Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Lidia » 13 okt 2014 08:17

Liefie: gefeliciteerd! Gods zegen bij de opvoeding.

Evelien: sterkte, ik kan me dit zeker voorstellen. Heb het zelf ook gehad. Je bent blij voor een ander, absoluut, maar je wilt het zelf ook zo graag. Moed houden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2014 08:39

liefie gefeliciteerd! Leuke naam! Hoe vindt Nina het?

Evelien, sterkte!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 13 okt 2014 08:43

Lieffie gefeliciteerd !

De zwangere ook! Een goede zwangerschap/bevalling gewenst.

Evelien heel herkenbaar...vind t ook erg lastig J. vraagt er ook "steeds" om

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 okt 2014 08:45

Hoe gaat het met jou Petra?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2014 09:38

Lang niet 'gezien' petra, hoe is het?

Evelien, rot is dat inderdaad :(
Hoop zo dat het jullie ook nog een keer gegund is!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 okt 2014 10:15

Lieffie, hier ook nog een keer; gefeliciteerd!! :) Fijn dat alles goed is gegaan, nu lekker genieten met zn allen!

Evelien; veel sterkte met jullie kinderwens, ik hoop dat je snel weer zwanger mag raken!

Hier gaat alles prima! Heb over het algemeen weinig last, soms nog wel wat misselijk. Het enige wat nu weer enorm heftig aanwezig is is mijn migraine. Ik wordt daar helemaal simpel van, bijna elke dag heb ik hoofdpijn. Ik mag natuurlijk nu alleen maar paracetamol, wat bij mij dus echt niet werkt. Gister toch maar 1 ibuprofen ingenomen, heel de dag hoofdpijn, na 2 paracetamol nog niet weggegaan. Smiddags na de kerk werd ik echt gek, heel de dienst hoofdpijn gehad, dus toen maar die ibu ingenomen. En het was gewoon na een half uur weg :shock:
Vandaag dus toch maar even overleggen met de ha of er nog iets anders is wat ik wél gewoon mag slikken, maar sterker is dan de paracetamol.
Vorige week voor het eerst het hartje gehoord, heerlijk weer! :) Nu op naar de 20-weken echo :wink:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2014 10:28

@Dippie, slik je al magnesium? Dat zou je migraine heel goed kunnen verminderen. Misschien kan je dat proberen? Weet van iemand die dat ook had en toen is zij magnesium gaan slikken en geen last meer van (zij slikte echt zware medicijnen tegen migraine). Weet zo even niet welke zij gebruikt. Zal eens vragen.

Bedankt meiden, ach weet je soms voelt het erg klagerig maar zo bedoel ik het niet. Maar heel af en toe steekt het een beetje (wat ik dan weer zo enorm vervelend vind). k Ben gewoon zo blij voor anderen. En soms valt het je dan ineens zo aan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2014 10:37

Heel logisch toch Evelien? Iedereen kan zeggen dat je blij moet zijn dat je een gezonde knul hebt, maar dat is zo'n dooddoener, als je zo graag een tweede wilt, dan is dat gevoel net zo sterk als bij de eerste.

Ik ga het goede voorbeeld geven, hierbij een fotootje van mijn buik, met 23 weken en 3 dagen. Ik krijg overal om me heen te horen dat ik zo explosief gegroeid ben de afgelopen 2 weken, en schrok zelf steeds als ik in de spiegel keek, maar toen maakte ik deze foto en vond ik het wel weer meevallen. Ik had liever een nog bijna onzichtbaar buikje gehad, maar dat zal wel gewoon niet bij mij passen :D

Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 13 okt 2014 11:38

Ik lees wel mee hoor,

Helaas niet best, inmiddels al 3 keer geopereerd aan m'n hart
En geen resultaat ter verbetering.
Er is nu eigenlijk geen behandeling meer mogelijk om m'n hart te verbeteren.
Als laatste redmiddel kunnen ze als het echt bijna fout gaat nog een open hart operatie proberen of transplantatie.'
De cardioloog zei dat ik nu mijn beste tijd heb, en langzaam aan achteruit zal gaan.
Het tijdsbestek is onbekend, kan weken/maanden of jaren zijn hangt van veel dingen af.

Al met al niet goed... we zijn over 3 weken ook al weer 5 jaar aan het "vechten"

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 okt 2014 13:42

Oh Evelien, als je dat zou willen vragen, graag! Ik slik dat namelijk niet, en inderdaad...voordat ik zwanger was slikte ik ook zware medicatie tegen de migraine. Maar toen ik zwanger wilde worden moest ik daar mee stoppen.
Ik vind het absoluut niet klagerig overkomen. Je kan het beter maar gewoon eerlijk zeggen, toch? En inderdaad, wat MissF zegt; die wens kan bij een tweede net zo groot zijn als bij een eerste.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2014 14:16

petra85 schreef:Ik lees wel mee hoor,

Helaas niet best, inmiddels al 3 keer geopereerd aan m'n hart
En geen resultaat ter verbetering.
Er is nu eigenlijk geen behandeling meer mogelijk om m'n hart te verbeteren.
Als laatste redmiddel kunnen ze als het echt bijna fout gaat nog een open hart operatie proberen of transplantatie.'
De cardioloog zei dat ik nu mijn beste tijd heb, en langzaam aan achteruit zal gaan.
Het tijdsbestek is onbekend, kan weken/maanden of jaren zijn hangt van veel dingen af.

Al met al niet goed... we zijn over 3 weken ook al weer 5 jaar aan het "vechten"

Wat een heftig verhaal en situatie waarin je zit. Zo jong en dan al de boodschap krijgen dat je langzaam achteruit gaat. Heftig.

Heel veel sterkte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 okt 2014 15:24

Wat heftig, Petra, heel veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 okt 2014 18:52

Dippie schreef:Oh Evelien, als je dat zou willen vragen, graag! Ik slik dat namelijk niet, en inderdaad...voordat ik zwanger was slikte ik ook zware medicatie tegen de migraine. Maar toen ik zwanger wilde worden moest ik daar mee stoppen.
Ik vind het absoluut niet klagerig overkomen. Je kan het beter maar gewoon eerlijk zeggen, toch? En inderdaad, wat MissF zegt; die wens kan bij een tweede net zo groot zijn als bij een eerste.

Ik heb je een berichtje gestuurd.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2014 19:39

@Petra
Heel veel sterkte

@Miss F
Mooi buikje hoor! Mijn vriendin is zwanger van de 1e en heeft nu (ongeveer 24 weken) ook zo een buikje, dus niets geks aan hoor, denk ik?

@Evelien
Sterkte

Begrijp jouw dubbele gevoel heel goed.
In mijn naaste omgeving op dit moment veel zwangeren en daarvan veel "zwangere ongelukjes" (ook al houd ik niet van die term) en dat is voor ons wel even slikken.

Toen ik na acht jaar zwanger raakte van onze dochter (en ditmaal ook mocht bevallen van een gezond kindje) dachten we, hier zo rijk mee te zijn, dat onze "kinderhand" dus voor altijd gevuld zou zijn, maar dat is in de praktijk dus even anders.
Hoewel de rijkdom er natuurlijk zeker is, blijft het ambivalente gevoel dus ook en ik heb soms zelfs de indruk dat het nu sterker is, omdat we nu ook heel goed weten hoe een grote rijkdom het eigenlijk is.

@Dippie
Sterkte met de hoofdpijn
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 okt 2014 20:28

Liefie, gefeliciteerd. Hele leuke naam, lekker pittig :) En fijn dat het zo goed is gegaan allemaal!

Petra.. wat een onwijs naar verhaal :( Heel veel sterkte om hiermee te moeten leven. Je bent nog zo jong!

Terug naar “Relaties”