Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2011 14:25

MissF schreef:Via internet had ik pas een voorbeeld van hoe je een heel simpele kussenhoes maakt. Met zo'n 'instopstrook' zodat je ook geen rits erin hoeft te zetten.
Ik had hier al 2 roze kussenhoezen gemaakt, maar kon nergens leuke stof vinden die erbij paste. Een beetje babyroze is het, maar ik wilde die kleur roze dus nog met taupe erin of wit. nergens te vinden.
Tot ik gister een hele kast tot mijn beschikking heb gekregen in de studeerkamer, voor mijn naaispulletjes. Dus ik heb alle stofjes die nog in een grote bak zaten eens uitgezocht, en tot de conclusie gekomen dat ik nog erg leuke rokjes kan gaan naaien ervan, en er zat nog een grote lap stof in van Frederieks gordijnen, en die zijn babyroze met taupe en wit :D Dus binnenkort maar eens nieuwe hoesjes naaien :D (en dan nog op zoek naar lichtroze kerstballen, die heb ik ook nog niet ontdekt)
Succes met naaien Maneah!


Ik heb vorige week lichtroze kerstballetjes gehaald! Bij de Action, maar dat waren kleine, heb niet gekeken of ze ook grotere hadden...


@ Maneah; ik heb van manlief een naaimachine gekregen, en mijn eerste projectje was ook om kussenhoezen te naaien! Is echt eenvoudig, op dezelfde manier als MissF zegt, hier had ik het vandaan http://moond-sign.blogspot.com/2010/10/leuke-kussenhoezen.html
Ben benieuwd of 't je lukt! Als je 's op naaicursus gaat ,en het is nog een beetje in deze richting, geef dan ff een gil ;-) ik wil eigks wel op naaicursus, maar niet alleen 8-[
Laatst gewijzigd door -Judith- op 06 dec 2011 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 06 dec 2011 14:26

Maneah schreef:Wat maak jij zoal? Kleding? Of andere dingen?

Jurkjes, rokjes en vestjes/bolero's voor onze 2 dochters van 4 en 1 (bijna 2) en verder veel leuke dingetjes: tasjes, slabben, kussens voor de slaapkamers, ook dekbedovertrekken als ik geen bij de kamer passende kan vinden in de winkel, gordijnen, kraamcadeautjes etc. Eigenlijk allemaal leuk naaiwerk. Voor mezelf naai ik zelden iets, maar ik wil het nog weleens gaan doen - als de tijd van elastiek wordt kom ik daar vast aan toe :mrgreen:...

Zo'n lapjeskast is heerlijk; hier zat alles tot voor kort in bakken, niet erg overzichtelijk. Pas ben ik begonnen met het opruimen ervan en nu liggen er wat lapjes in een kast. Binnenkort wil 'k het afmaken, want 'k ben ook al veel tegengekomen waarvan ik niet wist dat 'k het had! Inmiddels is er van verschillende lapjes al het e.e.a. van gemaakt!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 06 dec 2011 15:30

Maneah, ik vind het heerlijk idd :D Ik heb wel 2 jaar les gehad, elke maandagavond. Daar heb ik het vooral geleerd, en daarna gewoon blijven doen, dan kun je steeds meer. Maar mijn moeder heeft het zichzelf aangeleerd, en die kon zo ongelooflijk mooi naaien :) Dus ook zonder les kan het :D
Zeker nu ik een dochter heb vind ik het geweldig. Al die leuke rokjes en jurkjes, heerlijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2011 16:40

Sophie77 schreef:Wat ga je maken, Maneah? Succes i.i.g.! Naaien is zó leuk :wink:! Morgen heb ik er alweer een dagje voor gereserveerd ...

Ik heb sinds vorige week een werkende naaimachine en ik zit nu al te bedenken wat ik kan gaan maken. Ik kan helaas niet naar lessen omdat manlief er 's avonds niet is, dus ik moet het me zelf aan gaan leren...dat wordt nog wat ;)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 06 dec 2011 19:57

Hier nog een foto van een rokje voor Frederiek. Nu nog op zoek naar rood bolerootje. Ik had een rood vestje voor erop gemaakt, maar die vond ik niet leuk, zat ook al een ruche onderaan, en vond hem te lang op het rokje. Dus nu maar een patroon van een bolerootje zoeken, wit shirtje eronder en klaar :) En ondertussen is hetzelfde modelletje alleen dan in donkerblauw/wit ook in de maak :D

Afbeelding
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2011 20:08

Hier een foto van Michael's 'Wijze uit het Oosten' kostuumpje. Moet eerlijk zeggen dat m'n vriendin het meeste werk heeft verricht ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2011 23:04

Ik heb sinds vorige week een werkende naaimachine en ik zit nu al te bedenken wat ik kan gaan maken. Ik kan helaas niet naar lessen omdat manlief er 's avonds niet is, dus ik moet het me zelf aan gaan leren...dat wordt nog wat


Tipje; kijk 's op Youtube! Staan heeeel veel instructiefilmpjes op!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 07 dec 2011 19:16

Leuk Laura! En die kast erachter, prachtig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 07 dec 2011 22:01

Leuk, LauraC en MissF!

Heb je al een patroon van een bolero gevonden, MissF? 'k Heb een week of twee geleden een erg leuke (en makkelijke :wink:) bolero gemaakt voor dochterlief; dat patroon begon bij mt. 80. Als je dochter dat past, wil ik 'm gerust naar je opsturen hoor! Hij komt uit het blad YoungImage Winter 2011/2012.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 07 dec 2011 23:17

Vanmorgen kwam ik er achter dat m'n dekbedhoes 'uitgescheurd' was, dus ik dacht 'm 'even' aan te naaien, maar 2 uur later had ik nog een steek gezet...

De naald wil de spoeldraad niet oppikken, om het zo even te zeggen, ik heb al verschillende naalden geprobeerd, verschillende spoeltjes, verschillend draad, het boekje 3x van voor tot achter door gespit, machine van voor af aan 'geinstalleerd' maar niks werkt, wie weet wat het kan wezen???

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 dec 2011 07:47

SUPER LEUK Laura, jij hebt hard gewerkt!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 08 dec 2011 08:46

Judith, spoeltje verkeerd om misschien? Hij moet met de klok meedraaien als je aan het draadje trekt. Irritant he, als zoiets niet meteen lukt.
Gister was ik bezig met een rokje, en zattie bijna in elkaar, bleken de stroken onderaan te klein te zijn, dus het rokje zelf ook maar ingerimpeld, maar dat stond raar. Dus het rokje maar weer uit elkaar gehaald. En dan ga ik pas naar bed voor het goed zit, echt erg :D Maar het rokje is af :D

Sophie, wat lief! Maar Frederiek gaat nu net naar maat 68. Dus misschien kijk ik wel gewoon even in de winkels, al is rood voor een baby niet zo in geloof ik :roll: En als het niet lukt koop ik een witte, en dan een rood shirtje eronder, zal ook wel leuk zijn. Maar toch bedankt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Sophie77 » 08 dec 2011 10:09

Als ze net 68 heeft, is 80 idd wel een beetje te groot :wink: . Jammer hoor, 't is een grappige bolero en hij staat dochterlief erg leuk!

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Jaël » 08 dec 2011 11:42

Wat een leuk rokje MissF!

Laura, wat zal je zoon er wijs uit zien als wijze uit het oosten.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 08 dec 2011 13:08

mooi gemaakt missf en laura!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten