Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2012 15:22

LeChat schreef:Huh, verkeerde wijk?

Nooit gehoord? Een glazenwasser heeft een vaste wijk en o wee als daar een andere komt wassen.
De schoonmaker van het bedrijf van mijn man stond de ramen te wassen van het huis van 1 van de directeuren (in een heel ander dorp) er stopte een auto, kwam een "kleerkast" uit die meteen begon te bleren: je zit in MIJN wijk. De schoonmaker, (zelf ook formaat kleerkast) ging geen meter opzij en zei: ik heb de opdracht gekregen.
Die vent droop uiteindelijk af maar sprak heel dreigende taal :-&

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2012 15:45

Oh, bedoel je het zo. Nou, hier komen allerlei glazenwassers door de hele stad heen, hoor. Enne, leuk verhaal voor de NMa, zo'n 'afspraak'...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2012 15:49

LeChat schreef:Oh, bedoel je het zo. Nou, hier komen allerlei glazenwassers door de hele stad heen, hoor. Enne, leuk verhaal voor de NMa, zo'n 'afspraak'...

Dat is niet te bewijzen, althans, het is weer zoiets: het bestaat, maar niemand schijnt het te weten.
Er was ook wel eens een docu over, schokkend!
Ging gepaard met veel bedreigingen en zelfs lichamelijk geweld.
Hier in de wijk loopt ook maar 1 glazenwassersbedrijf!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2012 15:54

Inderdaad moeilijk te bewijzen, vandaar ook 'afspraak' tussen aanhalingstekens. Toch wil het dreigen met een klacht bij de NMa al wel eens helpen, zeker als je die brief door een advocaat laat schrijven :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mar 2012 21:00

LeChat schreef:Dit bedrijf wast ook de ramen bij ons op kantoor en dat ziet er na afloop keurig druppel- en streeploos uit, maar ik zal vanmiddag thuis 'ns kritisch kijken en hier het resultaat rapporteren :wink:

Nou, het ziet er allemaal keurig uit. Nu valt alleen des te meer op dat de binnenkant ook weer 'ns nodig is 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mar 2012 09:11

Ik doe het gewoon zelf... met een emmertje water en twee doeken. Ben er zo klaar mee.
Mijn ramen boven gaan naar binnen open. Heerlijk.

Ik heb advies nodig. De plafonds zijn behoorlijk ruw, alleen de stofragen blijven daar nogal zich aan hechten en met een plumeau/ragebol/stofzuiger lukt het me niet om dat te verwijderen. Iemand ervaring mee?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 mar 2012 15:45

Evelien schreef:Ik doe het gewoon zelf... met een emmertje water en twee doeken. Ben er zo klaar mee.
Mijn ramen boven gaan naar binnen open. Heerlijk.

Ik heb advies nodig. De plafonds zijn behoorlijk ruw, alleen de stofragen blijven daar nogal zich aan hechten en met een plumeau/ragebol/stofzuiger lukt het me niet om dat te verwijderen. Iemand ervaring mee?

Is het van dat grofkorrelige stuc/spuitwerk Evelien? Ik vrees dat je dan met de trap erbij moet klimmen en met een klam schuursponsje aan de gang moet. Of met een natgemaakte microvezeldoek.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 mar 2012 13:17

Heeft er hier iemand ervaring met waterstofzuiger Rainbow???

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 26 mar 2012 15:30

juffiejuf: Ik heb een delphin ( soortgelijke stofzuiger, alleen ander merk)
Al 2 jaar gebruik ik hem met veel plezier. Zou nooit geen gewone stofzuiger meer willen. Het maakt veel grondiger schoon. Je maakt er echt alles goed mee schoon: matrassen (huisstofmijt), gordijnen, stof achter de verwarming is zo verdwenen enz.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 mar 2012 17:59

Wat ik er van zag was ook echt een super resultaat maar de aanschafprijs :-k Hoeveel vragen ze voor een Delphin?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 mar 2012 20:05

Mijn moeder heeft al jaren een Rainbow. Het systeem is prima, erg goed zelfs, maar het gedoe met water is soms niet handig. Mijn ouders hebben boven geen toilet, dan moet je met die bak water de trap af. Op een gegeven moment hebben ze voor de bovenverdieping een 'normale' stofzuiger gekocht, dat werkt dan beter. Toen de waterbak kapot was, konden ze wel zonder problemen een -niet al te dure- nieuwe aanschaffen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 mar 2012 14:10

Het lijkt mij echt vreselijk irritant dat je telkens de bak water moet vullen en leeggooien :-k
Mijn dyson werkt erg goed, al is het resultaat vast een stuk minder dan delphin/rainbow, ik heb dat gedoe met water er denk niet voor over en daarnaast vind ik ze ook echt te duur voor een stofzuiger.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 mar 2012 14:32

lammetje schreef:Het lijkt mij echt vreselijk irritant dat je telkens de bak water moet vullen en leeggooien :-k
Mijn dyson werkt erg goed, al is het resultaat vast een stuk minder dan delphin/rainbow, ik heb dat gedoe met water er denk niet voor over en daarnaast vind ik ze ook echt te duur voor een stofzuiger.

Welke Dyson heb jij? Wij willen er ook eentje aanschaffen, maar ze hebben nogal wat types. Welke moet je nu kiezen? Onze gedachten gaan uit naar de allergy parquet, is dat een goede keuze volgens jou?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mar 2012 18:37

Wij hebben een Dyson Rollerball en die bevalt prima. De service is van Dyson uit ook enorm goed, 5 jaar garantie nooit gezeur als je belt.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 mar 2012 09:02

hmm leuk een zoontje op schoot, heel bericht getypt en klik... -> weg :lol:

maargoed, nog een keer. Wij hebben de allergy parquet, alleen denk ondertussen het oude type. Hij is 3,5 jaar en laatst wastie stuk. Balen, duurde 2 weken voor ze kwamen om te repareren, maar dan heb je ook wat. Hij is vrijwel compleet vervangen....

nieuwe motor,
nieuw snoer met bijbehorend op/inrol mechanisme,
nieuwe hepa filter (die mag je dus niet wassen, had ik wel gedaan :oops: )

Dus eigenlijk mijn fout van die filter, maar kreeg hem toch gratis (ongeveer 75 euro ofzo) dus vind dat echt heel netjes!! Al scheelt het misschien wel welke monteur je hebt.... want dit was off geen garantie natuurlijk, gewoon dom niet gelezen en gewassen 8-[

ben er nog steeds héél erg blij mee en vind het vooral heel handig dat je de hele 'stok' kan inschuiven en opruimen, nooit zo'n grote 'voet met stok' in je gangkast!! HIj staat in een kastje in de woonkamer (onder de vogelkooi) dus pak hem ook echt 2 keer op een dag indien nodig (en ja dat is hier bijna dagelijks nodig :mrgreen: )
Gebruik vrijwel altijd de parket-borstel-voet ipv dat andere ding, vind die best vrij groot! Al stofzuigt het wel erg lekker als je eraan gewend ben.

Terug naar “Relaties”