Wij zijn een samengesteld gezin. Voor ons trouwen had mijn vrouw 3 kinderen en ik 2 kinderen. Onze kinderen zijn inmiddels volwassen. Samen kregen we nog een geschenk, een kleine (Nu een vroege tiener) Deze woont nog thuis samen met een zoon van mijn vrouw.
Onze volwassen kinderen geloven niet, onze jongste wel. Twee van mijn vrouw 's kinderen zijn samenwonend waarvan één nu samen met zijn vriendin (die al een kind had uit een vorig huwelijk) een kleine hebben gekregen. Wij zijn dus opa en oma geworden.
Mijn vrouw wil haar samenwonend kind met zijn vriendin en hun kleine uitnodigen om op ons huis te passen in de zomervakantie wanneer wij op vakantie zijn, om hun zodoende ook een vakantie te geven, een andere omgeving en betere omstandigheden met de warmte (ze wonen op een bovenwoning).
Hierover zijn we het samen nog niet eens.
Ik ben het er niet mee eens dat ze hier komen terwijl wij weg zijn omdat er dan onder ons dak samen geslapen wordt terwijl ze niet getrouwd zijn.
Mijn bezwaar daarbij is dat ze volgens Gods Woord door ongehuwd samen te wonen in zonde samen leven. Ook al geloven zij (dat) niet. Daarom zouden ze van mij niet onder mijn/ons dak samen mogen slapen, ook al doen ze dat in hun huis wel. Ik vind dat we de zondige keuze (al zien zij dat anders) van hen (het ongetrouwd samenwonen) niet moeten faciliteren.
Voor mijn vrouw is er geen bezwaar meer, vooral nu ze al langer samenwonen en daarbij samen een kindje hebben gekregen. Voor haar zijn haar samenwonende kinderen gelijk aan "getrouwd' zijn vanwege bijvoorbeeld bij de een een afgesloten samenlevingscontract of omdat er bij de ander nu een kindje is geboren.
Wat is nu het beste om te doen? Ze wel laten komen want ze wonen toch al samen en hebben ook nog eens een kindje samen? of juist niet? Hoe komen we hier samen uit zodat we op één lijn komen?