Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 09 jul 2013 13:36

Gratis is teveel gezegd maar je hebt er wel heel veel voor weinig! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2013 14:01

Wij hebben ze een poos geleden ook gehad, ik zie ze nu niet meer (niks aan gedaan).
Bij ons kwamen ze wel op eten af, wat op de grond was gevallen.

Wij hebben last van naaktslakken, ieuwell die zijn nog viezer dan mieren.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 09 jul 2013 14:12

Evelien schreef:Dan ben ik helemaal geen pietlut... :oops: :oops:
Ik koop 1 a 2 keer per jaar een nieuwe wc borstel. :oops:

Soda en natuurazijn gooi ik in de pot.


hmm ik ben nog erger, verder zeg ik maar niks 8-[
Eerlijk gezegd vind ik hem niet eens echt super vies, tuurlijk je boent de wc ermee, maar zo vies is de wc niet vergeleken bij de knopjes van de pinautomaat, handvaten van je winkelkarretje, enz enz... tenminste, als je hem goed schoon houd!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 14:43

Evelien schreef:Wij hebben ze een poos geleden ook gehad, ik zie ze nu niet meer (niks aan gedaan).
Bij ons kwamen ze wel op eten af, wat op de grond was gevallen.

Wij hebben last van naaktslakken, ieuwell die zijn nog viezer dan mieren.

Wij ook :-&
Ik had de katten een paar keer buiten eten gegeven (nat voer), maar dan knoeien ze wel eens rondom hun bakjes en daar schijnen ze op af te komen. Dus ik doe het niet meer.
Laatst was er wel een kat over zijn nek gegaan savonds en ik dacht: toedeloe, ik doe het morgenochtend wel, ik ga niet in het donker lopen boenen.
De volgende dag was het opgegeten :lol: de gladde sporen waren duidelijk zichtbaar.
Dus nut hebben ze ook.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2013 14:45

Ik stapte pas in m'n klompen bbbrrr.
Bier schijnt te helpen. Maar nu het droog weer is zijn ze niet te vinden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 09 jul 2013 14:55

Ja klopt, ik heb ze ook wel eens gevangen met een kommetje bier. Maar je moet het kommetje op een gegeven moment leegmaken =;
Geen pretje met al die (ver)dronken slakken.
Mijn buurman gooit er wel eens zout op, dat is heel akelig om te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2013 16:01

Bij ons hielpen de (groene) mierenlokdozen van Bayernwel, mits op tijd vervangen. Een paar weken terug zag de voerbak van onze kat zwart van de mieren, toen hij 's avonds zijn bak een keer niet leeggegeten had. Bakje buiten en kokend water erop en een mierenlokdoos op de looproute en ze zijn niet meer teruggekomen. Het zijn nuttige beestjes, maar niet in mijn keuken...

Ook met naaktslakken helaas enige ervaring, die kwamen elke keer 's nachts de bijkeuken binnen onder de achterdeur door. Ik heb toen de hele drempel volgestrooid met zout (komen we daar ook eindelijk eens van af 8)) en daarna niet meer gezien.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 09 jul 2013 16:03

Als je bij mieren kunt ontdekken waar ze hun onderkomen hebben (buiten dus meestal) helpt het goed om hier kokend water over te gieten. Vaak ben je ze dan ook binnen kwijt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 09 jul 2013 16:32

Bedankt voor de tips :) Ik heb vanmiddag het hele huis gesopt met allesreiniger citroen, en ook alle vloeren beneden, nu zijn ze allemaal weg.
Maar vast niet voor lang, want ik zuig geen 20 keer per dag, en zo vaak valt er vast wel een kruimel op de grond hier met 2 kids :D
Ik heb inderdaad die doosjes van dat duurdere merk.
De Action moet ik toch nog heen deze week, dan neem ik de lokdoosjes daar maar van mee. Kijken of dat goed helpt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 11:57

Brrr, wat ik nu lees op kassa.nl:

Onderzoek aan een Turkse universiteit heeft opnieuw aangetoond dat vaatwassers een zeer geschikte omgeving voor schimmels zijn. Het gaat hierbij niet enkel om relatief onschuldige varianten, maar in sommige gevallen ook om schadelijke soorten. Deze kunnen bijvoorbeeld leiden tot huidproblemen en, bij inademing zelfs tot longontsteking.

In het kader van het onderzoek werden monsters genomen van onder meer douchekoppen, wasmachines en vaatwassers, maar vooral de laatste bleek een goede omgeving voor schimmels. In eerder onderzoek bleek al dat bijna twee derde van de vaatwassers schimmels bevat.

