Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor lammetje » 16 apr 2015 13:18

Hier idd ook inloop spreekuur dus kleine vragen en wegen.

Wij bezoeken nu alleen nog de arts. Vpk is best leuk en aardig overigens maar vind het zonde van mn tijd want vragen stellen doe ik niet en het loopt vaak ook iets uit.

pien
Mineur
Mineur

Berichtdoor pien » 16 apr 2015 13:54

Cb doe ik ook niet meer. Bij de oudsten vond ik het nog wel leuk, maar uiteindelijk vond ik het vooral tijdrovend. Al dat geneuzel! En de onwetendheid van verpleegkundige en arts vond ik soms ronduit stuitend!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 apr 2015 20:21

Bij ons CB kom je tegenwoordig alleen nog bij de arts bij het eerste bezoek met je baby en als je kindje 2 jaar is, verder alleen bij medische bijzonderheden/problemen anders kom je alleen bij de vpk. Hier een prima arts en één van de vpk is leuk én goed dus ik laat me altijd bij haar inplannen 8) . Ga er best met plezier heen meestal. Even een praatje hoe het gaat vind ik wel prettig op z'n tijd.

Om het bij de borstvoeding te laten ... 8-[
Toen ik een keer met J naar het inloopspreekuur ging met een vraag over de bv waar ik niet uitkwam, zat er een vpk die normaliter op een ander CB werkte, maar zij was ook lactatiekundige dus dat was wel heel prettig toen!
Sinds ik in oktober ben gestopt met voeden ben ik toch wel weer 5 kg aangekomen.. bah..wou maar dat ik was blijven kolven ofzo :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 16 apr 2015 22:30

vpk schreef:Sinds ik in oktober ben gestopt met voeden ben ik toch wel weer 5 kg aangekomen.. bah..wou maar dat ik was blijven kolven ofzo :mrgreen:

Ik kijk er van op dat voeden zoveel invloed op je energieverbruik heeft!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

pien
Mineur
Mineur

Berichtdoor pien » 17 apr 2015 14:48

Nou, dat was bij mij niet echt te merken :lol: Nu ben ik gezegend met een normaal postuur, dus had ook geen last van veel kilo's te veel. Ik kwam ook altijd maar heel weinig aan tijdens de zwangerschap, eigenlijk alleen het gewicht van baby en vruchtwater denk ik. Na de bevalling woog ik altijd iets minder dan ervoor, en tijdens de borstvoeding kwam ik dan weer op gewicht. Best gek, maar ook wel makkelijk, ik kon altijd meteen mijn normale kleding weer aan :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 apr 2015 21:49

gaat niet voor iedereen op hoor!! ik kolf extra en voed zelf.. maar blijf in mijn ogen lkkr mollig :) anderen vinden van niet :) tja...

Hier een top cb! hier ene keer arts andere keer wijkverpleeg. Nu met zes maand weer de arts. Ik kom er regelmatig en vind het al helemaal niet zonde van mijn tijd. COntact met mede moeders... een best kleine gemeenschap woon ik.... stukje herkenning als er dingen zijn tav koemelk etc etc...
hier ook weeguurtje, al sinds de odster er is.... maar daar hoef ik niet heen :) hij is groot en dik zat :) al groeit ij wel minder nu hij blijft kwakkelen :( huisarts vermoed dat T een astma jongetje is :( hij hoest en is benauwd... hij zit inmiddels al aan de puf de tweede puf heb ik nog uitgesteld, maar moet volgende week weerkomen om hem e laten zien. ALs het niet beter is alsng een puf erbij.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2015 08:56

Wat voor puf heeft hij ppm? Hier had onze j flixotide ( ontstekingsremmer) en zo nodig ventolin. Waarom stuurt de ha jullie niet door naar ka?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 apr 2015 10:08

Hier ook geen problemen met het CB. Ze zijn gister hier thuis geweest voor de intake en ze hebben gelijk de gehoortest gedaan, ideaal :) Over drie weken naar de arts, ben erg benieuwd wat hij dan weegt, want hij groeig zienderogen :)
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 apr 2015 06:32

Geboortrst doen ze hier gelijk met hielprikje.

geen idee ajl. Hij heeft ventolin en ze wilden de ontstekingsremmer erbij doen... heb et nog beetje afgehouden. Maar t hiudt niet over... dus denk ik dat we toch wel aan de ontstekingsremmer komen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 apr 2015 11:08

zie pb ( om topicvervuiling te voorkomen)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2015 10:52

Dippie, geef jij bv trouwens?

Het gaat hier erg goed. Er komt ook af en toe een beetje ritme in, netjes om de 3 uur. Vandaag is dat dan helaas weer totaal weg, om 4.00, 06.45 uur, 09.00, 10.00 uur. Maar als er af en toe maar een dag met ritme tussen zit vind ik het niet erg.
Het is toch echt wel waar, dat het na 6 of 7 weken beter gaat. Het is zo makkelijk nu, hopelijk hou ik het nog een tijdje vol, mezelf kennende kan ik het ook opeen zat zijn, met een regeldagje ofzo, wat net niet uitkomt, maar we zullen zien. Voorlopig vind ik het nog veel te leuk om door te gaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2015 14:35

T is nu bijna 6,5 maand en is dol op groenten (die krijgt hij zittend in de kinderstoel, hij is dol op (ondersteund) zitten, liggen is passé). Hij had eerst wat moeite met dikkere pap (gemaakt met BV), maar eet die nu makkelijker weg met een lepel van een bordje (het liefst wil hij de lepel zelf vasthouden als die naar z'n mondje komt :)). De fles vindt hij nu alleen maar niks meer... daarmee krijgt hij nog 'gewone' afgekolfde melk. Direct uit de borst drinken doet hij nog prima (al steekt hij er soms hele verhalen tegen af of ligt hij te glimlachen tussendoor :8>). Herkenbaar dat ze met al die nieuwe 'eetmethodes' de fles gaan weigeren? Tips?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2015 19:26

MissF wel herkenbaar ik zeg al vanaf de 3 maanden ik ga met bv stoppen :lol: En nu is Jet 6 maanden geweest en geef nog steeds al is het maar 2 keer op een dag. Werkt voor ons erg goed.
's nachts drinkt Jet helemaal niet meer en afgelopen nacht heeft ze om 21.30 gedronken en we hoorden ze pas weer om 07.00 weer dat is zo lekker wat een verschil met Nina...

Lechat Jullie jongen groeit goed! Jet is gisteren op CB geweest die weegt nu 7765 gram /(voor ons weinig in vergelijking met Nina maar nog steeds boven de lijn haha)

Jet eet ook goed tot nu toe zo leuk om te zien :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 apr 2015 22:22

oooooh jaloeeers... ik moet straks stoppen maar het gemak gaat me aan het hart :( maar jah, het is niet anders..

hoe maak je dikke pap met bv? mij nog noooit gelukt...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 apr 2015 17:59

LeChat schreef:T is nu bijna 6,5 maand en is dol op groenten (die krijgt hij zittend in de kinderstoel, hij is dol op (ondersteund) zitten, liggen is passé). Hij had eerst wat moeite met dikkere pap (gemaakt met BV), maar eet die nu makkelijker weg met een lepel van een bordje (het liefst wil hij de lepel zelf vasthouden als die naar z'n mondje komt :)). De fles vindt hij nu alleen maar niks meer... daarmee krijgt hij nog 'gewone' afgekolfde melk. Direct uit de borst drinken doet hij nog prima (al steekt hij er soms hele verhalen tegen af of ligt hij te glimlachen tussendoor :8>). Herkenbaar dat ze met al die nieuwe 'eetmethodes' de fles gaan weigeren? Tips?

Heel herkenbaar.. J weigerde de fles ook vanaf een maand of 6, ongeacht wat er in zat. Eten deed hij goed, maar wilde wat drinken betreft alleen live BV. Tips heb ik niet voor je.. op mijn werkdagen kreeg hij fruit met extra vocht erdoor en verder dronk hij die dagen niets. Met 10,5 maand weigerde hij de borst ineens ook. Toen was het 3 dagen drama, bijna niets gedronken en daarna pakte hij de fles ineens weer.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Relaties”