Het borstvoedingstopic deel 3

Moderators: Memmem, Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 3

Berichtdoor Acire » 21 nov 2014 19:16

Super Haai! Mooie mijlpaal die 6 mnd.

En, ik dacht dat het nooit zou gebeuren, maar S is van de nachtvoedingen af. We zijn haar op haar eigen kamer gaan leggen en vanaf dat moment heb ik haar niet meer snachts gevoed. Als ze nu wakker is laat ze zich troosten met een beetje praten en d'r hand vast houden. Maar van naar bed gaan tot opstaan drinkt ze niet meer.
Voor de nieuwe beeb er is wilde ik graag stoppen met de nachtvoedingen, maar had geen idee hoe. En nu is het gewoon een soort vanzelf gedaan. Ben er echt blij mee.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 nov 2014 12:49

Hier ook deze week (voor 't eerst) naar het CB geweest. T. woog dinsdag 4870 gr en is ook 55 cm lang. Boven het gemiddelde-lijntje (voor wat het allemaal waard is), dus hij doet het gelukkig ook prima op de BV.
Hij drinkt altijd behoorlijk lang, en volgens de CB-arts moest ik 'm er dan maar na 5/10 minuten af halen, nou, dat gaat dus echt niet werken... ook op 't eind drinkt hij nog daadwerkelijk en hij gaat echt niet slapen ofzo als hij nog honger denkt te hebben/heeft - krijsen dat hij dan kan! De 'eerste hongersignalen' ontbreken vaak ook - wakker? dan meteen huilen en niet eerst nog 'n poosje met de armpjes maaien en tongetje uitsteken etc. hoor. Duurt het soms even omdat ik bijv. aan het douchen ben (overdag zit er nog geen regelmaat in) dan loopt hij rood/paars aan en op het laatst moet hij hoesten van 't harde huilen. Pittig meneertje iig 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 nov 2014 20:46

Haha! Fijn dat hij zo duidelijk is :lol:
Goed dat je je kind volgt wat het drinken betreft. Het wordt heus wel korter, dat merk je vanzelf. Bij volwassenen eet ook niet iedereen even snel. Ik heb begrepen dat zeker jongens echt mama-plakkers zijn. Alhoewel S er ook wat van kon. 3 kwartier drinken vond ze geen probleem de eerste weken :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 nov 2014 15:32

Lechat Fijn dat T zo goed gegroeid is! WIj hebben een nieuwe arts en die is heel erg voor BV en weet er veel van ben ik echt blij om.
Jet zit heel erg aan bovenlijn met haar gewicht maar vond ze heel goed en zei ook gewoon zo doorgaan dat trekt vanzelf wel weer bij straks dit zien we graag.
Dan zit je lang voor voedingen maar als het nodig is lekker van genieten kom je zelf ook tot rust. Ik vind vaak dat Jet zo kort drinkt maar ze is zeer tevreden (eerste keren probeerde ik via de fles dan nog BV te geven maar dat wil ze dan echt niet haha zit der buikje toch echt wel vol)

Moet wel even wennen dat Jet nu al hele avonden slaapt vanaf morgenavond gaat ze maar gewoon haar bed in na de voeding van 19.00. Nina was tot 3 maanden zeker 's avonds beneden...

Vrijdagmiddag/avond gaan Nina en Jet naar mijn zusje Arnold en ik gaan uit eten voor Arnold zijn verjaardag ben benieuwd hoe dat gaat al verwacht ik geen problemen.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 dec 2014 14:13

Wie o wie heeft nog wat tips.
Op advies van de HA en KA nu weer voor 95% bv voor onze dreumes. Maar mijn lichaam heeft gewoon moeite om aan de vraag te voldoen.
Voel me letterlijk leeg gezogen en opgedronken en van mijn schamele kilo's blijft niets meer over.
Wil 't graag in de gezonde hoek zoeken, maar heb even wat meer kcal. en energieinname nodig dan ik kennelijk aan het innemen ben. Dus op zoek naar suggesties :wink: (koemelkproducten, lactosehoudende producten etc.) vallen helaas af en met véél brood, koolhydraten en groente en fruit kom ik er dus niet.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 09 dec 2014 14:21

"Een heerlijke smoothie met eiwitpoeder, kokosmelk, avocado en banaan..."
Van: http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/borstvo ... n-voeding/

Ik ken dat leeggezogen gevoel, je moet inderdaad zelf wel overeind blijven! :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 dec 2014 19:59

Duschka vervelend is dat een vriendin van mij werd ook helemaal opgegeten en daar kon ze gewoon niet tegenaan eten.

Hier gaat de BV echt geweldig goed nooit verwacht... Vannacht weer een super nacht 22.45 laatste voeding daarna om 07.00 weer.
Meestal is de laatste voeding rond 21.00 en dan komt ze rond 5 uur.
Ga proberen vanavond weer rond 22.45 nog eens te voeden.

Ben ook zeer benieuwd wat ze nu weegt maar moet pas 6 januari weer naar CB

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 dec 2014 22:25

Lastig, Duschka.. is donormelk anders niet iets? Maar dan moet je ws hebben van een moeder met een lactosevrij dieet, dus dat zal ook niet meevallen om daar aan te komen bedenk ik me nu..
Veel noten eten, havermout, Avocado?

Hier zit het eerste halfjaar erop! Jorn weegt 8390 gr en is 67 cm, hoe trots kun je zijn op al die spekkies ;)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 09 dec 2014 23:14

Duschka schreef:Wie o wie heeft nog wat tips.
Op advies van de HA en KA nu weer voor 95% bv voor onze dreumes. Maar mijn lichaam heeft gewoon moeite om aan de vraag te voldoen.
Voel me letterlijk leeg gezogen en opgedronken en van mijn schamele kilo's blijft niets meer over.
Wil 't graag in de gezonde hoek zoeken, maar heb even wat meer kcal. en energieinname nodig dan ik kennelijk aan het innemen ben. Dus op zoek naar suggesties :wink: (koemelkproducten, lactosehoudende producten etc.) vallen helaas af en met véél brood, koolhydraten en groente en fruit kom ik er dus niet.

zeg ik iets raars als ik zou voorstellen te stoppen met de bv?
en je kleintje was toch al een jaar bijna?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2014 08:46

Lijkt me niet handig om ermee te stoppen.als de ha en ka adviseren 95% bv te geven....

Heeft groene vrouw niet een paar goede ideeen op dr site staan??? Vind het zelf een super site :)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 10 dec 2014 09:06

Dit is vast 'vloeken in de kerk' in het bv topic, maar is het geen idee om gedeeltelijk hypo-allergene koemelkvrije flesvoeding te geven? Onze zoon is super allergisch, hij deed het daar als baby prima op. Volgens mij heeft hij daar de eerste anderhalf jaar zo'n beetje op geleefd.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 10 dec 2014 09:28

Duschka: is het een idee naar een diëtiste te gaan? Ik heb dat destijds ook gedaan omdat ik toen nog niet goed wist wat goede vervangers waren. En heb je eraan gedacht dat je, als je een bewijspapiertje hebt, je een x bedrag van de belasting mag aftrekken?
Verder eet ik veel uit de gezondheidssupermarkt. Die bij ons weten echt veel en adviseren goed.
Wat ik idd doe is 's morgens beginnen met een flink bord havermoutpap, gekookt van rijstmelk omdat dochterlief soja ook niet kan verdragen. Veel noten eten, amandelen zijn erg eiwitrijk.
Kun je soja wel gebruiken?

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 10 dec 2014 10:16

Hier is vorige week onze lieve kleine meid geboren. Maar helaas lukt het niet met de bv. Ze groeit gewoon niet. Nu was dat bij twee van de andere ook maar daar zat toch eind van de kraamweek wel een lichte stijging en hadden ze met drie weken het geb.gewicht weer.
DL is di. geboren zaterdag was ze 15 gr gegroeid en zo. 20 gr. Maar toen kreeg ik borst ontsteking en
vanaf maandag valt ze alleen maar weer af, en is ze ook niet tevreden meer wat ze tot zondag nog wel was. Nu sinds gi. om en om gaan doen, fles en borst, en ondertussen kolven om productie op gang te houden, ik kolf gemakkelijk 100 cc per keer dus er is wel genoeg. Volgens dokter zit er geen voeding in. Nu kan dat deels door de ontsteking komen, dat mijn lichaam daar de energie in stopt.
Maar vind lastig wat ik nu moet doen. Hij zal nog weer langs komen vandaag en zal adviseren nu volledig fles totdat ze goed gaat groeien. Koorts bij mij is gelukkig weg wel zit er nog steeds een harde plek die niet weg wil. ze drinkt uit de borst gerust 45 min. maar is gewoon niet tevreden daarna. Nu ze de fles op heeft is ze dat wel.
Heeft hier iemand nog tips. Of is er gewoon niets aan te doen om er meer voeding in de bv te krijgen.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 10 dec 2014 11:57

Hoi Zomaar,

De allerbeste tip is om vooral door te gaan met borstvoeding geven, zoveel mogelijk aan te leggen en zo snel mogelijk van de flesvoeding af te komen... Ook al is dat met een borstontsteking geen pretje natuurlijk :(
Bijna alle baby'tjes moeten echt leren om goed te drinken, maar die kans moeten ze dan natuurlijk wel krijgen. De kans is heel groot dat je over een paar weken allang niet meer drie kwartier voedt!
Jouw melk heeft genoeg voedingsstoffen voor je kindje, zeker weten! Lees anders dit artikel nog eens: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... rmelk.html Besef dat huisartsen van veel dingen een klein beetje weten - en dat borstvoeding meestal een ondergeschoven kindje voor ze is. Maatstreepjes en flesjes zijn makkelijker voor ze ;)
Je weet van je andere kids dat ze ook later gingen groeien, dus geef het even de tijd. De borstontsteking gooit natuurlijk fors roet in het eten. En misschien voel je je wel een complete melkkoe als je zo vaak gaat aanleggen... Maar je wilt het graag, toch? Ik hoop echt dat je het redt om door te zetten, het gaat je zoveel voldoening geven!!
En misschien is het ook geen overbodige luxe een lactatiekundige langs te laten komen?

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 10 dec 2014 14:16

meribel schreef:zeg ik iets raars als ik zou voorstellen te stoppen met de bv?
en je kleintje was toch al een jaar bijna?

Euh.. ze is al bijna 18 mnd :wink: en nee, je zegt niets raars hoor. Maar stoppen met bv is nu juist even geen optie, omdat ze verder helemaal niet eet, amper drinkt en de KA juist graag eerst uitgezocht wil hebben waar we nu precies mee te maken hebben.
Als ik geen bv aanbied, eet en drinkt ze gewoon niet, dus vandaar het verzoek van de KA om toch vooral even de bv op te voeren en de rest te laten staan.

Bedankt voor het meedenken en de tips. De groenevrouw ken ik wel, maar even opfrissen is wel goed. Ik ben ook gewoon een beetje te moe om mij er echt in te verdiepen, denk ik. :oops:

@Zomaar
wat vervelend een borstontsteking.
Vooral veel aanleggen. Niet te veel van borst wisselen want dan krijgen ze de vette achtermelk niet goed binnen, en daar moeten ze op groeien. Warme compressen, goed masseren en vooral veel uit die borst laten drinken of kolven.
Ik zou eens kijken of je een lactatiekundige kunt inschakelen voor meer tips.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Terug naar “Relaties”