Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 22 feb 2011 17:55

tulp schreef:Er gaat iets mis met het Triana-breien: ik heb 8 steken opgezet en ben gaan breien. Na 4 pennen gebreid te hebben, wordt mijn sjaal niet langer, maar dikker. Hij gaat niet de hoogte in; er hangen nu 4 lapjes aan de naald. Wat doe ik fout?


Je moet al snel zien dat hij langer wordt.
Het gaat als het ware dakpansgewijs. Iedere keer 'leg' je er weer een andere op.

Kijk anders even op internet. daar staat ook wel een filmpje via you tube over het breien.

Met 8 steken werd hij bij mij 1.50/1.60 Ik weet niet hoe lang je hem wilt hebben. Met 9 stekenk wordt ie 1.20/1.30

NOg ff over die 2,5 cm van de ondas
Hij 'rimpelde' bij mij niet zo mooi, en hij werd maar één meter als ik door ging.
Ik heb de winkel gebeld en die zeiden dat je best groter kan nemen, niet overdreven natuurlijk. Dan krijg je grotere lussen, en dat geeft juist lengte.

Met scheepjes wol Eline heb ik geen ervaring. Heb ff zitten googlen, maar lijkt veel op de katia Rizos. Die heb ik besteld, maar moet daar nog binnen komen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 21:10

@pannekoek, dankjewel! Die Katia Rizos is volgens mij gewoon hetzelfde. Weet nu in ieder geval hoe ik moet beginnen. Er staat nml. een filmpje op youtube.

ik heb de shawl van ondas af! Hij is 1.63 geworden met 9 steken. Heb ruim 3 cm. genomen...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 22 feb 2011 21:56

*Annet* schreef:Enne JPC, u zei:
je legt de stof voor je op tafel en leg 'm dubbel ( nu dus een strook van 150 breed en 75 hoog) dit stik je aan elkaar, maar op ongeveer 1/3 laat je een stukje open ( zodat je hem later kunt keren)


Leg je hem dan met de goede kanten op elkaar of juist niet?


ja, je legt idd de goede kant op elkaar, want daarna keer je 'm en heb je de goede kant boven en als je de linker helft en rechter helft aan elkaar hebt, dan heb je een dubbele tunnel.
vpk schreef:ik snap de beschrijving bij jpc's rok ook niet helemaal, want op de foto lijkt het alsof de rok onderaan gewoon dicht zit, het lijkt geen overslagrok zegmaar..

het is ook niet een overslagrok, hij is idd dicht aan de onderkant, maar omdat het een tunnel is, (boven dus net zo breed als de onderkant) die je wel nodig hebt om er in te komen, is die overslag alleen aan de boven kant, zodat hij boven wel aansluit. en dat maakt ook gelijk de rimpel of plooi hoe je het wil noemen, die je vast zet met knoop aan de achterkant en aan de voorkant met een gesp.

ik heb eigenlijk weinig tijd, maar misschien post ik wel een werk beschrijving met tekening. maar hoop er maar niet al te vast op(foto heeft ook een eeuwigheid geduurt :oops: )
Afbeelding

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 22 feb 2011 22:11

@jeepeecee, zou wel fantastisch zijn als je tijd hebt om een werkbeschrijving en tekening te maken! het rokje ziet er heel gaaf uit!

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 22 feb 2011 22:17

Jeepeecee, leuk die rok!!! Ik ga je beschrijving binnenkort nog ff goed doorlezen en wellicht ook eens zoiets maken ;)

Lidia, wat staat die sjaal je dochter leuk!! Nu ik zo'n sjaal eens bij iemand echt om zie, vind ik ze meteen een stuk leuker ;)
maar k heb ze nog altijd niet 'in het echt' gespot bij iemand :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2011 22:24

In Ouddorp hangen ze buiten, bij Jorbeau Kreatief. Dus als je x van je eigen eiland af bent kun je ze daar bekijken. :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 22 feb 2011 22:27

*Annet* schreef:In Ouddorp hangen ze buiten, bij Jorbeau Kreatief. Dus als je x van je eigen eiland af bent kun je ze daar bekijken. :mrgreen:


Ouddorp komen we wel eens dus wie weet :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Lidia » 23 feb 2011 11:28

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de sjaal (en op het meisje :wink: ). Als iemand interesse heeft... ik heb nog een paar bolletjes liggen...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 23 feb 2011 12:59

