Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 18 feb 2011 08:01

had gister bij Zeeman breinaalden nummer 8 gehaald en nu lees ik dus over nummer 4-5. Zoonlief zit vlakbij Zeeman op school, heb gevraagd of hij ze mee wil nemen voor me :mrgreen:. Ben benieuwd of ie er aan denkt, hij wilde het wel doen. Die wolwinkel in dorp hier vlakbij is van zulke byzondere dames die zijn blijven hangen in 1950, qua kleding,(het is een tweeling volgens mij en ze dragen dezelfde kleding en haardracht) vraag me af of ze btje hippe wol hebben.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 feb 2011 08:23

*Annet* schreef:had gister bij Zeeman breinaalden nummer 8 gehaald en nu lees ik dus over nummer 4-5. Zoonlief zit vlakbij Zeeman op school, heb gevraagd of hij ze mee wil nemen voor me :mrgreen:. Ben benieuwd of ie er aan denkt, hij wilde het wel doen. Die wolwinkel in dorp hier vlakbij is van zulke byzondere dames die zijn blijven hangen in 1950, qua kleding,(het is een tweeling volgens mij en ze dragen dezelfde kleding en haardracht) vraag me af of ze btje hippe wol hebben.

Ja , 4-5 voor de Ondas, en 7-8 voor de Triana

Bij de Ondas zet ik 6 steken op, dan heb je een sjaal van ongeveer 1.20 Daar moet je bij 2.5/3 cm weer insteken zeg maar. Wees niet te bang dat je een groter stuk neemt. Ik dacht 'niet te groot, dan heb ik meer wol voor de sjaal.' Maar daar wordt hij juist korter van. Met 'grotere stappen' wordt je lus langer, en dat bepaald mede de lengte van je sjaal.
Bij de Triana zet ik er 9 op. Die wordt ook ongeveer 120/1.30 De eerste had ik met 8 steken gedaan, maar die werd 1.50/1.60 Dus het is maar net wat je wilt. Ik ging eerst tot de helft. Ff je bol wegen, en even kijken hoe lang je sjaal dan is. Ik heb ook 2x en halve sjaal uitgehaald. Maar beter zo, dan een te korte die je eigenlijk niet draagt.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 18 feb 2011 11:11

Dank je wel voor alle tips, Pannenkoek.
Dan heb ik nog een ander probleempje: hoe knoop je zo'n sjaal leuk om? Zit je niet met lange slierten die steeds in de weg hangen? Of juist een dikke doedel om je nek (3x rond je hals of zo). Moet je er een knoop inleggen of met een veiligheidsspeldje vastmaken aan je shirt?
Heeft er iemand ideeen?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 feb 2011 12:48

de triana doe ik gewoon dubbel, dan om m'n nek en dan de 2 losse eindjes door het rondje aan de andere kant zeg maar. dan valt ie wel leuk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 feb 2011 12:52

vpk schreef:de triana doe ik gewoon dubbel, dan om m'n nek en dan de 2 losse eindjes door het rondje aan de andere kant zeg maar. dan valt ie wel leuk.

Ik deed hem gewoon om mijn nek met een knoop erin.
Ik heb een rode trui aan met een zwart vest met een v hals. Ik laat de knoop dan zo laag hangen dat de vel rode sjaal ook een v vormt.
Eigenlijk moet je vooraf kijken hoe je de sjaal wilt dragen. Wil je een lange, dan brei je met 7 of 8 steken, wil je hem korter, doe er dan 9 of 10.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 18 feb 2011 15:16

LeChat schreef:
mamavansophie schreef:Lechat, misschien hebben we elkaar dan nog wel 'gezien'. Ik ben toch nog gegaan gister nl. Maar ik heb niet veel gekocht. Ben er wel achter, dat het op internet toch vaak nog goedkoper kan (zag bijv. een stofje wat ik pas nog bij de Stoffenkraam online gekocht had voor € 3 p.m. en hier was het € 6,95 p.m.!!). Maar goed, weten we dat ook weer voor de volgende keer ;)

Wie weet... wij waren er eind v/d ochtend :). Het voordeel van zo'n beurs t.o.v. internet vind ik de grote keus én vooral het feit dat je de stoffen kunt voelen. Enne, je hoeft niet altijd af te gaan van wat er op het prijskaartje staat hoor. :) Ik maakte een praatje met de koopman waar ik die 'roesjesstof' kocht en kreeg meteen 3 euro korting :lol:

ah, werkt dat zo ;)

En idd, het is wel prettig dat je de stofjes even kunt voelen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 feb 2011 21:06

tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik nog steeds de foto's van dat rokje nog niet heb gepost, maar het gaat er van komen.

ik denk niet dat je aan de foto's kunt zien hoe die nu gemaakt is, maar jullie hebben dan wel een beetje een beeld ;)
ziehier het resultaat:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hier het sier riempje aan de voorkant:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

dit was het verhaal wat er bij hoorde :

voor dat rokje heb je in de kleine maatjes 1 meter nodig en als je 'm dubbel doet 2 meter ( of 1 van ene stof en 1 van andere )

voor een ballonrok weet ik nog wel wat leuks, maar dat is wel lastig uit te leggen, maar ik ga het proberen

je neemt 1,5 m stof van 150 breed. ( dit is voor rok tot maat 44, anders moet je meer nemen en als er bv een ruit in zit zelfs het dubbele )

je legt de stof voor je op tafel en leg 'm dubbel ( nu dus een strook van 150 breed en 75 hoog) dit stik je aan elkaar, maar op ongeveer 1/3 laat je een stukje open ( zodat je hem later kunt keren)

nu keer je de stof, je hebt nu een tunnel.de linker uiteinde van de tunnel haal je door het gat weer naar buiten en dat doe je ook met het rechteruiteinde. deze 2 ga je aan elkaar stikken, maar dan een kwartslag gedraaid ( zodat je het gedraaide effect krijgt) daarna doe je de stof weer door de opening terug en stik je het gat dicht. je hebt nu de basis van de rok. die moet je binnenste buiten keren ( anders zie je het stiksel van de opening)

om de rok draag baar te maken, doe je 'm als een soort overslag rok aan. dus je doet de rok aan en dan de stof strak trekken en daar komt een knoop en gat. nu heb je stuk stof over ( de overslag) die kan je een beetje rimpelen of plooien.
op de markt kan je van die gespespen kopen en die er dan op stikken en dat is de zichtbare sluiting van de rok.
Afbeelding

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 21 feb 2011 21:12

rokje ziet er heel leuk uit,
snap de werkwijze alleen nog niet helemaal.
misschien als ik gewoon stap voor stap ga doen wat jij schrijft...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2011 21:39

tis erg simpel, hier worden ze bij de vleet gemaakt, alle verschilldende dignen kan je doen, met knopen, nog een overslag, dwars rimpelen door middel van elastiek!

jullie hebben mij aangestoken, heb een rokje vermaakt tot jurk.. nog bretelsjes en dan is het klaar... jullie zien wel het resultaat als de bolero ook af is, moet ik ff morgen stof voor halen! heb de smaak weer te pakken!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 feb 2011 22:03

Hier Joëlle met een kleine versie van de Ondas. Die kun je het beste enkel (dus niet dubbel) om je nek doen, één deel wat langer laten hangen en de andere korter. De korte kant doe je over de andere kant en dan erdoor alsof je een knoop maakt. Alleen niet te ver doortrekken, maar gewoon zo laten zitten. Nou ja, geen duidelijk verhaal, maar ik kan het niet goed uitleggen :D

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2011 22:06

@JPC, wat een leuk rokje.

@Lidia, wat leuk die sjaal staat echt heel leuk.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 feb 2011 22:12

lidia, wat een leuke sjaal en wat een leuk meisje ;)
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 21 feb 2011 22:29

Mooi rokje JPC, als je je verveeld mag je 'n zwarte voor me maken :mrgreen:.
Moet nog een nieuwe rok voor koor hebben ;).

@ Lidia; ziet er erg leuk uit! Staat haar goed :)!
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 feb 2011 22:40

*Annette* schreef:Mooi rokje JPC, als je je verveeld mag je 'n zwarte voor me maken :mrgreen:.
Moet nog een nieuwe rok voor koor hebben ;).

@ Lidia; ziet er erg leuk uit! Staat haar goed :)!

haha, maak jij dan zo'n leuke sjaal voor mij?
zit al even te gogelen naar filmpjes o.i.d maar daar kom ik niet uit. is zoiets nou snel te doen? ik ben al tig keer aan een sjaal begonnen , maar nog nooit 1 afgemaakt geloof ik!
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 21 feb 2011 22:47

Haha, dan vraag ik me ma of zij een sjaal wil breien :mrgreen:. Nouja als het echt snel gaat, durf ik het misschien zelf nog wel aan tijdens een avondje oppassen :-oo.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Relaties”