Omega schreef: De dichtstbijzijnde orthodoxe gemeente is dan Valburg (bevindelijk hervormd). Dat is een kleine, maar groeiende streekgemeente waar veel mensen uit de wijde regio (van GGiN tot Vrijgemaakt) naar toe gaan. De prediking is bevindelijk-schriftuurlijk. Er spreken vanaf dit jaar ook enkele predikanten uit de CGK. Laatste zondag van de maand koffiedrinken na de (ochtend)dienst. Er zijn inmiddels ook een paar jonge gezinnen lid geworden en een achttal jongeren (GGiN/GG/HHK/PKN) doet daar in juni belijdenis van het geloof. Er is een vrouwenvereniging en er zijn twee bloeiende JV's die gevoed worden door jongeren uit de zeer wijde regio. Ik kan je wel in contact brengen met een ouderling bij jou in de buurt (Oosterhout-Nijmegen) die je wat meer info kan geven. Ga maar eens met hem praten. Stuur maar een PB.
Wat een mooi bericht! Hopenlijk kan Lente30 hier wat mee.
Fijn dat men in het genoemde voorbeeld elkaar vindt als broers en zussen in de Heere Jezus Christus als hoofd van het Gezin
kerkelijke muren vallen dan weg.
Gemeente zijn van Christus is oog hebben, omzien naar elkaar.
Daarin kan het denk ik niet de bedoeling zijn om vaste "groepsklitten" te hebben, waarbij geen ruimte is voor nieuwe mensen.
In Christus is en moet er ruimte zijn voor een ieder.
Lente30, sterkte met je verdere zoektocht.
Volgens mij werd het al eerder genoemd, maar je mag weten als je een kind van de Heere God mag zijn, dat je nooit, maar dan ook nooit allen bent.
Voor jou heb ik een ontzettend mooi lied, met als titel de titel van het topic "Eenzaamheid"
https://www.youtube.com/watch?v=xSnoWxdiPJA