Zo, ik heb weer heel wat stofjes binnen :D
Voor een vlaggenlijn, voor ledikantlakentjes, voor wieglakentjes, voor een voedingskussen en de hoes voor het voedingskussen.
Het enige wat ik dus echt niet kan vinden, ook niet op internet, is bruin wafelkatoen. Als iemand het weet: heel graag! Het enige dat ik kan vinden is wit. Dat is ook mooi voor het ledikantdekentje en wiegdekentje, maar ik wilde eigenlijk liever taupe of donkerbruin. Maar da's niet te vinden. Het enige wat nog kan is een wit dekentje maken en met textielverf, maar ik koop de stof liever meteen in de goede kleur. Iemand enig idee?
en anders waar ik goede stof voor een dekentje kan vinden? Want als ik op katoen zoek, krijg ik alleen maar dat dunne katoen, maar het moet dat dikkere katoen zijn, waar babydekentjes van gemaakt zijn. Of weet iemand hoe dat soort katoen heet?

Het was om half 10 nog lekker rustig in Barneveld, maar een uur later stampdruk. En Jurian maar jammeren, wilde geen snoepje, wel drinken, maar na 2 slokken was hij dat ook zat. Dus echt lekker uitgebreid gekeken heb ik niet, helaas. Volgend jaar zonder kind :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
filia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 aug 2009 10:23

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor filia » 23 feb 2011 13:36

MissF schreef:Zo, ik heb weer heel wat stofjes binnen :D
Voor een vlaggenlijn (...)

Wat leuk! Wil ik (ooit) ook nog eens gaan maken. Heb langzamerhand wel een stapel leuke lapjes bij elkaar gespaard. Vraag me alleen af wat je gebruikt voor de 'lijn'. Ook stof, of misschien lint? En hoe zet je de vlaggetjes er aan vast?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 23 feb 2011 14:06

Filia, tussen biaisband (schrijf je dat zo?) kun je het goed vast zetten.


Leuke shawls allemaal. Krijg ik ook enorm veel zin om er mee aan de slag te gaan! Momenteel ben ik een tas aan het haken. En mijn gebreide tas is bijna af, moet alleen nog op jacht voor stokken,die als handvat moeten dienen..

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor tulp » 23 feb 2011 14:11

pannenkoek schreef:
Je moet al snel zien dat hij langer wordt.
Het gaat als het ware dakpansgewijs. Iedere keer 'leg' je er weer een andere op.

Kijk anders even op internet. daar staat ook wel een filmpje via you tube over het breien.

Met 8 steken werd hij bij mij 1.50/1.60 Ik weet niet hoe lang je hem wilt hebben. Met 9 stekenk wordt ie 1.20/1.30

NOg ff over die 2,5 cm van de ondas
Hij 'rimpelde' bij mij niet zo mooi, en hij werd maar één meter als ik door ging.
Ik heb de winkel gebeld en die zeiden dat je best groter kan nemen, niet overdreven natuurlijk. Dan krijg je grotere lussen, en dat geeft juist lengte.



Ja, die dakpannen ben ik inmiddels achter. Ik ben nu halverwege de bol en heb 60 cm sjaal.
Ik doe het op naalden nr. 7, want 8 hadden ze niet bij de Zeeman. Zou dat nog uitmaken, dat hij daardoor korter wordt?
Ik vind hem met 8 steken breed zat worden. Iets smaller is ook geen probleem, maar ik haal het nu niet meer uit =;

Als ik de Ondas ga breien, dan zal ik flinke lussen doen. En misschien een steek minder breed, dat zal ook schelen, wat lengte betreft.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 23 feb 2011 14:20

Filia, ik heb nu gewoon lint gekocht, maar klap dat dan dubbel, zodat de vlaggetjes ertussen komen. Dus ik heb 2 x de lengte aan lint gekocht. met biaisband gaat het denk ik simpeler.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 23 feb 2011 15:00

mwah, wat een gehannes met die sjaal :-k

heb een streepje op de naald gezet ivm 3 cm afstand, wordt de naald stoef, precies daar. En de steken vallen van de naald af enzo
ja, dat is mijn mening dan he.....

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jantine76 » 23 feb 2011 15:05

Succes Annet, hij komt wel af! En.. daarna dan meer gewoon lekker naaien als je er niets aan vindt. Iedereen zo z'n voorkeur.
Trouwens, die krans met taartrondjes heb ik een paar keer gemaakt en weggegeven en ze vinden hem allemaal leuk. Als je nog eens een idee hebt....


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten