Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor joos » 17 dec 2014 14:38

Fijn dat het weer op z'n retour lijkt!
Smeer je z'n billen ook in met Miconazol? Dat hielp hier goed... En anders inderdaad heel vette zalf (geen vaseline!). Wolvet (lanoline) helpt ook goed, datzelfde spul als wat je op je tepels kunt smeren bij kloven. Super duur, ja dat wel. Maar je hebt meestal weinig nodig, omdat het snel over is.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 dec 2014 15:12

Ppm balen spruw :-( hopelijk zijn jullie er snel vanaf...

hier al weer even spruw vrij zo fijn Jet der billen zijn ook eindelijk dicht. Vanmorgen even Jet gewogen zit alweer op de 6kg al weegt ze minder dan Nina die woog al meer met 8 weken (jet is er nu bijna 10 weken)
Jet drinkt ook minder keren dan Nina.. Vannacht heeft ze weer doorgeslapen zo fijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 dec 2014 00:02

Jah.. billen met miconazol... mezelf en zn mondjd met daktarin. Zn bille smeer ik al vanaf zondag.. maar t vuur lijkt er nu uit te trekken.. t wordt minder rood!

Hij drjnkt stukken beter.. dus zn mondje is ook al beter!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 dec 2014 09:13

Fijn dat het al beter gaat ppm!

Hier een beetje een probleem met de fles... Jet drinkt er sinds een aantal dagen niet goed meer uit en we geven toch regelmatig een fles.
Hopelijk komt het goed want vanaf de eerste week van januari gaat ze 2x in de week naar het kdv gelukkig maar van 08.00 tot 13.00 en ik kan ze nog voeden voor ik wegga om 07.00.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 dec 2014 20:04

@liefie J dronk eerst ook prima uit de fles maar vertikte het van het 1 op het andere moment. Alleen BreastFlow wilde hij hebben. Werkte bij Floris ook top. Wel lastig te koop, ik heb 'm via internet besteld.
Toen hij het eenmaal door had wilde hij ook andere flessen wel weer.
Medela Calma wilde hij ook niet, terwijl die ook specifiek geschikt is voor bv kindjes.

Succes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 dec 2014 20:05

Maakt het nog uit wat voor fles je gebruikt? Wij hebben er 1tje van Avent die de vorm v/e borst heeft en dat werkt prima. Bij m'n nieuwe Medela-apparaat zit zo'n fles die helemáal het drinken aan de borst zou moeten nabootsen als je de brochures mag geloven, maar die hebben we nog niet uitgeprobeerd. T drinkt prima uit de huidige (áls hij maar drinken krijgt is 't goed 8)).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2014 13:19

Jannoek ja ik las over die fles kan ik altijd nog aanschaffen als Jet echt niet meer wil drinken. Dankjewel voor de tip.

Lechat haha is het zo een zuip lapje :lol: Drinkt T veel cc in een keer? Hier heel verschillend meestal rond de 100 cc.
Die flessen van avent heb ik ook zijn erg fijn!

Gisterenavond heeft Jet weer goed uit de fles gedronken zo rond 14.00 zijn mijn ouders er laat ik een van hun de fles geven ben benieuwd wat ze nu doet.
Ze slaapt nu al vanaf 10.30 dus ze zou honger moeten hebben...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 dec 2014 08:13

We weten de reden al van het onrustige drinken... Spruw :shock: Deze keer heeft Jet geen open billen daardoor legde ik de link nog niet totdat ik gisteren steken in mijn borsten voelde gelijk maar weer gaan behandelen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 dec 2014 13:18

Bij de gastouder had hij 160/170 cc in 1x gedronken... Als ik bijv. naar de kerk ben en m'n man hem een flesje geeft is het vaak meerdere keren kleinere beetjes. Ik vind het dus best lastig in te schatten hoeveel je voor 'n dag straks achter moet laten/mee moet geven. De rekensommetjes gaan uit van een vast aantal keren drinken per dag maar meneertje komt echt nog heel vaak en de ene dag is dat ook 's morgens als zo en de andere dag alleen eind v/d middag en/of 's avonds...

Sterkte met de spruw zeg, balen dat Jet 't weer heeft!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 dec 2014 13:26

Lechat herkenbaar ik heb ook geen idee wat ik mee moet geven naar het kdv aan melk voor Jet ik geef de eerste keer denk ik maar 300cc mee en ik heb met de intake ook gezegd is het een keer dat er een fles omvalt of dat het te weinig is dat ze gewoon flesvoeding mogen geven (dat zit bij ons in de uurprijs)
Maar ik denk dat het echt teveel is per keer kolf ik rond de 200 cc en Jet drinkt er rond de 100/120.

Ja irritant weer spruw maar ben blij dat dat de reden van het slechte drinken uit de fles is.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 dec 2014 10:25

Kleine beetjes laten opwarmen. Ik gaf flesjes van 140 mee die mijn moeder dan in 2 delen opwarmde. (In een pannetje warm water). Ze kreeg dus 70 en een uur later weer 70 en dan ging ze weer slapen. En er lagen ijsblokzakjes in de vriezer. Dus als mijn moeder dacht dat ze nog meer wilde drinken kon ze zo'n blokje nemen (10 cc) en geven. Weggooien van gekolfde melk vond ik zó zonde!
Het is echt een onwijs gedoe met flessen, spenen, afwassen, uitkoken, maar wel supermooi dat je op die manier wel de BV goed in stand kunt houden :) Succes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 dec 2014 15:04

Ik heb het in porties van 150cc in de vriezer zitten... Ik gooi best vaak melk weg :oops: Omdat ik gewoon veel te veel kolf en Jet drinkt dat gewoon niet op.
Ik kan het allemaal wel invriezen maar heb al een la vol.

Gaat hier wel echt super al 3 nachten doorgeslapen en Jet komt om de 4 uur overdag nu zo fijn na al dat gedoe met de BV met Nina nooit verwacht maar vandaag alweer 11 weken BV zonder gedoe.

Afbeelding Driftig in gesprek met meneer rups :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 dec 2014 18:00

Mooie meid. Hoe oud is ze nu?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 dec 2014 20:54

Dankjewel ;-) Jet is 11 weken vandaag.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 dec 2014 23:02

@Liefie: Wat een lieverd!

Hier met groente gestart. DJ eet met veel plezier en blijft maar happen, NL interesseert het niets en duwt met de tong alles weer naar buiten :-oo Ze komen ook nog steeds om de drie uur (alleen tussen 23.00-7.00 vaak maar een keer, of soms niet). Om de vier uur lukt nog niet. DJ nu soms wel omdat hij ook groente eet. Nu de avondmelk voor beiden kolven en dan verdikken. Al twee nachten beiden doorgeslapen. Erg fijn! Het nu geen melk meer over na het kolven, het gaat allemaal op. 's ochtends erg veel over, maar 's avonds te weinig. Gemiddeld lukt het dus. Bij de oudste twee maakte het me niet uit hoe vaak ze kwamen enz. Maar ik merk nu dat het soms wel lastig is dat ze om de drie uur komen. Voor DJ alles kolven en dan voeden, verschonen e.d. Ben daardoor iedere drie uur ongeveer een uur bezig. Ach, het houdt me van de straat :-oo Ze groeien gelukkig heel goed en doen het verder ook heel goed. Met de oudste twee was ik wel veel meer van 'spelletjes' doen, liedjes zingen enz. Daar heb ik nu echt minder tijd voor. Na het voeden enz. soms direct in de box omdat er nog meer kids rondlopen. Maar dat zullen er meer herkennen, al heb je geen twins.
Time flies when you have none!

Terug naar “Relaties”