning, maar ons doel is op zolder ook 3 slaapkamers. Het komt bij ons doordat ons huis erg hoog is en wij bovenop de zolder ook nog een vliering hebben. Op de zolder willen wij eveneens een grote dakkapel aan de achterzijde en daar kunnen ook 2 kamers van gemaakt worden. Aan de voorzijde is ook een grote slaapkamer. Dus in totaal de mogelijkheid tot 6 slaapkamers. Op dit moment nog niet aan de orde, maar de zolder is voor ons ook nog een ruimte voor opties.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2011 08:45

Mijn ouders hadden dat ook ja, een tussenwoning met 6 slaapkamers en een vliering. En eigenlijk kon er nog een 7e kleine slaapkamer bij (eentje was ook heel klein hoor, 2 bij 2 meter volgens mij, en zo eentje kon er aan de andere kant ook nog bij).

Maar erg gaaf die paspop Galateia! En heerlijk je eigen stekkie. Ik had mijn eigen naaikamer, maar ik naai altijd beneden. En nu 1 kamer als babykamer is ingericht, is de laatste kamer studeer/was/naaikamer geworden, en daar ga ik al helemaal niet meer zitten naaien, tussen de kasten, boeken, was in. 't Wordt toch tijd voor een kamer op zolder voor mezelf :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mar 2011 09:03

Mijn werkkamer is beneden en dat vind ik heerlijk. Voorheen was hij boven, maar dat viel me erg tegen. Ik moest zo vaak naar beneden voor (zakelijke) telefoontjes, klanten, chauffeurs etc., dat was niet handig. Met de kinderen is het ook veel handiger. Ze pakken hun speelgoed uit de keuken en komen naar de werkkamer. Onze oudste dochter kan uren knutselen en puzzelen, de jongste zit regelmatig in de kinderstoel naast me te spelen, soms in het campingbedje. Als de jongens thuis zijn, ben ik sneller in de buurt dan wanneer ik boven zit. Toen stopte ik vaak als ze thuiskwamen, nu rommel ik heerlijk verder!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mar 2011 09:17

Als wij willen kunnen we de nok verhogen en twee slaapkamers van maken, maar dat kost ten eerste een vergunning (zo rond de 1.000 euro) en een kapitalen aan een verbouwing en dat is het gewoon niet waard. En als je niet die vergunning kunt krijgen dan ben je dus 1.000 euro kwijt. :?
Dan maar een ander huis.

Ach zolang we nog geen 3 kinderen hebben dan kunnen we hier best wel vertoeven. Manlief heeft op zolder z'n kantoor en dan houden we nog drie slaapkamers over (1 wat kleiner en twee grote).

Het is wel heerlijk om een hobby/studeer kamer te hebben. Ooit in een ander huis :wink: .

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2011 15:37

ik heb gisteren even deze in elkaar gezet:
Afbeelding

maar de laatste rand is natuurlijk niet zo mooi als de andere, die heb ik van buiten dichtgemaakt. De binnenkant is gevuld met gewone watten. Hoe kan ik de laatste opening (zeg maar) mooier maken? Iemand tips ?? Ik kan natuurlijk er nog een maken en dan de laatste opening voor de helft al vast dichtmaken zodat het minder opvalt. Tips graag een beetje duidelijk formuleren, ben nog steeds een leek :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 07 mar 2011 16:46

Wie weet waar je gekleurd elastiek kan krijgen. En dan niet effen kleuren. Wil voor m'n dochters een soort jottum achtige jurk maken. En dan de schouderbanden van elastiek. Je ziet wel eens van dat mooie wit met een blauwe of rode streep.
Heb al op een aantal sites gekeken maar veelal zijn het effen kleuren. Alleen destoffenkraam.nl had iets wat er op leek.
Wie weet een site waar ze het wel hebben??

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 mar 2011 17:17

zo, als ik al die privé kamers hoor....
wij hebben er 3, en daar moeten we met z'n 6sen mee doen.

Als we nog is gaan verhuizen, nou, dan weet ik het wel.
De kinderen een eigen kamer, en ik nog een klein hokje voor strijken/de naaimachine. Nu spaar ik de kapotte overals op, maar dan kun je hem ff onder de naaimachine halen en hij is klaar. De naaimachine staat nu bij de meiden onderin de kast. Strijken doe ik in de keuken.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2011 17:22

Ja, een eigen kamer is voor mij echt een must. Ik moet gewoon een eigen plekje hebben, mijn eigen gekke droomwereld. Waar ik niet 'de vrouw van' of 'mama' ben. Maar gewoon mezelf. Ofzo. Ik heb dat mijn hele leven al heel sterk gehad. De kamer die ik voor de verbouwing had, was de kamer die nu de kamer van mijn zoon is. Mijn ruimte was dus gewoon 'verdwenen' en na een jaartje was ik daar echt heel ongelukkig van geworden. En toen gingen we dus maar lekker de zolder verbouwen en toen sloeg manlief een beetje door (of misschien was hij geschrokken van hoe zijn vrouw haar eigen plekje zo miste en welk effect dat op haar had). En nu heb ik een eigen walhalla. En hij is helemaal rozig en poederig 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mar 2011 17:23

hallo hobby's :lol: :lol: met alle respect voor jullie kamers...... ik had advies nodig!!! :cry:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2011 17:25

Tja, soms moet je daar even op wachten Kwebbel.
het enige dat ik kan bedenken is een rits erin zetten, of grote zeilringen met lint erdoorheen. Dan kun je 'm ook nog wassen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mar 2011 17:28

kwebbel schreef:hallo hobby's :lol: :lol: met alle respect voor jullie kamers...... ik had advies nodig!!! :cry:

Ok, rustig, rustig. Ik zou het zelf - denk ik - zo ver mogelijk dicht naaien en dan het laatste stukje met garen en een naald heel geduldig en zo onzichtbaar mogelijk dichtnaaien. Als iets een onderkant heeft, dan uiteraard aan de onderkant, of in elk geval: daar waar het het minst op gaat vallen!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mar 2011 17:32

Of alle kanten even onder de naaimachine leggen? Dan krijg je allemaal dezelfde (wat uitstekende) naden en valt die ene met-de-hand-genaaide niet meer op. Ik roep maar wat hoor ...
Als ik een kussenhoes maak, doe ik er altijd een rits of knopen in om zulke problemen te vermijden :mrgreen:.

Terug naar “Relaties”