Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annette* » 17 jun 2013 20:59

Hier ook een staafmixer ideaal, blender neemt toch weer meer ruimte in beslag. Ik gebruik heb 's morgens bij het ontbijt, kreeg op m'n kop van de sportbegeleider dat ik beter eten moest. Vooral 's morgens was een goed ontbijt erg belangrijk, al verschillende keren was mij dit verteld ook met het oog over vermoeidheid etc. Uiteindelijk de stoute schoen aangetrokken, staafmixer gehaald en sinds die tijd maak ik 's morgens m'n eigen drinkontbijt. Fruit, melk en brinta en ik kan er de hele morgen tegenaan ;).

Toen ik nog in de zorg werkte maakte we voor de cliënten ook vaak fruitsmoothie klaar met de staafmixer, dit moest echt vloeibaar zijn maar dit ging prima al deed ik er dan vaak extra sinasappelsap bij om het dunner te krijgen zodat het drinkbaar was.
Wat de toekomst brengen moge........

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 18 jun 2013 12:42

@Evelien: wat gebruik(te) jij als auto-shampoo? Ik was gisteren in een speciale winkel en vond het behoorlijk duur. Ik denk zomaar dat het flauwekul is. Ik heb dus zonet mijn auto gewassen met vloeibare zeep sopje, daarna goed afgespoten met lauw water en toen nagedroogd met een zeem, emmer lauw water met scheutje azijn.
Hij blinkt en schittert streeploos nu. zon10
Het was wel een heet klusje, de buum verklaarde me voor malle eppie.
Maar er zat al zo lang van dat kleefspul op, van de luizen. Dat is elk jaar weer een verschrikking. En dan blijft alles, alles er aan kleven. ](*,)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 18 jun 2013 16:09

Ik maak geen auto schoon.... :wink: :oops: Dus ik weet het niet.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 21 jun 2013 20:23

Auto wassen met dit weer? [-X
Ik was trouwens al jaren mijn auto niet meer, daar heb je wasstraten voor! :mrgreen:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 21 jun 2013 20:43

Auto was ik met auto-shampoo van de action, en spoel ik na met water met glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) en 't resultaat is altijd mooi glanzend...

Autowasstraten zijn mij door m'n man verboden, als je weet hoeveel krassen/krasjes daar ontstaan :o

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Ruth2 » 21 jun 2013 21:53

Een auto is maar een vervoersmiddel hoor! [:)8

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 22 jun 2013 07:24

Ja klopt, dat vind ik ook, maar houd dat in dat je er dan niet zuinig op hoeft te zijn? Ik heb dan een vrij nieuwe auto, maar om nu te denken 'het is maar een vervoersmiddel, dus ene krasje meer of minder maakt niet uit', vind ik dan ook weer zonde. Ik heb dat trouwens nooit gedaan terwjil ik hiervoor toch echt wel oudere auto's had
En daarbij; het met de hand wassen zal niet veel langer duren dan door de wasstraat heen te halen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 22 jun 2013 10:15

-Judith- schreef:Auto was ik met auto-shampoo van de action, en spoel ik na met water met glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) en 't resultaat is altijd mooi glanzend...

Autowasstraten zijn mij door m'n man verboden, als je weet hoeveel krassen/krasjes daar ontstaan :o

Wat een goeie tip Judith, glansspoelmiddel, nooit aan gedacht d:)b
Ik ga nooit naar de wasstraat, ik krijg daar zo'n benauwd gevoel van.
Als je het een beetje bijhoud, is het zo gepiept.
Met een kletsnatte microvezeldoek soppen, even afspuiten, of een paar emmers lauw water erover, nazemen met water en een scheut glansspoelmiddel, dankzij de tip :wink: ruiten nog even nawrijven, klaar.
Ik eet nooit in de auto, dus kruimels komen er nauwelijks in.
Ingewaaide blaadjes kiep ik meteen eruit als ik instap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2013 14:31

Hij word de auto vaak schoongemaakt door m'n schoonvader, maar goed dat is ook maar 2/3 keer per jaar.
De auto word hier ook niet dagelijks gebruikt, van binnen is het soms even uitzuigen.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jannoek » 22 jun 2013 22:57

Voor het milieu schijnt zelf wassen heel slecht te zijn.. alle zware afvalstoffen die in het riool terechtkomen op die manier...

Ik ga altijd naar de wasstraat, tank bij een pomp waar 5x tanken 1x wassen is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2013 06:20

Auto rijden is dan ook slecht voor het milieu... nog slechter. :wink:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2013 06:41

Inderdaad ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2013 07:27

Is natuurlijk een flauwe opmerking.. :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 24 jun 2013 09:25

Jannoek schreef:Voor het milieu schijnt zelf wassen heel slecht te zijn.. alle zware afvalstoffen die in het riool terechtkomen op die manier...

Ik ga altijd naar de wasstraat, tank bij een pomp waar 5x tanken 1x wassen is.

Zware afvalstoffen? :roll:
Ik laat mijn oliereservoir niet leeglopen.
Dat spulletje wat vanuit de lucht op mijn auto neerdwarrelt en daar hardnekkig vastkleeft, komt sowieso ook op de grond, dus wat is het probleem?
Die wasstraat draait zeker op mankracht? :wink:

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2282
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Speedy » 24 jun 2013 09:31

schelpje3 schreef:Zware afvalstoffen? :roll:
Ik laat mijn oliereservoir niet leeglopen.
Dat spulletje wat vanuit de lucht op mijn auto neerdwarrelt en daar hardnekkig vastkleeft, komt sowieso ook op de grond, dus wat is het probleem?
Die wasstraat draait zeker op mankracht? :wink:


Nou wasstraten moeten gesloten circuits hebben inzake afvoer van afvalwater. Daarnaast vind er een scheiding van de afvalstoffen plaats. Als mensen op straat de auto's wassen komen de resten van rubber (banden slijtage) en ook van de remblokken die poeder afgeven en allerlei vetten op straat en vloeien in het putje. Dus het is inderdaad niet zo goed voor het milieu. ...... over het gebruik van drinkwater voor het wassen van de auto maar niet gesproken.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten