Geen Kinderwens

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Geen Kinderwens

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2018 22:49

Yoshi schreef:Waar ik heen wil is dat je wat minder makkelijk oordeelt over wat wel of niet liefdeloos is en dat je beseft dat mensen en kerkgenootschappen op basis van dezelfde bijbel een andere mening hebben dan jij.

Dan zou ik eerst wel eens een bijbelse onderbouwing willem horen voor het standpunt “geen kinderwens, dan ook geen (kerkelijk) huwelijk. Ik kan doorgaans prima leven met verschillende bijbelse inzichten en voel me verbonden met christenen met allerlei verschillende visies, maar als je mensen die van elkaar houden niet in het huwelijk wil verbinden omdat ze geen kinderwens hebben heb ik daar veel moeite mee omdat het haals staat op wat de Bijbel leert over het huwelijk, hoe we met elkaar moeten omgaan. Maar als ik ongelijk heb zie ik dat graag vanuit de Bijbel aangetoond. Misschiey dat ik het dan beter ga begrijpen.
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 23 dec 2018 22:59

Ik betwijfel het, en ik ga er geen moeite voor doen. :)

Het zal waarschijnlijk ook een verschil zijn van inzicht in wat het huwelijk is. In de katholieke Kerk is het huwelijk een sacrament en trouw je dus ook in de kerk. In protestantse kerken is het slechts het vragen van de zegen van een burgerlijk huwelijk.
Memento, homo, quod pulvis es, et in pulverem reverteris

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2018 00:10

Hmm klopt denk ik wel redelijk. Maar voor gelovigen is die zegen wel belangrijk. Als een stel dan veel van elkaar houdt, ze geloven, maar voelen totaal geen kinderwens, daarmee worstelen, er over bidden, met elkaar praten en dan bot te horen krijgen: als je die wens niet hebt kan je trouwen voor de wet maar dan gaat God zijn zegen er niet aan geven..... moet je met betere argumenten komen dan “ach we verschillen nou eenmaal van inzicht wat de Bijbel leert”. Daarmee kan je niet alles goedpraten. Hoe je omgaat met mensen die “niet aan het perfecte
plaatje voldoen” vind ik wel heel essentieel.
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Terug naar “Relaties”