Om schimmel in de afwasmachine te voorkomen is het zinvol de machine na het wassen niet geheel te sluiten maar de deur gedeeltelijk open te laten staan. Op die manier kan het apparaat goed drogen. Ook is het verstandig om met enige regelmaat een was te draaien op de hoogste temperatuur.

Bron: Mersin University, Gezondheidsnet.nl

Nu zet ik de deur direct na het piepje meteen open om de boel goed te laten drogen.
En daarna laat ik hem op een kier staan, hij staat nl. achter een deurtje.
Maar dat deed ik eigenlijk meer met de reden van een vies luchtje, dat zich bij een dichte deur ontwikkelt.

En bij het hoofdprogramma gaat hij vanzelf op de hoogste temp, ik kan dat zelf niet eens instellen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 10 jul 2013 12:11

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Wij hadden 8 weken lang een kapotte vaatwasser, maken was veel te duur. En ik wilde perse de beste deal sluiten voor een nieuwe ;) Maar in mijn idee was mijn vaat veel schoner toen ik gewoon afwaste (nu waste ik zelden met in afwasteil af, dat vind ik ook niet zo hygiënisch, maar ik deed het vaak onder de lopende kraan).
Maar het is toch wel erg handig nu we een andere vaatwasser hebben, scheelt een hoop mieren op het aanrecht vermoed ik :D

De lokdoosjes van de Action staan en ongelooflijk wat een mieren erop afkomen :shock: die gaat zeker werken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 12:54

:D Ik weet het.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 13:30

MissF schreef:Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Wij hadden 8 weken lang een kapotte vaatwasser, maken was veel te duur. En ik wilde perse de beste deal sluiten voor een nieuwe ;) Maar in mijn idee was mijn vaat veel schoner toen ik gewoon afwaste (nu waste ik zelden met in afwasteil af, dat vind ik ook niet zo hygiënisch, maar ik deed het vaak onder de lopende kraan).

Ik heb een kleinere gekocht, omdat ik hem met een krimpend gezin niet meer vol kreeg.
Ik doe er veel niet in nl, zoals houten en kunststoffen spatels en lepels, plastic bakjes, die blijven kleddernat nl, en mijn mooie serviesgoed en glaswerk ook niet. Het krast als de piete.
En als man en ik met zn tweetjes zijn, was ik gewoon die paar dingen inderdaad ook met de hand af.
Ik hoopte jaren geleden op minder was (geen theedoeken meer) en een leeg aanrecht, maar dat is een te hoge verwachting geweest. Ook moet je eerst alles nog afspoelen. 8-[

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 15:20

Sorry, maar dat ligt dan aan jou of je vaatwasser! :wink:
Ik hoef nooit voor te spoelen en als ik vind of denkt dat er voorgespoeld moet worden doet de vaatwasser dat voor me met het voorspoelprogramma en dat krassen valt reuze mee, misschien met je royal albert servies of kristal heb je sneller lichte beschadigingen maar jammer dan zou ik zeggen, de spullen zijn er voor mij om te gebruiken en als je nieuwe spullen koopt let je er gewoon op dat het in de vaatwasser kan! :)
Natte vaat herken ik helemaal niet, al heb ik op vakantie wel vaker meegemaakt dat de vaat niet goed gedroogd word in de machine, dat licht dus echt aan het soort machine+ welke vaatwaspoeder/tabletten gebruik je, glansspoelmiddel en zout is ook erg belangrijk, de 4in1 blokjes doen niet hetzelfde als los zout en glansspoelmiddel!

De vaatwasser is hygienischer dan met de hand afwassen als je altijd boven de 60 graden afwast en je hebt geen pluisjes oid van je theedoek en veel minder evt vingers op de afgewassen spullen!
1x p/mnd draai ik de vaatwasser met een machinereiniger en maak ik de filters schoon, verder geen omkijken naar, moet hem alleen nog zelf uitruimen :D
Lang leve de vaatwasser, ik was er alles in af zelfs bloempotten en vazen, en glimmen dat ze doen! :yahoooo:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 10 jul 2013 15:29

Voorspoelen doe ik ook niet nee. De monteur heeft onze machine in de 3 jaar dat we hem hadden een keer of 3 gemaakt, en steeds weer vroeg ik of het kwam door niet voorspoelen, maar nee, volgens hem is voorspoelen niet nodig. we hadden gewoon een slecht merk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten