Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 08 jul 2011 07:39

Dat ziet er leuk uit, Annet! En als je er een bestemming voor hebt, kun je je lekker uitleven.. Succes ermee, enne, we zien hier toch regelmatig wat langs komen hè?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 09 jul 2011 15:25

*Annet* schreef:Ik heb best wat kettingen (niet van de juwelier maar gewoon van de markt ofzo) waar wat aan mankeert: ringetje los, slotje stuk. Jammer van die leuke prul. Is er een reparatiesetje voor verkrijgbaar? Heb wel es wat bij Blokker vandaan maar dat waren zulke lelijke slotjes, dat was jammer van die mooie ketting.

Is dat niet wat voor de sieradenmaaksters, een mobiele ketting-reparatie-service?


Ik heb het wel een hele tijd gedaan, maar doordat we ons huis moesten verbouwen etc. kwam 't er niet meer van! Zla binnenkort mn kralen .e.d 's ff voor de dag halen!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor nita » 09 jul 2011 18:06

*Annet* schreef:Ik heb best wat kettingen (niet van de juwelier maar gewoon van de markt ofzo) waar wat aan mankeert: ringetje los, slotje stuk. Jammer van die leuke prul. Is er een reparatiesetje voor verkrijgbaar? Heb wel es wat bij Blokker vandaan maar dat waren zulke lelijke slotjes, dat was jammer van die mooie ketting.

Is dat niet wat voor de sieradenmaaksters, een mobiele ketting-reparatie-service?

Zie nu veel van die armbandjes met kraaltjes en dan een bedel eraan. Betaal zo 4 euro voor zo'n ding, kan ik dat zelf goedkoper?




haha heb toevallig een hele bak met sieraden zitten repareren van familie. Als je het zelf wil doen, een tip, hebben ze bij v/d kamp niet slotjes ed? Of moet er opnieuw geregen worden. Anders bij xenos die heb je nu toch op dn diek? maar die zijn vaak niet zo sterk. Anders kun je nog bestellen via internet creadream.nl b.v, en anders stuur je ff pb..

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 18:36

Creadream is zeker een goede webwinkel met een snelle levering. Je zou haar ook kunnen vragen wat je minimaal nodig hebt om je spulletjes te repareren.
Een goed tangetje (met een bek die goed sluit) is m.i. wel onontbeerlijk, nog los van de sieraden-onderdelen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 09 jul 2011 20:44

Bedankt voor de tips. Op zich ben ik wel handig met dat geprul, dus zal goed kijken wat ik allemaal nodig heb. Gaat wel op paar slotjes en dan nog wat ringetjes omdat dingen los zijn gegaan.

Vind deze armbandjes zo leuk:
Afbeelding

mijns inziens kan ik die zelf makkelijk maken met elastisch nylondraad en daar kleine kraaltjes op rijgen? Moet ik dan rocailles hebben of wat grotere kralen? En dan gewoon een leuke bedel erbij, knoopje in het stiek en ik ben klaar, zoals ik het zie?

=P~ Zit nu bijv. ff te kijken op die site van creadream en daar zie ik zoveel! =P~
ja, dat is mijn mening dan he.....

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 20:47

Ja, dat kan met allerlei soorten elastiek. Let er wel op dat je kralen niet scherp zijn, anders is het natuurlijk heel snel einde verhaal.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 09 jul 2011 20:49

Maar als je kralen online besteld weet je niet of ze scherp zijn
ja, dat is mijn mening dan he.....

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaariemand » 09 jul 2011 20:51

Nee, dat is vaak afwachten. Er geldt vaak wel: hoe duurder hoe beter van kwaliteit. Je zou het de eigenaresse van Creadream kunnen vragen. Of ga naar het kralen-forum. http://forum.kralen.com/ Dat is van haar. Daar kunnen ze je vast ook wel verder helpen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jul 2011 21:02

heb de haaknaalden weer tevoroschijn gehaald, de bal is af, ben nu bezig met een bloem! en het is zoo leuk!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 09 jul 2011 21:18

vind hobby-en zowiezo heerlijk ontspannend. Muziekje erbij en zo al gaande weg komt er zomaar iets moois uit je handen vandaan.

Voor de sieradendames: gebruiken jullie glas of kunststof kralen, en waarom gebruik je wat?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 10 jul 2011 11:09

Ik gebruik meestal glaskralen, omdat die langer mooi blijven! Voor 'fijne' armbandjes gebruikte ik wel vaak kunststof kralen, maar toen ik een aantal x een armband voor een bruidje moest maken gebruikte ik wel weer soort glas-achtige parels, omdat dezem eer glanzen en mooier lijken

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor zomaariemand » 10 jul 2011 11:23

Ik gebruik vrijwel alleen glaskralen. Ik vind kunststof kralen niet mooi en vaak heel goedkoop lijken. :oops:

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor nita » 10 jul 2011 13:38

hee annet,

om te repareren van kettingen moet je ook nieuw draad hebben, ik gebruik het meeste gecoat staaldraad, je hebt knijpkralen en kalotjes nodig, ringetjes en slotjes. Dat zijn eigenlijk de basisdingen. Voor armbandjes gebruik ik de ene keer staaldraad de andere keer elastiek, je kan het zelfs op visdraad doen als je hele kleine kraaltjes doet.

de kralen die jij bedoeld voor de armbandjes zijn facetkralen
roicalles zijn echt heeeel erg klein kun je hele leuke dingen mee doen hoor, maar op die foto dat zijn voornamelijk facetkralen, en zover ik kan zien geen rocailles.

http://www.creadream.nl/kralen/facet-tsjechisch/

ik gebruik echt van alles en nog wat de ene keer kunststof, dan weer keramiek, dan weer hout, dan glas, t ligt er net ook aan wat de klant wil. En ik wissel de materialen ook af. en soms heb ik geen keus, want dan is het er wel in kunststof maar niet in glas of andersom. Ik kijk niet heel erg naar het materiaal, het resultaat is voor mij het belangrijkst.

succes!!

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor sientje » 11 jul 2011 09:50

Ik heb als hobby ook kettingen en armbanden maken.(ik heb te veel hobby's :roll: )
Alleen met het verschil dat ik ze maak van echte parels,robijnen, granaten enz.
En ik verkoop ze.
Ik heb al 12 jaar ervaring met het knopen van kettingen door mijn werk bij een juwelier.
Dus als er hier nog dames zijn die belangstelling hebben dan hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2011 21:15

parels en robijnen, wow, dat klinkt luxe!

Zijn er nog veel mensen die daar hun geld aan kunnen uitgeven?
ja, dat is mijn mening dan he.....


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten