ps. ik denk dat het dalende aantal thuisbevallingen er ook voor zorgt dat de verloskundige minder zelf doet. Daarnaast wordt er eerder doorverwezen voor een ziekenhuisbevalling als daar een aanleiding voor is.
Moderators: Memmem, Moderafo's
Marnix schreef:Als je de mogelijkheid hebt om echo's te doen en op basis daarvan als er iets mis is daarop kan anticiperen vind ik dat alleen maar positief. Medische controle is alleen maar goed.
Marnix schreef:ik denk dat het dalende aantal thuisbevallingen er ook voor zorgt dat de verloskundige minder zelf doet
meribel schreef:Ben drie keer thuisbevallen maar mijn verloskundigen raakten ook niet van hun stuk bij een complicatie
Jess schreef:Bij de oudste vroeg ik om een echo want dat leek me leuk. De reactie was toen: echo's doen we niet zomaar want we weten niet wat dat voor effect heeft op de ongeboren baby. En dat is 'nog maar' 20 jaar geleden.
Chaya schreef:Je kunt ook overcontroleren. In deze tijd wordt het normaal gevonden dat een gezond mens, zonder klachten, een dure scan laat maken, voor het geval dat...
Er was veel bangmakerij. Een bevalling werd als iets heel natuurlijks gezien, met enkele uitzonderingen dat het noodzakelijk was om naar het ziekenhuis te gaan. Maar veel vrouwen vonden het wel gemakkelijk, of kregen een veiliger gevoel als ze daar al waren.
Mortlach schreef:Nou, zo duur zijn die echootjes toch niet? Ja, een MRI als 'pretscan', dat gaat wel wat ver.
Mortlach schreef:Mijn vrouw is vanwege haar gezondheid ingedeeld in de groep "verhoogd risico" en dat betekent heel, heel veel ziekenhuisbezoek.
Chaya schreef:Je kunt ook overcontroleren. In deze tijd wordt het normaal gevonden dat een gezond mens, zonder klachten, een dure scan laat maken, voor het geval dat...
En al die andere grote bevolkingsonderzoeken.
Het jaagt veel mensen in de rode vlekken, omdat er "iets" gevonden is, wat nader onderzoek behoeft.
Maar er zijn ook afwijkingen die spontaan genezen, of niet echt belangrijk zijn. En ik heb laatst ondervonden dat het maken van zoveel echo's nog steeds een verrassing in kan houden, nl. dat het verwachte jongetje toch een meisje bleek te zijn na de geboorte.
Er was veel bangmakerij. Een bevalling werd als iets heel natuurlijks gezien, met enkele uitzonderingen dat het noodzakelijk was om naar het ziekenhuis te gaan. Maar veel vrouwen vonden het wel gemakkelijk, of kregen een veiliger gevoel als ze daar al waren.
Marnix schreef:En wat bevallen betreft, meer dan de helft van de eerste thuisbevallingen eindigt alsnog in het ziekenhuis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten