Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 06 mei 2021 08:51

ajl schreef:Dat laatste kan ik mij ook voorstellen. Daar zou ik over een jaar niet aan moeten denken. Is haar vriendje ook 14 of een stukje ouder?



Een kinderpartijtje voor een 8 jarige moet toch wel kunnen? Een strandje of speeltuin opzoeken, bal en stapel pannenkoeken mee en het feestje kan beginnen. Of denk ik nu te makkelijk ;)



In principe heb je helemaal gelijk maar de maatregelen en richtlijnen zijn voortdurend aan verandering onderhevig en er is, met een klas van 36 ll een serieuze mogelijkheid van quarantaine. Gelukkig nog niet maar ja...
En we zijn als gezin heel voorzichtig, 2 gezinsleden en een grootouder die in de kwetsbare groep vallen.

Dus de oudste houdt gewoon rekening met een tegenvaller en hoe sneu ook, dat is wel hoe het is momenteel.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 06 mei 2021 09:09

ajl schreef:Dat laatste kan ik mij ook voorstellen. Daar zou ik over een jaar niet aan moeten denken. Is haar vriendje ook 14 of een stukje ouder?



Een kinderpartijtje voor een 8 jarige moet toch wel kunnen? Een strandje of speeltuin opzoeken, bal en stapel pannenkoeken mee en het feestje kan beginnen. Of denk ik nu te makkelijk ;)


Een jaar ouder dus valt mee gelukkig. Maar wel ander type, zij derde jaar gym en hij laatste jaar kader dus volgend jaar gaan hun levens er ook echt anders uitzien hij gaat dan voor een opleiding stuk verder. Maar goed we zullen zien. Het is een aardige jongen en hiervoor waren een aantal bijna verkeringen met jongens dat had ik minder gevonden. Is helaas helemaal niet gelovig dus dat is wel jammer maar daar doe je ook niets aan



Met die feestjes is het, of een kindje uit de klas in iso of iemand uit je eigen gezin verkouden en in afwachting van een uitslag en dan ja gaat het toch niet door

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 10 mei 2021 07:18

Een jongen die nergens aan doet, lijkt mij wel lastig inderdaad. Is jouw dochter wel positief over het geloof?

Het verschil in opleiding hoeft niets uit te maken. Tijdens mijn studie had een studiegenoot een relatie met een heftruckchaufeur. Zij zijn inmiddels al jaren getrouwd. Hij werkt parttime en zij heeft een eigen advocatenkantoor. Voor sommige mensen werkt dat wel. Voor mij zou het niet werken.

En kinderfeestjes met hele jonge kinderen moet echt wel lukken. Tegenwoordig heb je ook teststraten waarbij je, bij eventuele klachten, in de ochtend vroeg gaat testen en halverwege de middag al de uitslag hebt. Mijn dochter was jarig tijdens de lockdown en wil nog een slaapfeestje houden. Dat stel ik liever een jaartje uit. Ik heb al aangegeven dat ze volgend jaar alle meiden mag vragen voor een slaapfeestje en dan eerst lekker naar een zwembad en daarna spekjes roosteren op een vuurtje buiten. Dat moet goedkomen. Onze jongste is in juni jarig. Ik denk dat wij dan een buitenspeeltuin opzoeken en een stapel pannenkoeken meenemen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 10 mei 2021 09:18

ajl schreef:Een jongen die nergens aan doet, lijkt mij wel lastig inderdaad. Is jouw dochter wel positief over het geloof?

Het verschil in opleiding hoeft niets uit te maken. Tijdens mijn studie had een studiegenoot een relatie met een heftruckchaufeur. Zij zijn inmiddels al jaren getrouwd. Hij werkt parttime en zij heeft een eigen advocatenkantoor. Voor sommige mensen werkt dat wel. Voor mij zou het niet werken.

En kinderfeestjes met hele jonge kinderen moet echt wel lukken. Tegenwoordig heb je ook teststraten waarbij je, bij eventuele klachten, in de ochtend vroeg gaat testen en halverwege de middag al de uitslag hebt. Mijn dochter was jarig tijdens de lockdown en wil nog een slaapfeestje houden. Dat stel ik liever een jaartje uit. Ik heb al aangegeven dat ze volgend jaar alle meiden mag vragen voor een slaapfeestje en dan eerst lekker naar een zwembad en daarna spekjes roosteren op een vuurtje buiten. Dat moet goedkomen. Onze jongste is in juni jarig. Ik denk dat wij dan een buitenspeeltuin opzoeken en een stapel pannenkoeken meenemen.


Precies. Zaterdag waren we even op de dagcamping om een tent op te zetten en daar kwamen we bekenden tegen, die hadden een kinderfeestje. Partytent neergezet, gasbrandertje om knakworstjes te maken, een bal en wat ander speelgoed, een bos erbij... die kids hadden een fantastische dag. Buiten kan je sowieso prima afspreken met kinderen. Wij hebben in januari ook gewoon een kinderfeestje met 8 kids gehad. Nog voor de scholen open waren. Nu zitten die kids gewoon in de klas en die blijven echt niet op 1,5e meter van elkaar. Hoeft ook niet :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 07:19

een kinderfeestje plannen lukt wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je nooit weet of het doorgaat

ik heb al 2 geplande veilige kinderfeestjes hier niet door moeten laten gaan; 2 keer ging hier een gezinslid in isolatie ivm klachten of een positieve klasgenoot....ja dan kan het feestje ( ook al is het voor kleuters ) niet doorgaan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2021 08:29

meribel schreef:een kinderfeestje plannen lukt wel, maar wat ik probeer te zeggen is dat je nooit weet of het doorgaat

ik heb al 2 geplande veilige kinderfeestjes hier niet door moeten laten gaan; 2 keer ging hier een gezinslid in isolatie ivm klachten of een positieve klasgenoot....ja dan kan het feestje ( ook al is het voor kleuters ) niet doorgaan


Klopt als het het gezin betreft dat heeft feestje organiseert. Anders kan het feestje vaak wel doorgaan maar zonder de verkouden kids. Hoewel je tegenwoordig ook steeds vaker ziet dat men bij verkoudheidsklachten gewoon snel even een test doet en als je dan op tijd een goede uitslag hebt kan je kind met een snotneus naar het feestje toe.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Chaya » 11 mei 2021 13:02

meribel schreef:Ach je went eraan en je leert je niet zoveel moet plannen of willen want er kan er altijd weer een in quarantaine moeten zitten. Het is wat het is

Meer wennen vind ik het dat mijn oudste dochter al een aantal maanden serieuze verkering heeft.... ze is 14 maar haar vriendinnen zijn allemaal 15/16 (heel jonge leerling is ze) en ze ziet er ook uit als 16 eerlijk gezegd.
Tjonge hele nieuwe fase hoor :shock:

En hoe oud is de jongen?
Ik zou er niet blij mee zijn, een van mijn zoons was er vroeg bij. Hij was nog geen 16 en volgens hem was het dik aan.
Ik was blij toen zij het na een paar maanden uitmaakte. Ik vond hen echt veel te jong voor serieuze verkering.
Ik ben er zelf geen voorstander van. Ontwikkel jezelf eerst maar eens, ontdek wie je bent en wat je wilt.
Mijn andere kinderen zijn echte laatbloeiers.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 13:54

Marnix schreef:Klopt als het het gezin betreft dat heeft feestje organiseert. Anders kan het feestje vaak wel doorgaan maar zonder de verkouden kids. Hoewel je tegenwoordig ook steeds vaker ziet dat men bij verkoudheidsklachten gewoon snel even een test doet en als je dan op tijd een goede uitslag hebt kan je kind met een snotneus naar het feestje toe.


nou dat zou ik persoonlijk toch niet zo waarderen
met klachten blijf je binnen

Een verkouden kind kan dan wel geen corona hebben, als hij daarna 10 andere kinderen besmet met een simpel verkoudsheidsvirus heeft het wel een ontwrichtend effect natuurlijk, iedereen moet weer testen en in isolatie tot de uitslag.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 13:55

Chaya schreef:En hoe oud is de jongen?
Ik zou er niet blij mee zijn, een van mijn zoons was er vroeg bij. Hij was nog geen 16 en volgens hem was het dik aan.
Ik was blij toen zij het na een paar maanden uitmaakte. Ik vond hen echt veel te jong voor serieuze verkering.
Ik ben er zelf geen voorstander van. Ontwikkel jezelf eerst maar eens, ontdek wie je bent en wat je wilt.
Mijn andere kinderen zijn echte laatbloeiers.


ja ik ben er ook geen voorstander van maar ja, wat doe je er aan


zelf had ik ook verkering met mijn man en trouwden we toen ik 19 was. Ik zeg soms tegen mijn moeder, hallo had je het me niet kunnen verbieden ofzo :lol: :lol: :lol:
Ja, we weten allebei dat dat geen zin had gehad hoor... 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2021 14:18

meribel schreef:nou dat zou ik persoonlijk toch niet zo waarderen
met klachten blijf je binnen

Een verkouden kind kan dan wel geen corona hebben, als hij daarna 10 andere kinderen besmet met een simpel verkoudheidsvirus heeft het wel een ontwrichtend effect natuurlijk, iedereen moet weer testen en in isolatie tot de uitslag.


Ja voor een deel snap ik dat punt maar al die kleuters zitten ook gewoon bij elkaar in de klas, spelen constant samen, houden totaal geen afstand en hebben de bacillen al overgedragen voordat het gesnotter begint. Dan kan je ze wel bij iedere snotneus thuishouden maar dan zit je alleen maar thuis en dat is ook geen doen. Als je volwassen bent of wat ouder vind ik dat een ander verhaal, ik werk doorgans op kantoor maar als ik verkouden ben blijf ik wel thuis. Is ook de richtlijn van het RIVM trouwens:

Wanneer mogen kinderen met klachten naar de kinderopvang of basisschool en wanneer moeten kinderen met klachten thuisblijven?
Kinderen van 0 t/m 12 jaar die getest worden, blijven thuis totdat de uitslag bekend is. Als de testuitslag negatief is, mogen kinderen naar school of kinderopvang tenzij er een quarantaine-advies geldt zoals in de volgende situaties:

Kinderen die getest worden, blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Kinderen die bij iemand in huis wonen die naast (milde) klachten die passen bij COVID-19, ook koorts heeft en/of benauwd is. Dan geldt: iedereen in het huis blijft thuis totdat die persoon een negatieve testuitslag heeft.


(Die lijn is juist om te voorkomen dat je kinderen de hele tijd thuis moet houden bij een simpele neusverkoudheid. Ik snap wel dat je dan een beetje wil oppassen dat je elkaar daar niet teveel mee aansteekt maar ja zoals ik al aangaf, met klasgenootjes en zo hebben ze toch al uitgebreid contact gehad, wat dat betreft houden kinderen gewoon minder afstand
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 11 mei 2021 15:22

Marnix schreef:
Ja voor een deel snap ik dat punt maar al die kleuters zitten ook gewoon bij elkaar in de klas, spelen constant samen, houden totaal geen afstand en hebben de bacillen al overgedragen voordat het gesnotter begint. Dan kan je ze wel bij iedere snotneus thuishouden maar dan zit je alleen maar thuis en dat is ook geen doen. Als je volwassen bent of wat ouder vind ik dat een ander verhaal, ik werk doorgans op kantoor maar als ik verkouden ben blijf ik wel thuis. Is ook de richtlijn van het RIVM trouwens:

Wanneer mogen kinderen met klachten naar de kinderopvang of basisschool en wanneer moeten kinderen met klachten thuisblijven?
Kinderen van 0 t/m 12 jaar die getest worden, blijven thuis totdat de uitslag bekend is. Als de testuitslag negatief is, mogen kinderen naar school of kinderopvang tenzij er een quarantaine-advies geldt zoals in de volgende situaties:

Kinderen die getest worden, blijven thuis totdat de uitslag bekend is.
Kinderen die bij iemand in huis wonen die naast (milde) klachten die passen bij COVID-19, ook koorts heeft en/of benauwd is. Dan geldt: iedereen in het huis blijft thuis totdat die persoon een negatieve testuitslag heeft.


(Die lijn is juist om te voorkomen dat je kinderen de hele tijd thuis moet houden bij een simpele neusverkoudheid. Ik snap wel dat je dan een beetje wil oppassen dat je elkaar daar niet teveel mee aansteekt maar ja zoals ik al aangaf, met klasgenootjes en zo hebben ze toch al uitgebreid contact gehad, wat dat betreft houden kinderen gewoon minder afstand


maar dan vind ik een kinderfeestje overbodig en een te skippen iets.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2021 15:50

meribel schreef:maar dan vind ik een kinderfeestje overbodig en een te skippen iets.


Dat kan maar hier bestaan de kinderfeestjes doorgaans uit kids waar ze dezelfde dag of de dag ervoor nog meer in de klas en op de BSO zaten... of de volgende dag weer. Dus dan hou je je kind bij het kinderfeestje op woensdag weg en de dag ervoor en de dag erna zien die kids elkaar weer op school en gaan ze samen vrolijk rondstuiteren. Of op zaterdag, hebben ze een dag ervoor al uitgebreid (met het verkoudsheidsvirus al aanwezig) contact gehad en maandag zien ze elkaar weer school. Ik denk niet dat dat zinvol is. Dan moet je bij iedere snotneus je kind volledoig in quarantaine plaatsen en ook niet naar school brengen maar dat moeten we ook niet willen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 12 mei 2021 07:52

Begrijp ik goed dat jij jouw kind naar school brengt als hij verkouden is? Of is het beleid dat dat onder de 6 jaar gewoon mag?

Ik snap Meribel ook wel. Ik heb afgelopen november en januari ook geen kinderfeestje gehouden, omdat daar op dat moment vanwege de lockdown ook de situatie al niet naar was. En, dat speelt waarschijnlijk bij Meribel ook mee, na een kleine 20 kinderfeestjes ben je ook wel blij als je er 1 kan overslaan. Ik wel in in ieder geval.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor 654321 » 12 mei 2021 14:01

Wij hebben de hele klas uitgenodigd voor het halen van een frikadel (tussen een bepaald tijdstip) op de verjaardag. Voor de tijd het huis versierd. Ik bakte in de schuur, kinderen speelden/ voetbalden etc buiten. Wij gebruikten papieren wegwerp bordjes en bekertjes. De klasgenootjes kwamen allemaal zelf lopend/ fietsend langs (wijkschool). Was superleuk! Was in de tijd dat de scholen dicht zaten.

Hier is de oudste 10 dagen geleden positief getest op corona. Wij hebben thuis onderling geen afstand gehouden, gaven gewoon een kus, dronken uit dezelfde beker, zaten op dezelfde WC etc. Maar niemand is gevolgd. Apart hoor. Na negatieve testuitslag van alle gezinsleden weer uit quarantaine sinds vandaag:-).

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 12 mei 2021 15:21

ajl schreef:Begrijp ik goed dat jij jouw kind naar school brengt als hij verkouden is? Of is het beleid dat dat onder de 6 jaar gewoon mag?

Ik snap Meribel ook wel. Ik heb afgelopen november en januari ook geen kinderfeestje gehouden, omdat daar op dat moment vanwege de lockdown ook de situatie al niet naar was. En, dat speelt waarschijnlijk bij Meribel ook mee, na een kleine 20 kinderfeestjes ben je ook wel blij als je er 1 kan overslaan. Ik wel in in ieder geval.

Ja dat zeker!! :lol:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten