Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 mar 2008 21:18

Geweldig Speedy.

Onze zoon van 3 zat vandaag tegen zijn nichtje van 2 te redeneren over een naakte pop. Hij wees naar de billen van de pop en zei: dit is het achterwerk. Daarna draaide hij de pop om en zei: en dit is het voorwerk.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 mar 2008 21:30

Memmem schreef:Geweldig Speedy.

Onze zoon van 3 zat vandaag tegen zijn nichtje van 2 te redeneren over een naakte pop. Hij wees naar de billen van de pop en zei: dit is het achterwerk. Daarna draaide hij de pop om en zei: en dit is het voorwerk.

Haha ook een goeie!

Ik had een uur geleden in ongeveer dezelfde context zoiets. Onze oudste van 9 zat zijn broer van 7 te plagen. Die van 7 komt naar me toe en zegt dat hij moe wordt van dat geplaag. Ik zeg tegen hem zeg maar dat ie moet "opzouten" (misschien niet helemaal netjes maar vooruit) loopt ie naar zijn broer en zegt je moet op houden want anders komt papa op je zouten .............. komt die oudste naar mij toe en vraagt "wat moet u nou met zout dat is toch helemaal niet goed omdat zo maar te gebruiken". :mrgreen:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 20 mar 2008 09:05

Mijn zus zat te oefenen voor pianoles. Zegt haar dochtertje van 5: 'Mam, je kan het al hoor, denk ik'! (oftewel: stop asjeblieft!)

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 20 mar 2008 10:11

Ook zoiets van jaren geleden: Mijn nichtje was toen 3 of 4 jaar en ik was met mijn toenmalige vriend met haar liedjes aan het zingen bij de piano, wat ze altijd heerlijk vond. Mijn vriend speelde heel goed, maar had niet echt een welluidende zangstem. Na een paar minuten zei mijn nichtje tegen hem: "Jij mag niet zingen, alleen spelen." Hij moest er zelf ook om lachen gelukkig.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 mar 2008 10:11

Wat een geweldige dingen kunnen die kinderen toch zeggen! Heerlijk! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 20 mar 2008 10:22

Mijn zoontje gaat trouwens ook vaak op die toer. Hij zegt gerust tegen mensen dat ze vals zingen. Dat begon al op de peuterspeelzaal. Er was een nieuwe juf gekomen en die dag kwam mijn man hem ophalen. Ze riep toen hij binnenkwam: "Ik moet op zangles!" Mijn man geeft namelijk zangles. Mijn zoontje had dus tegen haar gezegd: "Je bent lief juf, maar je zingt niet mooi." Ze zong inderdaad vreselijk mocht ik later zelf constateren.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2008 20:53

een vriendin van mij is kraamverzorgende en die kwam vanmiddag even langs na haar werk. ze was in een gezin die een 3de kindje gekregen hebben ze hebben al een jongentje van 5 en een meisje van 3.
Kinderen waren al even boven bij hun nieuwe zusje aan het kijken en mijn vriendin kwam de trap op en ze hoort dat ventje van 5 tegen zijn 3 jarige zusje zeggen. Als ze straks wakker is (de baby) gooien we haar in de container! (kindje van 5 is vreselijk jaloers! maar vind wel erg dat zo een kind dat zegt) maar aan de andere kant moest ik er ook echt om lachen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 mar 2008 21:47

Haha, een heel normale en logische reactie ook volgens mij.
Het is voor elk kind vreemd als er opeens 1 bij komt. Dan moet je ruimte (letterlijk en figuurlijk) inleveren en dat is niet leuk. Of je hebt de kids die het alleen maar geweldig vinden om te moederen over een baby.

Ik hou er wel van :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 mar 2008 22:05

ja snap heel goed dat een kind moet wennen enz maar aan de andere kant dat een kind van 5 jaar zo iets zegt schrok ik wel beetje van

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 22 mar 2008 00:29

Ik snap het ook wel hoor, zoiets is altijd wennen voor kinderen.
Vroeger had ik aan mijn moeder gevraagd(toen die in verwachting was) of ik een broertje kreeg, en zo van, 'ah mama we doen wel een broertje he'. (Ik was toen 3.5). Maar toen kreeg ik een zusje en ik wou eerst helemaal niet naar ziekenhuis, want mijn mama had mij een broertje beloofd.
Toch eindelijk in ziekenhuis: 'oh ze heeft toch wel oogjes', en toen was ik er wel tevreden mee.
Leef je droom.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 mar 2008 11:28

Mijn moeder is ook kraamverzorgster en maakt dus ook regelmatig situaties mee dat de oudere kids jaloers zijn op de pasgeboren baby.
Er was ook een keer een ventje van drie die zei: "De baby mag wel even op de straat liggen, dat er een auto overheen rijdt. Mag wel hoor."

Of: "Wanneer gaat de baby nou eens terug naar het ziekenhuis?"

En laatst had ze in een gezin de laatste kraamdag. Toen ze wegging en afscheid nam, riep het meisje van 3: "Zuster, u vergeet de baby mee te nemen!" :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 22 mar 2008 16:22

bloempie schreef:En laatst had ze in een gezin de laatste kraamdag. Toen ze wegging en afscheid nam, riep het meisje van 3: "Zuster, u vergeet de baby mee te nemen!" :mrgreen:

:mrgreen:
Leef je droom.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 mar 2008 21:20

Kom ik dit weekend voor 't eerst bij m'n vriend thuis, komt z'n zusje op me afstormen: Ben JIJJJJ de nieuwe zus? :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 mar 2008 23:03

Dat is een warm welkom, toch?

Wij hadden vanavond gevuld stokbrood (stokbrood met gehakt). Zet dat ding op tafel zegt Danny: poep??? Hij at wel het brood op het gehakt moest hij niet terwijl hij gek op vlees is. Eerste moment had ik ook even geen zin meer in het stokbrood.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2008 14:09

Even over 12 ging de bel. Mijn zoon van 7 stond voor de deur (eigenlijk moet hij achterom komen, maar affijn) hij had groot nieuws: kijk een mam, dit is mijn vriendin! Ze heeft het zelf tegen mij gezegd :schaterlach: Hij was helemaal verliefd en in de wolken. :8> Aaide over haar hand......

Ik zei tegen haar: ik dacht het al, ik zag je zondag al steeds zo naar Robert kijken. Ze zat 2 banken voor ons en ongeveer de halve dienst achterstevoren.

Terug naar “Relaties”