Wij wonen ook regio midden en daar gaan de kinderen ook naar school. Maar pas vanaf 4 september.
Ze vervelen zich niet. Slapen graag uit (tot ongeveer de middag) en gaan dan werken. De een werkt in de horeca en de ander maakt een school schoon.
Moderators: Memmem, Moderafo's
MissF schreef:Oh wat leuk zeg, al die updates!
Ondertussen is het al wel weer even stil, maar we kunnen vast wel weer verder gaan
Hier gaat het prima. De oudste zit in de 4e. Gaat elk jaar met de hakken over de sloot over, omdat hij niks uitvoert, en heeft nu gelukkig eindelijk de vakken die hij leuk vindt. Profiel natuur en techniek en natuur en gezondheid, en ik heb het idee dat hij nu meer gemotiveerd is. Hij is van plan de havo in 1 keer te gaan halen. Ik ben benieuwd en laat het maar los
De tweede is gestart op de middelbare en dat gaat op zich goed, maar ze loopt wel steeds aan tegen haar perfectionisme. Bij de info avond vertelde de mentrix dat vwo kinderen vaak er tegenaan gaan lopen dat ze nu opeens geen achten en negens meer halen en dat lastig vinden. Maar zij haalt nog steeds achten en negens. Is heel plichtsgetrouw, is elke dag minimaal een uur aan haar huiswerk bezig. Dat ken ik dus totaal niet van de oudste. Daarnaast turnt ze 5 uur per week op aardig niveau, wat ze erg graag wil blijven doen. Het is een beetje een zoektocht met haar, wat nu het beste is, maar ze lijkt wel goed in haar vel te zitten over het algemeen dus voor nu is het oké zo.
De derde is enorm opgeknapt nadat hij groep 5 heeft overgeslagen. Totaal ander kind hebben we in huis, zo mooi om te zien. We liepen echt tegen grenzen aan thuis,achteraf gezien al jaren. Maar omdat school steeds aangaf dat hij daar heel makkelijk was en het prima deed hebben we niet echt aan de bel getrokken daar. Maar achteraf ligt het grootste deel van het 'probleem' toch daar.
En de vierde gaat bijna naar school. Waar ik daar 3 maanden terug nog buikpijn van kreeg (want ze is zo makkelijk en zo gezellig thuis) zijn we er nu beiden wel aan toe.
Nouja, dat was een snelle update van hier
ajl schreef:Herkenbaar dat een kind opknapt van een klas overslaan. Onze 3e bloeide ook enorm op. Hij zit nu in de eerste en is aan het uitvinden hoe hard hij moet werken. Tot op heden valt het mij enorm mee en rolt hij er makkelijk doorheen. Weet jouw oudste al wat hij wil worden/welke richting hij op wil?
Ik vond het heel fijn dat de jongste naar school ging. Ik heb hem vol vreugde uitgezwaaid. Terwijl ik kind nr. 3 het liefst nog een jaar thuisgehouden had.
Werk jij zelf ook nog?
ajl schreef:Ik werk ook 28 uur en ga aankomend jaar waarschijnlijk daar nog een opleiding naast doen. Wij hebben sinds de jongste naar school gaat geen opvang meer. Dat vangen we samen op. Helaas heeft de school sinds 2 jaar een continu rooster waardoor zij dagelijks al om 14.00 uur uit zijn. Dat betekent dat de jongste regelmatig 2 uur alleen is. Eerder kwamen wij om en nabij hetzelfde tijdstip thuis.
meribel schreef:Jij zegt helaas dat hij regelmatig 2 uur alleen thuis is. Maar zijn oudere siblings zijn er vast ‘jaloers’ op
ajl schreef:Mijn 'schop'van dit topic was ( helaas) een tijdelijke opleving.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten