Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2011 16:04

tulp schreef:@ Pannenkoek: ik vind die sjaals geweldig leuk en heb er wol voor besteld. Er staat dat het op breipennen 7-8 moet. Welke zal ik dan kopen? 7 of 8? Ik brei 'normaal' , niet los en niet vast.
Op het instructiefilmpje wat op Youtube staat, wordt het gebreid met een rondbreinaald. Is dat handiger dan 2 losse pennen?
Hoe lang doe je ongeveer over 1 sjaal? Heb je hem in een avond wel klaar of brei je er 2 weken over?
Ik kan niet wachten tot de bollen bezorgd worden :D .



Bij de Katia Triana brei je met idd 7-8. Ik brei gewoon, dus doen het met 8. Gewone breipennen.
De Katia Ondas, ( heb ik nog niet op foto Annet, komt zsm.) brei je op 4-5, en doe ik op 5, ik ben bezig met een sjaal, dus zal nog ff een foto maken.
Het is ff wennen, maar met één uur heb ik nu een sjaal af. Onze zoon had gebroken pols, en moest in het gips. Ik had het meegenomen, en ik heb in het ziekenhuis zitten breien. Krijg idd leuke reacties, en met een uur was ie af. Iedereen verbaasd :lol:

Ik was ook zo ongeduldig maar heb nu weer een voorraad van 10 bollen. Gemiddeld brei ik een sjaal per dag. Heb er nu 15 af in 16 dgn.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 16:33

1 shawl per uur! wow, zo snel kan ik het niet. Ik brei trouwens ook geen uur achter elkaar, misschien als ik meer ervaring heb met dit soort wol. Het zit nogal los op je pennen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2011 17:02

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dit is de Katia Ondas.
Zoals je kunt zien is hij fijner, dichter van draad zeg maar.
Als je de Triana breid Rosaatje moet je geen steken laten vallen! Hij kan idd makkelijk van je pennen afglijden. 's Avonds brei ik wel een uur achter elkaar, of zoals vanmiddag in het ziekenhuis, maar anders ook niet hoor .
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2011 18:29

oooh die vind ik wel leuk, die ander vond ik zo los.. Hmmm... eens nadenken of ik dat ga doen, heb nog zoooooooooooooveel liggen, een rok waar eenz oom in moet, dan is die af, nog stof voor een jurk die al op patroon ligt. Nog voor wtee slaapkamers voorhanggordijnen.... dus... ben nog druk.... al pak je breipennen wel snel! waar bestel je het? zal eens kijken wat het kost, evt voor juul voor volgend jaar...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 17 feb 2011 19:44

Een vraagje aan de naaiers onder ons: ik ben op zoek naar het patroon van een omslagdoek voor in de maxi cosi (lodger wrapper idee) en voor een voedingskussen en waskussenhoes. Ik heb de Knippies in de bieb al doorgebladerd, maar kan het niet vinden.
Nu weet ik al wel dat in een knippie van 2008 een lodger wrapper staat, dus eventueel kan ik zoeken of ik die kan vinden, maar de rest....losse patronen kosten vaak zo veel, ik heb liever iets van een naaiblad waar het allemaal in staat. Iemand enig idee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 19:50

@pannekoek, grappig ik heb precies dezelfde wol(kleur), ik brei niet zo snel, dus laat ik ook niet zo snel een steek vallen denk ik. Ik tel elke steek, tot ik er weer 9 heb....zal zometeen nogeens even flink doorbreien.....

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 17 feb 2011 20:24

rosaatje schreef:o o ben ik net aan het breien met katia ondas....hier in het dorp is alleen deze te koop.....dus wij zien er w.s. allemaal 2 a 3 x zou oud uit :-k

zo had ik het nu juist niet bedoeld.. :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor tulp » 17 feb 2011 21:15

Dank je wel Pannenkoek!
Ik wacht met smart op de wol...

rosaatje

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosaatje » 17 feb 2011 21:44

vpk schreef:
rosaatje schreef:o o ben ik net aan het breien met katia ondas....hier in het dorp is alleen deze te koop.....dus wij zien er w.s. allemaal 2 a 3 x zou oud uit :-k

zo had ik het nu juist niet bedoeld.. :wink:


o ik vond het wel grappig om te lezen dat jij het juist een shawl voor ouderen vind, maak niet uit hoor. Ieder z'n smaak. Ik vind het wel leuk. Zo nog maar even aan de breierij...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Memmem » 17 feb 2011 21:46

