DL zal het ook wel wijs vinden, kan ze onder het bed door kruipen

Moderators: Memmem, Moderafo's
654321 schreef:Eigenlijk moet er een nieuw topic aangemaakt worden want we wijken wat af.
Maar nog 1 dingetje, daarna stop ik. Man en vrouw zijn verschillend. En ze hebben ook een ander takenpakket van God gekregen. Dus ik denk niet dat het de bedoeling is om 'het thuis samen te doen' of om 'werken samen te doen'. Dat is geen Bijbels man en geen Bijbels vrouw zijn.
God heeft in de Bijbel hier veel over geschreven (meer dan we in eerste instantie denken). Moeders hebben daarin een roeping:
- Leven voor God (Hem dienen, stille tijd, Bijbellezen, gebed. niet bekommeren over allerlei dingen; Eén ding is nodig)
- Daarna komt de man (een hulpe als tegenover hem)
- Daarna kinderen als God die geeft
- Huishouding
- zorgen voor ouders (als je die nog hebt. en anders/ ook in algemeen de ouderen)
- Be-die-ning (gaven en talenten gebruiken in Gods dienst).
Al deze dingen zijn Bijbels te onderbouwen. Lees maar eens het boekje 'Dagelijks volgen', Een Bijbelstudie over dit onderwerp. Heel waardevol.
En dat God nergens de opdracht geeft aan moeders om buitenshuis te werken (in tegenstelling tot de man) geeft toch alleen al stof tot nadenken...
pien schreef:
maar hoe zie jij dit dan praktisch voor je?
Als ik alleen al denk aan onderwijs en zorg........ik moet er niet aan denken dat al die werkende moeders daar stoppen. Dan hebben we met elkaar een heel groot probleem!
MissF schreef:Dippie, maar je bed moet toch op klossen voor de vk? Of moet je ingeleid worden? Want als je moet wachten tot een bepaald aantal cm, dan moet het bed voor de vk toch op klossen.
Al zijn ze bij mij blijkbaar totaal niet moeilijk, want ons bad kan echt niet op klossendus zal ze zich ook in alle bochten moeten wringen om ons kind ter wereld te helpen
Zelf vind ik het heerlijk, het bed op klossen, ik kan er weer normaal af, in plaats van een 'aanloopje' te nemen
Chaya schreef:Mijn mening is dat een moeder thuis hoort te zijn, zolang de kinderen op het basisonderwijs zitten.
Die roosters van 8-15 of 16 uur, vind ik persoonlijk een verschrikking.
Geen rustmoment meer voor een kind, dat even tussen de middag tot zichzelf kan komen bij zijn mamma.
Chaya schreef:
Dat probleem hebben we met zn allen zelf gecreëerd.![]()
In vroeger tijden zat je bij een meester of een ongetrouwde juf in de klas.
:
pien schreef:Dat we het zelf gecreëerd hebben is waar. Maar dat maakt het toch niet anders?
We hebben NU een groot probleem als men weer massaal thuis zou blijven
654321 schreef:Eigenlijk moet er een nieuw topic aangemaakt worden want we wijken wat af.
Maar nog 1 dingetje, daarna stop ik. Man en vrouw zijn verschillend. En ze hebben ook een ander takenpakket van God gekregen. Dus ik denk niet dat het de bedoeling is om 'het thuis samen te doen' of om 'werken samen te doen'. Dat is geen Bijbels man en geen Bijbels vrouw zijn.
God heeft in de Bijbel hier veel over geschreven (meer dan we in eerste instantie denken). Moeders hebben daarin een roeping:
- Leven voor God (Hem dienen, stille tijd, Bijbellezen, gebed. niet bekommeren over allerlei dingen; Eén ding is nodig)
- Huishouding
- zorgen voor ouders (als je die nog hebt. en anders/ ook in algemeen de ouderen)
Al deze dingen zijn Bijbels te onderbouwen. Lees maar eens het boekje 'Dagelijks volgen', Een Bijbelstudie over dit onderwerp. Heel waardevol.
En dat God nergens de opdracht geeft aan moeders om buitenshuis te werken (in tegenstelling tot de man) geeft toch alleen al stof tot nadenken...
- Huishouding
Chaya schreef:[
Kan een werkende moeder mij uitleggen wat dat geluksgevoel dan is als je op vrijdagmiddag doodmoe naar huis toe fietst/rijdt, na een 38 urige werkweek, op naar je volgende klus, in het weekeinde nog een berg huishoudelijk werk, boodschappen, quality time met je kinderen enz?
Maar misschien zie ik iets verkeerd, kan zijn hoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten