Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Maneah » 02 apr 2012 20:04

Dippie schreef:Ik ga binnenkort een schilderij maken met alle eerste spulletjes erin, zoals 1e pakje, rompertje, mutsje, sokjes, navelklem, hielprik, geboortekaartje, foto, enz.. Heb erg leuke voorbeelden gezien, dus ben benieuwd hoe het wordt! Als ik eenmaal zover ben zal ik het wel posten :wink:
Iemand hier ook zoiets gemaakt?

Dippie, heb je 't schilderij al af? :)
Ik kan je voorbeelden niet zien, dus ben eigenlijk best wel heel benieuwd naar het resultaat!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 apr 2012 16:42

Maneah schreef:Dippie, heb je 't schilderij al af? :)
Ik kan je voorbeelden niet zien, dus ben eigenlijk best wel heel benieuwd naar het resultaat!

Haha, nee! :( Ik moet nog steeds lichtroze stevig papier hebben, en hier bij de Bruna hebben ze dat niet, dus vergeet het steeds ergens anders mee te nemen :( Ik zal eens kijken of ik nog een ander voorbeeld kan vinden...
Afbeelding

Het lijkt hierop, alleen dan met haar eerste pakje erin en dan verder ook kaartje, navelklem, hielprik, en leuk opvrolijken.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2012 19:15

Wat leuk zeg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 apr 2012 20:36

Dat ziet er leuk uit!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 07 apr 2012 17:07

Zo, wat een leuk idee is dat joh! Ik ga 'm onthouden/bewaren!
Succes er mee, Dippie.. en vergeet vooral geen foto te plaatsen als het af is :mrgreen:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 10:24

Dames die naaien, ik heb een vraagje: van de een op de andere dag pakt mijn naald de onderdraad niet meer. Hij lijkt er gewoon niet bij te kunnen. Ik heb alles op z'n laagst gezet, opnieuw erin gedaan etc etc maar niets helpt! Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 25 apr 2012 10:38

laura,
is misschien je spoel niet op? of zeg ik nu iets heeeeel doms.
succes ermee.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 10:44

juf89 schreef:laura,
is misschien je spoel niet op? of zeg ik nu iets heeeeel doms.
succes ermee.

Hahaha, nee hoor, je mag alles zeggen. Heb er speciaal een heel nieuw opgezette spoel in gedaan etc. Heb al het eea van Google afgehaald maar ik moet 'm denk ik toch weg gaan brengen :(

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 apr 2012 10:47

LauraC schreef:Dames die naaien, ik heb een vraagje: van de een op de andere dag pakt mijn naald de onderdraad niet meer. Hij lijkt er gewoon niet bij te kunnen. Ik heb alles op z'n laagst gezet, opnieuw erin gedaan etc etc maar niets helpt! Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik heb het ook gehad, toen was er 1 of ander onderdeel krom, en dat moest vervangen worden....Ik had daarvoor dikke/stugge stof genaaid, en dat kan dat veroorzaken

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 25 apr 2012 11:26

Zit de spoel goed inde spoelhouder? Als hij de verkeerde kant op draait, pakt de naald de onderdraad niet.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 apr 2012 21:29

tsja laura, ik kan best een beetje naaien, maar zo gauw de machine niet meer doet wat ie normaal gesproken moet doen dan weet ik het ook niet meer 8) dus sorry, kan je niet verder helpen..

@ memmem: noemde jij die site kiind.nl voor het naaien van de meitai? heb eens gekeken, het lijkt me niet zo moeilijk, maar er staat bij dat je canvas/twill moet gebruiken. is dat noodzakelijk of kan het ook gewoon met katoen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 21:43

Ik heb er vanavond nog even aan zitten frummelen mbv een aantal internetvraagbaken en ik denk dat ik het verholpen heb. De naald kwam niet diep genoeg in de spoel zeg maar, dus heb ik de hele stang waar de naald inzit wat naar beneden toe geschroefd. Tot nu toe schijnt het geholpen te hebben. Ik kan verder niet naaien hoor, nou ja, kussentjes en sleutelhangertjes maar geen kleren, maar een kapotte naaimachine ging me toch aan het hart 8-[

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 apr 2012 07:24

vpk schreef:@ memmem: noemde jij die site kiind.nl voor het naaien van de meitai? heb eens gekeken, het lijkt me niet zo moeilijk, maar er staat bij dat je canvas/twill moet gebruiken. is dat noodzakelijk of kan het ook gewoon met katoen?

Ja je bent echt canvas oid nodig als sterke stof. Zelf heb ik de binnenkant en de banden van witte canvas(of heel stugge katoen die geen rek heeft dat weet ik zo niet meer, was wel redelijk dure stof die ik kocht). Aan de buitenkant kun je wel een leuk stofje doen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 26 apr 2012 10:23

@ Memm; dat buitenstofje maakt dan helemaal niet uit hoe sterk het is?? Ik hoop binnenkort er aan te gaan beginnen samen met een vriendin. Heb iets meer vertrouwen in haar naaikunsten dan in die van mezelf :-)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 apr 2012 12:48

ok, dus das wel belangrijk.. ik zag bij de ikea namelijk heel leuke stof en dat leek ook wel heel 'stug', maar er stond bij dat het katoen was dus toch maar niet meegenomen.. toch maar eens op zoek dus..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Relaties”