Wel leuke opvang hier, villa met grote buitenruimte met kippen en konijnen, een moestuintje, buitenslaapboxen, hangwiegen enz

Moderators: Memmem, Moderafo's
LeChat schreef:Even inhakend op het onderwerk 'opvang' uit het borstvoedingstopic (wat hier beter past idd): bij de organisatie waar 'onze' gastouder bij aangesloten is betaal je 7,15 euro bruto per uur voor gastouderopvang. Daarvan gaat nog geen 5 euro naar de gastouder zelf, en als je dan bedenkt dat zij max 5 kinderen tegelijk mogen opvangen (0 tot 4 jaar) en ze daarvan ook lunches, fruit, drinken en tussendoortjes betalen dan is dat niet heel veel ofzo...
ajl schreef:Meerdere collega's, buren en kennissen zijn gestart met een gastouder aan huis ( ook nav referenties) en zijn allen weer naar een kdv gegaan. Kinderen ( ook baby's) die het grootste deel van de dag voor de tv doorbrachten, gastouders die op het bed van collega's gingen slapen, die languit op de bank lagen als de ouders onverwacht thuiskwamen, die een jochie van 4 jaar een enorm drukke weg liet oversteken, omdat hij te langzaam fietste. Gelukkig attendeerde de buren van mijn collega haar hierop. Gastouders die steeds meer invloed wilden hebben op het prive leven van ouders, bemoeiden met kledingaankopen, kleding van kinderen gingen weggooien, omdat ze deze niet mooi vonden. Gastouders die hondepoep aan de schoenen van de kinderen lieten zitten, vuilnis naast de vuilnisbak legden ipv een zak verwisselen, broodtrommeltjes en bekers in de tassen laten etc. etc.Gastouders waar de kinderen ternauwernood buiten kwamen, want dat is onhandig en te veel werk, maar wel werd naar de ouders aangegeven dat er veel naar buiten werd gegaan.
ajl schreef:Op een kdv zal ook wel eens wat mis zijn, maar wij hebben hele goede ervaringen ons kdv en de bso. Het fijne vind ik toch dat je een zakelijke relatie met hen hebt en ze ook op richtlijnen kan aanspreken. Ik ken hun beleid t.a.v. eten en drinken en bij een gastouders moet ik maar afwachten wat zij krijgen.
Nee hoor, voor ons liever een kdv en bso. Het is wat duurder dan een gastouder, maar ook meer controle.
liefie schreef:Hoe is het voor de rest met alle kindjes?
Hier gaat het goed Nina heeft het heel erg naar haar zin op school en komt goed mee. Ze is nog steeds erg makkelijkHaar kleine zusje is een ander verhaal
die is ook super lief maar zo ondeugend
![]()
![]()
Die gilt ook heel de boel bij elkaar als we ergens weggaan en het zint haar niet...
Ook gaat ze steeds meer zeggen en doen echt heel erg genieten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast