Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 21 feb 2012 17:19

Vanmiddag een zak vol wol gehaald bij de zeeman, ze hadden wat dikke en fijne wol. Heb voor de fijne gekozen, vond de kleuren daarvan ook mooier.
Nu mijn oma nog even lief aankijken of ze voor me haken wil, ongetwijfeld wil ze dat wel in ruim voor een boeket bloemen ;).

Volgende vragen; kun je van dat transparante tafelzeil naaien? En heeft iemand ervaring met het maken van een tas, beetje retor model jaren 60/70?
Zoek namelijk een patroon o.i.d.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 21 feb 2012 17:33

Annette, ik heb het zelf nooit gedaan, maar volgens mij kun je tafelzeil wel naaien hoor, maar ik vermoed dat je dat wel met een andere naald moet doen dan de gewone.
Ik heb besloten morgen het stoffenspektakel toch maar te laten schieten, ik heb er geen zin in met 2 kids, en om er nou oppas voor te regelen vind ik ook zo wat. Afgelopen zaterdag ben ik wel even de stoffenwinkel ingedoken, om toch te kunnen naaien. Hele gave stof voor een jurk voor Frederiek, met ruches en van die stroken aan de achterkant. Maar nu is de voorkant klaar en blijktie echt veel te groot, ze past hem denk ik niet eens als ze jarig is, over 4 maanden :D Hij stond er ook niet in een maat kleiner in, maar misschien gaat dat me zelf wel lukken, goeie reden om nog wat stof te kopen en die jurk nog een keer te maken :D Dan hangt deze voorlopig maar in de kast, ze groeit er vanzelf in. En stof voor een salopet met korte broek voor haar. Ik voel de zomer komen :mrgreen:

Dippie, wat is zoiets dan eigenlijk? Klinkt wel heel leuk! Als je voorbeeldjes hebt, zie ik ze graag, want het lijkt me heel gaaf!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 feb 2012 17:38

Missf, dit zag ik als voorbeeld, en nog meer leuke.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 21 feb 2012 18:32

*Annette* schreef:Vanmiddag een zak vol wol gehaald bij de zeeman, ze hadden wat dikke en fijne wol. Heb voor de fijne gekozen, vond de kleuren daarvan ook mooier.
Nu mijn oma nog even lief aankijken of ze voor me haken wil, ongetwijfeld wil ze dat wel in ruim voor een boeket bloemen ;).

Volgende vragen; kun je van dat transparante tafelzeil naaien? En heeft iemand ervaring met het maken van een tas, beetje retor model jaren 60/70?
Zoek namelijk een patroon o.i.d.

Sophie77 zou je evt een pbtje kunnen doen, zij is daar een poos geleden mee begonnen

Een paar tips voor naaien met tafelzeil: -gebruik geen spelden maar schilderstape -plak evt. ook tape onder je naaivoetje, anders kan het zijn dat je naaimachine 'stroopt' en je veel kleinere steekjes krijgt dan de bedoeling is -naai gewoon ... (vond een oud citaat van haar, maar kreeg het niet hier)

en verder deze site http://mrs-busy.blogspot.com/2011/06/tafelzeil.html

ik zou nog verder in mijn geheugen moeten graven ik denk mamavansophie dat zij toen aan een tas van tafelzeil was begonnen (voor een patroon)

Dippie de foto`s zijn helaas niet te zien, ben wel benieuwd...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 feb 2012 19:54

Ik heb pas mijn eerste tafelzeilcreatie gemaakt: een kussentje voor in het fietsstoeltje. Een gewone naald voor dikke stof nemen, en ipv spelden idd schilderstape gebruiken. Ik vond het helemaal niet moeilijk - terwijl ik nauwelijks naaiervaring heb.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 feb 2012 21:32

Haai schreef:Ik heb pas mijn eerste tafelzeilcreatie gemaakt: een kussentje voor in het fietsstoeltje. Een gewone naald voor dikke stof nemen, en ipv spelden idd schilderstape gebruiken. Ik vond het helemaal niet moeilijk - terwijl ik nauwelijks naaiervaring heb.

Hee, dat ga ik morgen ook eens proberen! Dank voor het idee :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 feb 2012 15:16

Idd heb ik het e.e.a gemaakt van tafelzeil. Nu ik erover lees, krijg ik meteen zin om nog wat te gaan fabriceren! Via die link van jou kun je leuke ideeën opdoen, nita! Zelf heb ik wel een tas gemaakt, maar 'k heb er geen patroon van. 'k Heb gewoon een bestaande tas gepakt en daar de maten van overgenomen, wat aangepast en veranderd. Dat klinkt moeilijker als het is, dus ik zou zeggen: probeer het gewoon, *Annette*! Of je echt kunt naaien met van dat transparante tafelzeil weet ik niet, ik deed het vooral met Mexicaans Tafelzeil (van Kitch Kitchen).

@Dippie: Leuk idee zeg! 'k Hoop dat je het resultaat met ons wilt delen!

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 13 mar 2012 17:12

Ik denk dat het ik idd maar gewoon eens moet proberen... heb al tafelzeil in huis nu nog eens aan de slag ;). Wil ongeveer zo'n soort model tas;

http://www.google.nl/imgres?q=jaren+%27 ... x=96&ty=67

Zo'n heel moeilijk model lijkt het niet, dus misschien maar gewoon wat tekenen en proberen. Ik wil de tas bekleden/beplakken, dus daarom dacht ik om het eerst van transparant tafelzeil te maken zodat ik een stevige basis heb.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 mar 2012 17:34

Waar halen jullie tafelzeil??

Ik heb zo'n beetje alle winkels hier n t centrum al gehad, maar weinig succes geboekt!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 mar 2012 18:28

Hier hebben Blokker en DecoHome het te koop.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 13 mar 2012 20:07

Rienuku schreef:Waar halen jullie tafelzeil??

Ik heb zo'n beetje alle winkels hier n t centrum al gehad, maar weinig succes geboekt!

vaak staat er ook een kraam op de markt, en ik kan me herinneren dat er hier eerder ook links hebben gestaan van tafelzeil die je online kunt kopen..

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 mar 2012 12:52

Ik heb m'n tafelzeil bij Praxis vandaan, maar er zijn ook sites waar ze nog veeel meer keuze hebben.

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 15 mar 2012 18:59

Idd winkels zoals Blokker, Marskramer, DecoHome, Praxis etc. en als je op google tafelzeil intypt krijg je ook genoeg ervoor of anders de markt zoals Nita zei.

Wie weet er nog een leuk gedichtje, spreuk o.i.d. wat over haken/breien gaat?

Iemand ervaring met het doorschuren van geverfde meubels en daarna partineren? Vorig jaar stonden in de gezinsgids verschillende technieken beschreven. Nu vond ik het partineren wel erg mooi, maar doorvoor moet het eerst doorgeschuurd zijn. Alleen er wordt gesproken over verschillende kleuren verf... 4 kleuren stonden er bij het partineren (licht- en donkerbruin, donkergrijs en zwart) alleen heb je er echt zoveel kleuren voor nodig (partineren)? Vind beetje zonde om 4 blikjes verf te kopen terwijl ik maar 1 kastje hoef te verven.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 mar 2012 20:46

heb er geen ervaring mee, maar heb ook nog een kastje staan wat ik op zo'n manier wil bewerken..weet jij welk nr van de GG dat in stond? ik heb het namelijk een keer gezien en wilde het bewaren, maar hij is toch weer op de stapel beland en nu kan ik het artikel niet weervinden...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 15 mar 2012 23:05

@sophie haha, ik dacht al, als jij dat ziet, dan gaan jouw vingers vast weer kriebelen!!

annette kijk eens hier, http://gerestylde-meubels.hyves.nl/ een hele leuke hyves, waar je met al je vragen terecht kunt..

Terug naar “Relaties”