Moderators: Memmem, Moderafo's
Yada schreef:Daarom gaat Bakker terug… voor iedereen… lege briefjes…
benefietdiner schreef:Precies Nederland en Europa is al een aardig eind op weg terug naar Sodom en Gomorra en dat zal Jezus best wel goed keuren. De scheppingsopdracht is niet meer van deze tijd / achterhaald we leven nu in een lhbtqia+ cultuur en Jezus vind dat prachtig.
benefietdiner schreef:Precies Nederland en Europa is al een aardig eind op weg terug naar Sodom en Gomorra en dat zal Jezus best wel goed keuren. De scheppingsopdracht is niet meer van deze tijd / achterhaald we leven nu in een lhbtqia+ cultuur en Jezus vind dat prachtig.
Jezus is NIET gekomen om het Oude Testament af te schaffen maar om die waar te maken / na te leven, zie Matteüs 5:17.naamloos schreef:Waar veroordeeld/verbiedt Jezus homorelaties?
benefietdiner schreef:Jezus is NIET gekomen om het Oude Testament af te schaffen maar om die waar te maken / na te leven, zie Matteüs 5:17.
benefietdiner schreef:En dat er veel meer aan de hand was in Sodom en Gomorra zoals jij noemde blijkt wel uit de vraag die de mannen aan Lot roepen ze zeiden: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen. Wat voor een gruwel zij door deze manier van spreken verstaan kan men uit het antwoord van Lot duidelijk zien in:
Leviticus 18:22: Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.
BasH91 schreef: Ik zie een berg voor me die met geen mogelijkheid te beklimmen valt, ik heb de klimuitrusting naast mij neergegooid en blijf maar naar die berg staren.
Heeft iemand advies wat ik met deze gevoelens aan moet? ik ben bang dat dit een druppel is in de emmer die hem doet overlopen.
BasH91 schreef:Hoi iedereen,
laat ik eerst even mijn achtergrond kort uitleggen.
Mijn leven is nooit één groot geweest, niet een al te leuke jeugd, dit jaar iets te veel moeten meemaken. weet even niet wat ik met mijn leven aan moet op dit moment. oke, ik ben 10 jaar geleden uit de kast gekomen, iedereen in mijn omgeving weet dat ik op mannen val. nu, 10 jaar later ben ik smoor verliefd op iemand, een liefde die onbeantwoord blijft. Ben eerlijk tegen hem geweest en was blij dat hij het positief opvatte. Waar ik opluchting verwachte, bleef dat gevoel weg. integendeel, de pijn blijft. Op dit moment merk ik dat ik vast loop en niet weet wat ik met mijzelf of het leven aan moet. Ik zie een berg voor me die met geen mogelijkheid te beklimmen valt, ik heb de klimuitrusting naast mij neergegooid en blijf maar naar die berg staren.
Heeft iemand advies wat ik met deze gevoelens aan moet? ik ben bang dat dit een druppel is in de emmer die hem doet overlopen.
Sorry voor dit onsamenhangend verhaal.
benefietdiner schreef:Ja.. je bent teleurgesteld maar deze teleurstelling heeft wat te zeggen.
Alle dingen in je leven hebben wat te zeggen voornamelijk tegenslagen en teleurstellingen.
Als het feest is in je leven vraag je het minder af wat dat feest te beteken heeft.
En houd er rekening mee dat mensen die zeggen geen tegenslagen of teleurstellingen hebben liegen en het is waar dat daar per persoon grote verschillen in kunnen zijn.
Je bent met je vraag hier naar refoweb gekomen en in de vragenrubriek staan heel veel vragen en antwoorden over homoseksualiteit.
Mensen die hier in het forum zijn geven geen juist antwoord en zijn ook geen reformatorische mensen maar in de vragenrubriek staan reformatorische mensen / predikanten die een juist antwoord geven op jou vraag, zie artikelen met tag: geaardheid.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/geaardheid/
Persoonlijk kan ik het bijna met al de vragen en antwoorden eens zijn. Het zijn reformatorische antwoorden. Kijk eens naar deze, die springt er voor jou lijk mij uit: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... ziet-homo/
Erik1960 schreef:Ik vind het razend knap dat je uit het onsamenhangende verhaal van de topicstarter niet alleen weet af te leiden dat hij teleurgesteld is, maar ook dat hij advies nodig heeft over zijn geaardheid. Heb jij een glazen bol ofzo dat je dit allemaal weet? Of vul je maar gewoon iets in vanuit je eigen denkkader.
En dat je mensen die antwoorden geven die niet in jouw straatje passen even in de hoek schopt… tja…
benefietdiner schreef:Wie de schoen past, trekke hem aan en mensen die niet in het reformatorische straatje passen bestrijd ik ja.
Mensen die het niet met de drie-eenheid eens zijn en zeggen dat Jezus in het Nieuwe Testament iets anders gezegd heeft als God door zijn profeten in het Oude Testament gezegd heeft bestrijd ik. in het Oude Testament wordt explicit door de offerdiensten heen gewezen naar Jezus dé Messias wat in het Nieuwe Testament waargemaakt, vervult wordt. Als God in het Oude Testament de uitlevende zonden straft en vervloekt is dat ook in het Nieuwe Testament zo, daar zit niets geen verschil in. Het enige divergentie tussen OT en NT is dat de belofte vervult is die voornamelijk in de offerdiensten, zicht baar was in het geslachte Lam, waargemaakt / vervult door Jezus de Christus. Jezus heeft dus ook geen reinheidwetten van tafel geveegd. Wel zijn de Ceremoniële wetten die betrekking hebben op de offerdienste veranderd of volbracht door Jezus . De homoseksualiteit is in het OT en NT geen verschil daar heeft Jezus nog jota’s nog titels afgedaan zoals hij Zelf gezegt heeft.
benefietdiner schreef:"mensen die niet in het reformatorische straatje passen bestrijd ik ja"
benefietdiner schreef:Wie de schoen past, trekke hem aan en mensen die niet in het reformatorische straatje passen bestrijd ik ja.
Mensen die het niet met de drie-eenheid eens zijn en zeggen dat Jezus in het Nieuwe Testament iets anders gezegd heeft als God door zijn profeten in het Oude Testament gezegd heeft bestrijd ik. in het Oude Testament wordt explicit door de offerdiensten heen gewezen naar Jezus dé Messias wat in het Nieuwe Testament waargemaakt, vervult wordt. Als God in het Oude Testament de uitlevende zonden straft en vervloekt is dat ook in het Nieuwe Testament zo, daar zit niets geen verschil in. Het enige divergentie tussen OT en NT is dat de belofte vervult is die voornamelijk in de offerdiensten, zicht baar was in het geslachte Lam, waargemaakt / vervult door Jezus de Christus. Jezus heeft dus ook geen reinheidwetten van tafel geveegd. Wel zijn de Ceremoniële wetten die betrekking hebben op de offerdienste veranderd of volbracht door Jezus . De homoseksualiteit is in het OT en NT geen verschil daar heeft Jezus nog jota’s nog titels afgedaan zoals hij Zelf gezegt heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast