Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 22 nov 2014 21:37

Misschien ook wel belangrijk, met een rekbare doek kun je niet rugdragen en dat is op een gegeven moment toch wel fijn, als beeb wat groter is :D .

Verder sluit ik mij helemaal bij de adviezen aan.
BB's en Stokkes zijn heel duur maar niet zo goed voor je kindje en daarnaast draagt het ook nog eens veel zwaarder. Maar een 2dehands doek is heerlijk en verre te verkiezen boven een nieuwe (veelal).
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 nov 2014 21:51

maar omdat ze gebruikt zijn, zijn ze duurder? of zijn er gewoon geen draagdoeken die 50 euro kosten tweedehands?
Idd.... lopen lopen lopen. maar dan ok in de huishouding! tis een drempel waar ik overheen moet.. maar dat ga ik dit keer :) haha!

Even nog langs de kasten voor wat lekkers... nu ik nog alles mag en kan eten!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 nov 2014 23:05

Little frog is dus wel een doek van rond de E50,- die je ook goed nieuw kunt kopen omdat ie al soepel is.

Nog even over maxi cosi: dit artikel heeft mij er goed bewust van gemaakt hoe belangrijk het is het zitten in de maxi cosi echt tot een minimum te beperken. We hebben het bij dl een keer meegemaakt dat ze wegraakte toen ze in de maxicosi zat (we waren gelukkig al voor een controleafspraak op weg naar het zkhs), ws. door een saturatiedaling. Echt heel eng was dat.
Helaas moeten we hier -doordat school niet op loopafstand zit en Jorn nog niet mee kan op de fiets - wel veel van de mc gebruik maken, maar ik laat hem er echt niet langer in zitten dan strikt noodzakelijk is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2014 20:49

Haai: zeker vlak ik het gevaar niet, maar staat duidelijk dat het over jonge baby's gaat en/ of zieke of baby's met zwakke gezondheid.

Overal zijn gevaren.. alles waar TE voor staat is niet goed.... Zo kreeg ik te horen van iemand dat het mijn eigen schuld was dat de eerste twee kinderen zo klein waren, ik had appeltaart met kaneel gegeten! wat een onzin... dan moet je mega veel kaneel eten wil je kind daar last van krijgen en ga zo maar door! En.. nog steeds eet ik veel appeltaart :) elke verjaardag met verheerlijk kaneel... en deze is niet klein!

ZO schijn je tegenwoordig ook niet alleen katoen te hoeven gebruiken, terwilj dat bij J en M echt moest.. maar acryl mag tegenwoordig ook gewoon en ga zo maar door!

Ik realiseerde me net dat ik max 5 weken nog zwanger kan zijn... hmmm.. definitief afscheid nemen van zwanger en zwanger zijn! heeel gek

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 nov 2014 22:16

Ik heb de draagdoek van Bykay. Bij Vianne bijna noot gebruikt, vond het zeer irritant :) masr ivm met oppaskindjes is het misschien toch wel handig voor even naar de winkels of iets. Kan er namelijk maar 1 in de wagen :wink:

http://draagdoek.nl/product-categorie/p ... aagdoeken/
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 nov 2014 22:53

Is dat een draagdoek die uit 3 stukken bestaat, of toch 1 lange doek? En had je hem wel goed geknoopt, of iemand eens laten meekijken? Hij moet voor jou als drager ook fijn zitten, anders is het ellendig natuurlijk.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2014 08:23

succes met de laatste loodjes iedereen!

@ sophie hoe gaat het met jou? Ben jij al bevallen?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2014 08:59

Hoppediz is ook niet zo gek duur, vond dat ook een fijne doek. Girasol was beter ingedragen waardoor ik die vaker pakte.
Maar idd, doeken van 130-300+ euro komnen er hier ook niet in. Goedkoper werkt net zo goed en ik ben niet van de 'bij iedere outfit een doek' drager :lol:

Dippie je moet er idd handigheid in krijgen. De manier van knopen door bykay zelf aangeraden vind ik ook niet super dragen, ik knoopte hem vaak anders, comfortabeler met meer bewegingsvrijheid bij mn armen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2014 10:36

Deze week ga ik maar aan de slag met de babyspulletjes. Mijn man kreeg het afgelopen weekend op zijn heupen :mrgreen: Hij vond het toch wel fijner als alles klaar zou zijn, want stel dat de baby eerder komt, dan moet hij het wiegje opmaken en hij heeft geen flauw idee hoe dat moet :mrgreen:
Haha, als de baby nu al komt dan ligtie toch nog weken in het zkh, en zijn er zat mensen in onze omgeving die dat bedje zo hebben opgemaakt ;)
Maar nu ga ik toch maar aan de slag, spullen opzoeken, ledikantje in elkaar zetten op Frederieks kamer, wiegje schoonmaken. En dan heb ik hopelijk ook de rust om lekker te gaan naaien voor de baby.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 nov 2014 13:03

Acire schreef:Is dat een draagdoek die uit 3 stukken bestaat, of toch 1 lange doek? En had je hem wel goed geknoopt, of iemand eens laten meekijken? Hij moet voor jou als drager ook fijn zitten, anders is het ellendig natuurlijk.

Het is gewoon 1 lange doek. Ik knoopte hem zoals ik op de info filmpjes zag, maar het zat nooit zo recht als dat het op het filmpje zat ;)
Wat lammetje ook zegt, ik had amper bewegingsvrijheid met mn armen en had ook het idee dat Vianne er niet zo lekker in lag.
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2014 14:52

Als je weer wil gaan dragen, kijk dan een filmpje van de fwcc knoop. Dat kan ook vanaf de geboorte met de bykay en het zit stukken comfortabeler :wink: voordeel vind ik ook dat je baby er al voor het knopen in gaat dus de doek altijd stak genoeg zit. Vond ik best lastig bij de bykay-knoop.

Hmm ik krijg spontaan zin om weer te dragen 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 nov 2014 15:11

Ppm, hier wat prijzen van tweedehands doeken.
Bebina natur maat 6 (=4.60meter) 40euro
Storchenwiege lily maat 6 50euro
Zara sand maat 6, 50euro
Storchenwiege anna, maat 6 45euro

Zomaar ff de eerste pagina's van dragen en voeden en dan zijn ze er wel. Blijft veel geld voor een lap stof :D maar het hoeft dus niet in de 100 euro te zijn.

En nu stop ik weer met het dragen te promoten 8-[

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 nov 2014 20:19

haha. lammetje :) ik en al om hoor! :) moet allen de drempel van aanschaffen nog over!

Zo... harde buiken.. harde buiken en nog eens harde buiken.. pfff... iemand heeft gezegd dat ik vandaag ging bevallen.. nou dan moet er nog aardig wat gebeuren! haha... op die harde buiken na.. niks geen bevallingsgevoel te bespeuren!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 nov 2014 08:33

En anders laat je een draagconsulente bij je langs komen mocht je er niet uit komen. :wink:
Als ik dat zo zie om me heen, dat dragen word ik altijd zo blij van. Echt super leuk om te zien.
Je ziet ze steeds meer.

Al vind ik zo'n ouderwetse kinderwagen ook wel wat hebben. Maar dat is heel persoonlijk.

Succes met de laatste loodjes PPM.

Voor de andere zwangeren ook.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 26 nov 2014 12:34

Nou evelien, een consulente speciaal voor het dragen laat ik niet komen hoor :wink: Ik vind het niet echt belangrijk, meer handig als er dus oppaskinderen zijn.

Ik zal tzt nog eens wat info opzoeken en kijken of het werkt. Zo niet dan verkoop ik hem maar.
Afbeelding

Terug naar “Relaties”