Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 aug 2008 10:01

Nichtje van me deed het ook. Moeder extra balen want die wist net een week dat ze echt zwanger was, en wilde eigenlijk nog niet dat dat rondgebazuind werd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 aug 2008 18:40

Op mn vorige werk was er een ouder zwanger, ze had al een dochtertje van net 2. We wisten van mams dat Sarah weer een zusje kreeg..
Op een gegeven moment was Sarah steeds met de pop aan het spelen en had het aan tafel steeds over "Eva". Nou vonden we Eva wel een naam voor hun als gezinnetje om het zo maar te zeggen, dat paste gewoon bij ze.
We hadden dus al iets door en jahoor...later belde mams op om te vertellen dat Sarah een zusje had en het heette?! Eva :mrgreen:
Ghehe....zeg zulke dingen dan ook niet waar een kind van twee bij zit, want die klets echt alles door hoorr :P

Wat een verhalen wij soms niet horen van de peuters?! Hmm...bij sommige moet je echt gewoon op gaan passen en proberen de thuis situatie in de gaten te houden...!

Maar goed...vandaag nog een leuke kinderpraat om mn werk. Kindje van 4 had een zusje gekregen, vond dat leuk, maar toch ook niet leuk...
Dus ze ging dat maar even vertellen aan dat kleine ding met de woorden:
"Je hoeft nog niet dood, maar je moet wel weg" :mrgreen:
Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 aug 2008 21:04

Dippie schreef:
Maar goed...vandaag nog een leuke kinderpraat om mn werk. Kindje van 4 had een zusje gekregen, vond dat leuk, maar toch ook niet leuk...
Dus ze ging dat maar even vertellen aan dat kleine ding met de woorden:
"Je hoeft nog niet dood, maar je moet wel weg" :mrgreen:

Toch wel sociaal dan, dat het nog niet gelijk dood hoeft 8)

Wij waren toen onze oudste twee was op vakantie geweest naar Kreta en anderhalf jaar daarna werd haar zusje geboren (zij was dus drieenhalf). Blijkbaar had die vakantie op Kreta nog al wat indruk gemaakt op d'r, want op een gegeven moment vroeg ze wanneer d'r zusje nou eens op Kreta ging wonen :mrgreen:

nathalie6
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nathalie6 » 14 aug 2008 21:27

ik was zaterdag bij vrienden. wil de vader de bijbel pakken en gaan lezen. rent suzanne naar de wc en roept ondertussen ik moet poepen. terwijl ze gaat zitten laat ze de wc deur open en zegt ze . ga maar vast lezen hoor papa ik hoor het zo ook wel :lol: :lol:
Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 aug 2008 21:53

Pol: wel herkenbaar, toen de oudste in groep 1 zat, kregen veel kinderen een broertje of zusje. Imke vond dat erg leuk, dus had ze aan de juf vertelt wij krijgen ook een baby. Zegt de juf tegen mij gefeliciteerd......
En een aantal kinderen hadden het thuis vertelt! Het is even vervelend, maar op de duur waait het weer over :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 aug 2008 12:44

Dat deed m'n broertje toen m'n moeder bijna uitgerekend was. De juf vroeg blijkbaar elke dag op school of er al een broertje of zusje was, maar dat was niet zo. Op een gegeven moment was m'n broertje dat zo zat, dat hij maar gezegd had dat-ie een zusje had. De juf belt op om te feliciteren en toen bleek dat er nog helemaal niks was... Broertje erbij gehaald en gevraagd wat-ie op school gezegd had. Zegt-ie: "Nou, de juf zat steeds zo te zeuren, ik werd er zat van, dus toen heb ik maar gezegd dat we een zusje hadden!" :)
Maar pas een week later werd het een broertje ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 aug 2008 12:46

Vanmiddag zat ik uit de kinderbijbel het verhaal van Jona te lezen. Jona luisterde niet en die stapte op de boot naar Spanje. (trouwens nooit geweten dat Tarsis in Spanje lag :) )
Ooooo zegt Annemiek, is hij met de stoomboot van Sinterklaas naar Spanje? 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 aug 2008 16:13

Ik zit gewoon te grinniken van al de uitspraken. Wat een juweeltjes!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 aug 2008 19:10

Me broertje gister tegen me oma; oma je mag je baard wel eens scheren :mrgreen:.....
Wat de toekomst brengen moge........

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 aug 2008 22:04

mooie uitspraken allemaal.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 aug 2008 06:52

wij hebben een financiel adoptie kindje. Een mijner zonen ging een kijkdoos maken en daar mocht ik in kijken als ik 20 cent gaf. Dat geld is voor "ons geaborteerde kindje".

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 16 aug 2008 10:50

:mrgreen:

Leuk als hij de straat zo langs gaat!!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 aug 2008 11:49

*Annet* schreef:wij hebben een financiel adoptie kindje. Een mijner zonen ging een kijkdoos maken en daar mocht ik in kijken als ik 20 cent gaf. Dat geld is voor "ons geaborteerde kindje".

Hihihi, mijn broertje wilde vroeger ook altijd mijn poppenkindjes 'aborteren' :mrgreen:

Bren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bren » 17 aug 2008 16:41

Ik ben twee weken op Dabar geweest en dan ga je dus ook wat bijbelverhalen aan kinderen vertellen.

Ik: Wie is Jezus nou eigenlijk?
Maike: Dat is een prinsje uit een boek!

even later
maike: Ja maar jullie geloven dat het echt waar is he? Jullie denken dat het echt gebeurt is he? En zo ging het nog wel even door

Ik: Kom dan gaan we eerst bidden
Kindje: Ja maar naar wie gaan we dan bidden naar Jezus of naar God?
En dan sta je daar voor een groep kinderen van wie de jongste vier zijn. De meeste nog niet geloven en een paar best 'zwaar' :)

Laatste donderdag
Maike: Ik geloof nu wel in God!
Ik: Ow sinds wanneer dan?
Maike: Sinds woensdag!
Ik: Sinds gisteren!
Maike: neen een andere woensdag

Dabar is een aanrader!
Want ik houd het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons geopenbaard zal worden

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 18 aug 2008 10:00

Wij hadden het aan tafel over iemand die knap aan het dementeren is. Dus ik zei pas wist ze bijna geen een naam meer. Zegt m'n zusje(10): Ow, is ze dan uhm... monument.

Terug naar “Relaties”