Scheiden om een hond?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Scheiden om een hond?

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2025 10:15

Prisma23 schreef:Het verhaal van die hond zelf interesseert mij niet, dat is slechts een redeloos dier.

Verder sluit ik mij geheel aan bij eerder posters. Die hond er uit of mevrouw stapt op!

Het is iets complexer dan dat, die hond kan er wel uitgaan, daarmee ben je iets van de stress en meer van de haren in de was af.
Maar daarmee is de relatie nog niet direct weer in orde.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 10:19

naamloos schreef:En voor jezelf maak je een uitzondering want jij bent van mening dat ze beide schuld hebben, dus die mening is gebaseerd op de kant die je niet kent.
Ik maak geen uitzondering en heb ook geen mening. Het gezegde "waar twee kijven, hebben twee schuld" betekent dat in een ruzie of conflict beide partijen vaak medeverantwoordelijk zijn voor het ontstaan of voortduren ervan. Het legt de nadruk op wederzijdse verantwoordelijkheid, wat vaak klopt, omdat misverstanden, verkeerde communicatie of wederzijdse provocatie meestal van twee kanten komen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 jan 2025 10:36

benefietdiner schreef:Ik maak geen uitzondering en heb ook geen mening. Het gezegde "waar twee kijven, hebben twee schuld" betekent dat in een ruzie of conflict beide partijen vaak medeverantwoordelijk zijn voor het ontstaan of voortduren ervan. Het legt de nadruk op wederzijdse verantwoordelijkheid, wat vaak klopt, omdat misverstanden, verkeerde communicatie of wederzijdse provocatie meestal van twee kanten komen.

Je zit hier op een forum, en je hoeft er niet vanuit te gaan dat de andere partij hier zijn zegje gaat doen.
Je geeft hier alleen je mening over wat iemand deelt, dus die oneliner van jouw voegt niks toe maar probeert een reactie bij voorbaat al dood te slaan: een dooddoener dus.
Niets van wat T.S. hier gedeeld heeft geeft aanleiding om een gedeelte bij de schuld bij haar te veronderstellen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 11:32

naamloos schreef:Je zit hier op een forum, en je hoeft er niet vanuit te gaan dat de andere partij hier zijn zegje gaat doen.
Je geeft hier alleen je mening over wat iemand deelt, dus die oneliner van jouw voegt niks toe maar probeert een reactie bij voorbaat al dood te slaan: een dooddoener dus.
Niets van wat T.S. hier gedeeld heeft geeft aanleiding om een gedeelte bij de schuld bij haar te veronderstellen.

Dan houd ik het graag bij mijn oneliner wat naar mijn mening (geen feit) de best waardebepaling is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2025 13:13

Antwoord een zot niet naar zijn dwaasheid
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 13:39

Ziet gij een man die wijs is in eigen ogen voor een dwaas is meer hoop dan voor hem.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2025 14:00

Ik ga dit verder maar weer negeren want spreken is zilver en zwijgen is goud.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 14:02

Vertel anderen nooit te veel over jezelf. Bedenk dat in tijden van afgunst de blinden beginnen te zien, de doven horen en de stommen spreken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2025 15:44

benefietdiner schreef:Je kunt nooit een mening vormen als je maar één kant van het verhaal gehoord heb, in dit huwelijk alleen het verhaal van de vrouw.

Wat is dat nu weer voor nonsens? Natuurlijk kun je dat wel. Dat doen we continu, ook jij! Je krijgt informatie en op basis daarvan vorm je een mening. Als er meer informatie boven water komt, bijvoorbeeld omdat die man zijn kant komt vertellen dan pas je je mening eventueel aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2025 15:45

Lalage schreef:Zou deze mevrouw misschien te veel hebben gepikt van haar man en weinig weerwoord durven geven? Ik zeg niet dat zij dan de schuld heeft, maar vaak ontstaat er een patroon. En als die man traditionele opvattingen heeft waarbij de man de baas mag spelen over de vrouw, dan heeft hij misschien nooit geleerd om te luisteren naar zijn vrouw. Maar dat is enkel speculeren.

Het zou mooi zijn als Marthy nog eens terugkomt om te reageren.

Ach, als het argument is dat ze veel eerder had moeten scheiden, dan kan ik mij daar best in vinden.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 16:36

Mortlach schreef:Wat is dat nu weer voor nonsens? Natuurlijk kun je dat wel. Dat doen we continu, ook jij! Je krijgt informatie en op basis daarvan vorm je een mening. Als er meer informatie boven water komt, bijvoorbeeld omdat die man zijn kant komt vertellen dan pas je je mening eventueel aan.
Dat is ‘Mosterd na de maaltijd’

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2025 16:45

benefietdiner schreef:Dat is ‘Mosterd na de maaltijd’

Beter dan helemaal geen maaltijd, toch?

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 17:01

Mortlach schreef:Beter dan helemaal geen maaltijd, toch?
Die maaltijd is er wel dat is de vraag van de topicstarter maar de mosterd is er niet dat is het verhaal, meningen of reactie van haar man. Die is naar mijn mening gegarandeerd anders. Ook de mensen om haar heen reageren anders zoals zei zelf verklaard. Misschien heeft zij wel narcistische trekken, ik zeg niet dat het zo is maar onzijdig een mening hebben kan niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2025 17:37

benefietdiner schreef:Die maaltijd is er wel dat is de vraag van de topicstarter maar de mosterd is er niet dat is het verhaal, meningen of reactie van haar man. Die is naar mijn mening gegarandeerd anders. Ook de mensen om haar heen reageren anders zoals zei zelf verklaard. Misschien heeft zij wel narcistische trekken, ik zeg niet dat het zo is maar onzijdig een mening hebben kan niet.

Goed, en jouw oplossing is?

"Hey, wat een naar verhaal, maar er zit vast meer achter, want we vertrouwen jou bij voorbaat voor geen meter. Totdat je man komt vertellen hoe het echt zit, kunnen we er verder niks over zeggen. Succes ermee en we zien wel of je man ook een account aanmaakt om een aantal zaken recht te zetten!"

Uit het openingsbericht is duidelijk op te maken dat deze vrouw zich geïsoleerd voelt en niemand heeft bij wie ze haar verhaal kwijt kan en bij wie ze om advies kan vragen. En jij wil daar nog even een schepje bovenop doen?

Het staat je natuurlijk geheel vrij om te doen en laten wat je wil. Tegelijkertijd heb ik gewoon een onzijdige mening, want dat kan en mag ook.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 jan 2025 18:39

Mortlach schreef:Goed, en jouw oplossing is?
Aan een mediator voorleggen. Een mediator gaat samen met andere partij (haar man) op zoek naar een oplossing voor het probleem.

Terug naar “Relaties”