Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 11 jan 2012 13:08

ik heb de stomerijkosten vergoed gekregen van de winkel waar ik de jurk vandaan had omdat er vanalles mis was gegaan... oei, als ik er weer aan denk :x =;

anders had ik het denk ik ook in bad geprobeerd. een stomerij geeft ook geen garantie dat het goed gaat met parels/pailletten ed en ook niet dat 'ie weer helemaal mooi schoon wordt. straks betaal je er 100 euro voor, gaat het toch niet goed... nou ja, kun je jezelf de schuld niet geven maar zij kunnen er verder dan ook niets voor je aan doen...

hier staat 'ie nog steeds (al 3,5 jaar) op de paspop in de hal. vind het nog wel leuk.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2012 17:12

Ik heb mijn trouwjurk destijds wel laten stomen. Geen idee meer wat het kostte. Hij is er vrijwel helemaal schoon uit gekomen en alle kraaltjes zaten er nog aan ook (allemaal met de hand erop vastgezet, dus dan mag het wel stevig zitten ook). Nu hangt de jurk in de hoes op zolder, maar ik vind het toch wel 'n prettig idee dat 'ie schoon is.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor elvira (gast) » 11 jan 2012 20:09

Joehoe! Manlief moest de hele dag werken vandaag en ik ben best trots op mijn huishoud/babydag...

- alles stofgezogen en gedweild
- badkamer schoongemaakt
- keuken schoongemaakt
- 4 wassen gedraaid
- eettafel en kinderstoel volledig schoongemaakt
- prakjes en eten bereid

(en dat alles met baby, joehoe!)

Zo. We kunnen er weer even tegenaan. :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 12 jan 2012 11:41

Wauw, heerlijk he :D
Mijn man heeft in de vakantie de hele houten vloer geschuurd en gebeitst. Wat een ongelooflijke troep geeft dat. Zelfs boven lag overal een laag bruin stof op en beneden een hele dikke laag. Ik kom het nu nog tegen.
En net nu alles schoon was, wilde ik mijn witte tafel niet meer, dus heb ik gister het hele blad kaal geschuurd. Ik wilde het eigenlijk buiten doen, maar de tafel paste helemaal niet door de deur, dus dat ging niet lukken. Maar op dat moment had ik natuurlijk al in mijn hoofd dat die tafel geschuurd móest worden, dus toch maar binnen gedaan. Weer overal stof :( Beneden is het nu dus weer helemaal schoon, maar boven schiet er een beetje bij in.

Net als de was, die droogt zo slecht met dit weer. Ik durf de ramen ook niet de hele dag en nacht open te zetten op die kamer, omdat er nogal veel ingebroken wordt bij ons in de buurt. Nu staan allevier de rekjes dus vol, en ligt er nog een was te wachten. Hopelijk is morgen of overmorgen alles droog.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Em. » 12 jan 2012 16:27

Respect voor alle mensen die druk bezig zijn in hun huis....dat is niet zo aan mij besteed :oops:

Vandaag voor het eerst de schoonmaakster gehad. Ik kom net thuis in een heerlijk schoon huis....waar een schoonmaakster niet goed voor is.
KBen blij dat we zelf niet meer zo vaak alles hoeven te doen zo....lukte ook niet, met opleiding enzo. Dit is wel een uitkomst. Vanavond lekker van genieten :)

Dorah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 okt 2009 16:02

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Dorah » 13 jan 2012 10:51

@ MissF,

Al een half jaar wil ik mijn tafelblad schuren. Van mijn vader heb ik een schuurmachine gekregen maar ik durf niet:)
Ik ben zo bang dat het er niet uit gaat zien. Wist jij dat van tevoren wel?

groetjes,
Dorah

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 13 jan 2012 12:20

Dorah, hoe het echt zou worden wist ik niet. Maar wij hebben een tafel die we gratis hebben gekregen. Hij was toen blank hout. Ik heb hem toen zelf helemaal wit geverfd. Ik wist dus wel welke kleur eronder zat, en de kleur beits hebben we ook op de vloer, dus hoe de kleur zou worden wist ik wel ongeveer, maar of het echt mooit zou zijn niet ;) Maar het is erg mooi geworden, gelukkig. Een gratis tafel kun je natuurlijk ook niet echt verpesten :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 02 feb 2012 09:33

Handig weer om de diepvries te ontdooien en schoon te maken! Profiteren we mooi even van het koude weer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2012 09:49

cornelia77 schreef:Handig weer om de diepvries te ontdooien en schoon te maken! Profiteren we mooi even van het koude weer.


hahaha... nou ik zit dan toch liever op de bank met een lekkere mok thee ipv de vrieslades schoon te maken. :oops:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pannenkoek » 02 feb 2012 20:04

Nou, wie er wat wil schoonmaken is welkom :lol:

Door het klussen in ons nieuwe huis, en het werk hierzo buiten kom in niet aan het huis toe. Ben ondertussen ook af en toe een doos aan het inpakken.....
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor nita » 09 feb 2012 14:36

van de zomer had ik een rode polo gekocht, met een witte kraag. Eerst in koud water gezet maar toch was het wit rood geworden.

Nu heb ik een blauwe trui, met een wit kraagje hoe pakken jullie dat aan?

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jeepeecee » 09 feb 2012 15:21

hier word nu op dit moment wat in ons huis gedaan door Johan en schoonmams :) lekker weer alles gezogen en wc en badkamer, kunnen we er weer even tegenaan!
(heb nu ook nog is de griep ruim 39 graden, word je ook niet vrolijk van :( )
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 09 feb 2012 15:23

jeepeecee schreef:hier word nu op dit moment wat in ons huis gedaan door Johan en schoonmams :) lekker weer alles gezogen en wc en badkamer, kunnen we er weer even tegenaan!
(heb nu ook nog is de griep ruim 39 graden, word je ook niet vrolijk van :( )

Wat een lieve schoonmoeder heb jij!
Wat akelig Jeepeecee, het heerst, ziek lekker uit, als je die kans krijgt.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jeepeecee » 09 feb 2012 15:25

nita schreef:van de zomer had ik een rode polo gekocht, met een witte kraag. Eerst in koud water gezet maar toch was het wit rood geworden.

Nu heb ik een blauwe trui, met een wit kraagje hoe pakken jullie dat aan?


Je zou koud water met azijn kunnen proberen. En verder zou ik het ook niet weten.

Hier is ineens een vestje verknald. Heb 'm al een jaar en al genoeg gewassen :D maar nu ineens zitten er van die 'afgeef' plekken op. De rest van de was is niets mis mee, en ik weet zeker dat het voor het wassen nog niet zo was. Het ziet er naar uit dat het ook niet meer uit gaat :(
Iemand daar nog tips voor?
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Haai » 09 feb 2012 21:38

nita schreef:van de zomer had ik een rode polo gekocht, met een witte kraag. Eerst in koud water gezet maar toch was het wit rood geworden.

Nu heb ik een blauwe trui, met een wit kraagje hoe pakken jullie dat aan?


Voor zulke kledingstukken werken van die colourcatcher doekjes goed, vind ik.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten