getrouwde vrouw zwanger van dominee

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Re: getrouwde vrouw zwanger van dominee

Berichtdoor Yoshi » 28 sep 2019 16:57

elburger schreef:En wat kan niet gereformeerd NL zich weer herrlijk verkneukelen.
Doet mij pijn...

Is dat je eerste zorg bij het lezen van zo'n nieuwsbericht? Werkelijk?
Memento, homo, quod pulvis es, et in pulverem reverteris

elburger
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor elburger » 28 sep 2019 17:24

Yoshi schreef

Is dat je eerste zorg bij het lezen van zo'n nieuwsbericht? Werkelijk?

Nee, dat is niet mijn eerste zorg.
Maar het is zeker zo zorgelijk.
Want wat is het in het algemeen gesproken toch heerlijk om die "zware zwarte kousenkerk mensen" weer te kunnen nawijzen.

Ik, als zo iemand zijnde, heb ook mijn zondenlast mee te dragen.
Misschien ligt daar wel het verschil tussen ( nu spreek ik op persoonlijke titel en over mijn familie), ik erken mijn zinden en erken dat er meer en meer zonden in mijn levensboek zullen worden bkjgeschreven terwijl er binnen mijn familie daar totaal anders over wordt gedacht.

Echter, staat er niet in de Bijbel geschreven dat kinderen Gods de spot en hoon moeten dragen?!
Daarom kan ik er nog wel verdriet om hebben.

Men, de buitenwacht, verwacht van mij, ( ons soort mensen?) dat wij alles doen zoals de Wet Gods het gebiedt.
Dat kan niemand.
Heeft nooit iemand gekunt, zal nooit iemand kunnen dan enkel Jezus Christus heeft volbracht, leven zonder 1 zonde gekend te hebben, en ook Hij is verzocht geweest.

Tot slot.
Ik ben een zondaar, ik hoop dat jij Yoshi, dat ook erkent, want anders staat jij tussen de bokken.
Dat wens ik jou, en mij, ja niemand toe.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

DeLange
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DeLange » 13 okt 2019 18:21

coby6 schreef:Machtsmisbruik? Seksueel misbruik??? Het is toch geen kind van 16. Ze was getrouwd.
Daarom zei Billy Graham: ik ga nooit alleen met een vrouw in de auto zitten.

Dat vind ik ook zo dom iets. Ik praat gerust alleen met een vrouw en zit ook alleen met een vrouw in de auto en heb ook tienerclubs alleen met een vrouw gedraaid. Geen enkel probleem mee gehad. Maar ik was toen misschien nog niet hetero :mrgreen:

DeLange
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DeLange » 13 okt 2019 18:26

elburger schreef:Nee, dat is niet mijn eerste zorg.
Maar het is zeker zo zorgelijk.
Want wat is het in het algemeen gesproken toch heerlijk om die "zware zwarte kousenkerk mensen" weer te kunnen nawijzen.

Ik, als zo iemand zijnde, heb ook mijn zondenlast mee te dragen.
Misschien ligt daar wel het verschil tussen ( nu spreek ik op persoonlijke titel en over mijn familie), ik erken mijn zinden en erken dat er meer en meer zonden in mijn levensboek zullen worden bkjgeschreven terwijl er binnen mijn familie daar totaal anders over wordt gedacht.

Echter, staat er niet in de Bijbel geschreven dat kinderen Gods de spot en hoon moeten dragen?!
Daarom kan ik er nog wel verdriet om hebben.

Men, de buitenwacht, verwacht van mij, ( ons soort mensen?) dat wij alles doen zoals de Wet Gods het gebiedt.
Dat kan niemand.
Heeft nooit iemand gekunt, zal nooit iemand kunnen dan enkel Jezus Christus heeft volbracht, leven zonder 1 zonde gekend te hebben, en ook Hij is verzocht geweest.

Tot slot.
Ik ben een zondaar, ik hoop dat jij Yoshi, dat ook erkent, want anders staat jij tussen de bokken.
Dat wens ik jou, en mij, ja niemand toe.

Ik snap je zorg, maar als je met Jezus uit de dood bent opgestaan, ben je een heilige geworden. Je oude natuur is jouw identiteit niet meer. Je zondigd nog wel, maar je was een zondaar, maar bent in Christus een Heilige geworden. Door het zondaar zijn te benadrukken, zeg je eigenlijk dat Christus' lijden aan het kruis op jou geen effect heeft gehad.

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 13 okt 2019 18:37

Is de liefdesbaby inmiddels al geboren? En hoe gaat het met de hoofdrolspelers?
Memento, homo, quod pulvis es, et in pulverem reverteris

MoesTuin
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor MoesTuin » 13 okt 2019 19:30

Oh wat erg....ineens denk ik aan een overspelige dominee op de Veluwe.
30 jaar terug.
Een gemeentelid zei toen: "wie hebt nou zo’n beste herder die dekt zien eigen schoupen...."

Maar het zal een verdraaid lastige situatie nu voor hen zijn en blijven en arm kind.....dat het allemaal maar een beetje op z'n pootjes terecht mag komen voor alle betrokkenen....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor K80 » 14 okt 2019 07:09

Het zal vrees ik nooit op zijn pootjes terecht komen.

Dat kind krijgt als hij daar in die omgeving blijft, heel zijn of haar leven een stempel.
Echt heel erg hoor, ben je al een waardeloos stel door samen vreemd te gaan, doe je het niet eens veilig..

Ben wel benieuwd hoe het met de huwelijken is van de overspelers. Zou me niet raar lijken als ze alle twee op straat zijn gezet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 okt 2019 08:17

Het wordt er niet verheffender op. Slotje dus.

Terug naar “Relaties”