Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 mar 2015 20:34

neeeeh gelukkig niet! heb wel ff nog bij de huisarts overlegt of ik nog op moest letten.. ze gaf aan dat het ws mee zou vallen. HIj zou ws wel meer slapen.. maar er was niks aan de hand...

LIefie: kolven tussendoor kan ik wel laten , maar dan heeft hij twee dagen later weer te weinig! nu vandaag pakt hij weer om de viervijf uur... en dan morgen kan ij wel om de twee uur willen... dus moet wel de productie op peil houden...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 mar 2015 20:38

Ik zou door een lactatiekundige laten meekijken, want met kolven hou je dat wel in stand denk ik.
Maar, mocht je veel melk over hebben, dan weet ik iemand die dat misschien wil hebben voor haar zoontje. Laat maar weten als je dat wat lijkt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mar 2015 09:35

Lastig zeg, ppm, ik zou idd eens bij een lactatiekundige informeren...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mar 2015 09:41

En als je hem ipv op verzoek op tijd gaat voeden overdag? bv om de drie uur? Dan pakt hij eigenlijk elke dag evenveel en zou je na een tijdje een ritme moeten krijgen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 01 apr 2015 21:58

Tegen overproductie: dl kreeg maar 1 kant tegelijk.
En bij onze eerste heb ik een paar x gereset door 1 kant helemaal leeg te kolven en dan weer gewoon doorgaan met voeden.
Misschien heb je d'r wat aan.
Suc6 in ieder gebal. Te weinig is nix maar teveel is ok n probleem. :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 apr 2015 21:59

nu twee dagen tussendoor niet gekolfd en prompt wil lie vandaag alleen maar drinken! t loopt wel snel terug. Per 1 juli gaat de vergoeding in voor de kunstvoeding tav de koemelkallergie, dus dan maar eens voorzichtig afbouwen.... nu alleen nog maar er niet teveel aan denken. in augustus is helemaaal afgelopen, ik ga zelf dan weer aan de medicatie en dat mag niet samen.

Ach jah.. eerst maar eens slapen! veel nachtrust is ook goed voor volle voeding.

Overignes om de drie uur aanleggen wil niet. Meneer bepaalt zelf wanneer hij wil, tussendoor aanbieden heeft geen zin, hij weigert gewoon en gaa krijsen...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 apr 2015 20:41

Vanmorgen eerst gekolft, toen nog gevoed voor ik ging werken, maar het flesje heeft ze niet nodig gehad. Ze lag nog lekker te slapen toen ik thuis kwam. Groot voordeel van korte dienstjes :)
Wat een luxe, ze slaapt tegenwoordig van 21/21:30 tot 6/7 uur =D> moest haar vanmorgen dus ook wakker maken. Iets wat ik normaal niet doe :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 08:30

paprikameisje2 schreef:Overignes om de drie uur aanleggen wil niet. Meneer bepaalt zelf wanneer hij wil, tussendoor aanbieden heeft geen zin, hij weigert gewoon en gaa krijsen...

Ik merkte bij mijn kids dat zij dat ook moeten leren. Dat duurde ook een week of wat, maar ik begon er aan het einde van de kraamweek al mee en een aantal weken later was het ritme erin. Natuurlijk keek ik niet heel strak naar die 3 uur, maar standaard elke twee uur voeden deed ik niet ( tenzij het heel heet was ofzo)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2015 09:25

Lammetje Heerlijk lekker van genieten! Bevalt het werken weer?

PPM jammer dat je productie zo schommelt.

Jet krijgt nog steeds voor een groot deel BV en bevalt ons goed :D Komend weekend is Jet 6 maanden en gaan we beginnen met bij voeden erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Zou nog wel een tijd willen wachten (vind het altijd zo een gedoe :oops: ) Maar je moet toch een keer beginnen. 's nachts is echt een wereld van verschil met Nina. Jet slaapt door of ze komt nog 1 keer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 apr 2015 09:20

Geef je flesvoeding bij, liefie, omdat je het over een groot deel BV hebt?

T krijgt ook nog steeds BV maar in de afgekolfde variant wel met rijstebloem, en hij eet ook al groenten (nog geen fruit gegeven, begonnen met groenten omdat 'men zegt' dat ze dan beter groenten leren eten). Hij vindt het geweldig en lust tot nu toe alles. We zijn ermee begonnen omdat hij overdag als ik weg was vaak zoveel melk dronk dat de gastouder bijv. tekort had en ik het niet aangekolfd kreeg. Nu gaat dat prima en hebben we zelfs 'n voorraadje 8).

Hier nog geen doorslaper hoor, hij komt ong. om de 4 uur nu. Het is ook zo'n 'hongerlapje', aan alle kanten vol met babyvet :D. Maandag naar het CB, benieuwd naar zijn gewicht!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 apr 2015 09:43

LeChat WIj gaan dit weekend beginnen met groente (als het uitkomt zijn ook nog weg) Fijn dat hij alles zo lekker eet! Klopt Jet krijgt FV als ik er niet ben werkt goed.

Wij moeten volgende week ook naar CB Jet heeft ook lekkere volle beentjes enz alleen is ze een stuk lichter dan Nina wel grappig om te zien.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 apr 2015 21:44

Jullie starten allemaal met zes maand met bijvoeren?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 apr 2015 15:53

Wij zijn met 5 maanden gestart met rijstebloem en 'n heel klein beetje groente.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 12 apr 2015 19:50

Wij begonnen met vier maanden al met fruit naast bv. Ben ik dan zo vroeg begonnen?
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 12 apr 2015 22:17

paprikameisje2 schreef:Jullie starten allemaal met zes maand met bijvoeren?

Wij zijn met 6 mnd gestart destijds, volgens de Stefan Kleintjes methode.
Toen wegens heftige reacties (allergie) weer gestopt en met 8 mnd ofzo weer begonnen.

Maar ik weet 't niet zeker meer, maar kreeg volgens mij bij het cb al met 4 mnd te horen dat ze meer voeding nodig had, en we met bijvoeden moesten starten. Toen ik zei dat ik dat niet van plan was, dat we de Stefan Kleintjes methode wilden volgen en dat haar groeicurve helemaal niet op "meer voeding nodig hebben" duidde, was 't ook weer prima haha.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Terug naar “Relaties”