MissF schreef:Een vraagje aan de naaiers onder ons: ik ben op zoek naar het patroon van een omslagdoek voor in de maxi cosi (lodger wrapper idee) en voor een voedingskussen en waskussenhoes. Ik heb de Knippies in de bieb al doorgebladerd, maar kan het niet vinden.
Nu weet ik al wel dat in een knippie van 2008 een lodger wrapper staat, dus eventueel kan ik zoeken of ik die kan vinden, maar de rest....losse patronen kosten vaak zo veel, ik heb liever iets van een naaiblad waar het allemaal in staat. Iemand enig idee?

Volgens mij kun je bij knipmode dat nabestellen. Moet je even op de site van hun kijken.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2011 21:51

ik heb ergens een knippie waar die in staat, volgens mij zomer 2008. maar met een beetje creativiteit of ff googlen op inet moet je denk ik ook wel wat kunnen vinden.

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 17 feb 2011 21:59

Lechat, misschien hebben we elkaar dan nog wel 'gezien'. Ik ben toch nog gegaan gister nl. Maar ik heb niet veel gekocht. Ben er wel achter, dat het op internet toch vaak nog goedkoper kan (zag bijv. een stofje wat ik pas nog bij de Stoffenkraam online gekocht had voor € 3 p.m. en hier was het € 6,95 p.m.!!). Maar goed, weten we dat ook weer voor de volgende keer ;)

Pannekoek, leuk dat je 'handel' zo goed loopt! Ik kende dat soort breien eigenlijk helemaal niet, totdat ik het hier op het forum zag :oops:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2011 22:04

paprikameisje2 schreef:oooh die vind ik wel leuk, die ander vond ik zo los.. Hmmm... eens nadenken of ik dat ga doen, heb nog zoooooooooooooveel liggen, een rok waar eenz oom in moet, dan is die af, nog stof voor een jurk die al op patroon ligt. Nog voor wtee slaapkamers voorhanggordijnen.... dus... ben nog druk.... al pak je breipennen wel snel! waar bestel je het? zal eens kijken wat het kost, evt voor juul voor volgend jaar...


Gewoon ff googlen. Ik heb het bij Stam+ vandaan uit Almelo. Maar er zijn er meer die het verkopen. Bel anders ff of ze het op voorraad hebben. En let op de verzendkosten. Soms moet je er 4 of 5 bestellen wil je geen verzendkosten betalen. Anders betaal je 6,- of zo. Of je doet het gezamelijk met moeder/buurvrouw of vriendin, verdeel je de verzendkosten ook.

Suc6!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 17 feb 2011 22:59

mamavansophie schreef:Lechat, misschien hebben we elkaar dan nog wel 'gezien'. Ik ben toch nog gegaan gister nl. Maar ik heb niet veel gekocht. Ben er wel achter, dat het op internet toch vaak nog goedkoper kan (zag bijv. een stofje wat ik pas nog bij de Stoffenkraam online gekocht had voor € 3 p.m. en hier was het € 6,95 p.m.!!). Maar goed, weten we dat ook weer voor de volgende keer ;)

Wie weet... wij waren er eind v/d ochtend :). Het voordeel van zo'n beurs t.o.v. internet vind ik de grote keus én vooral het feit dat je de stoffen kunt voelen. Enne, je hoeft niet altijd af te gaan van wat er op het prijskaartje staat hoor. :) Ik maakte een praatje met de koopman waar ik die 'roesjesstof' kocht en kreeg meteen 3 euro korting :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2011 23:27

pannenkoek schreef:
paprikameisje2 schreef:oooh die vind ik wel leuk, die ander vond ik zo los.. Hmmm... eens nadenken of ik dat ga doen, heb nog zoooooooooooooveel liggen, een rok waar eenz oom in moet, dan is die af, nog stof voor een jurk die al op patroon ligt. Nog voor wtee slaapkamers voorhanggordijnen.... dus... ben nog druk.... al pak je breipennen wel snel! waar bestel je het? zal eens kijken wat het kost, evt voor juul voor volgend jaar...


Gewoon ff googlen. Ik heb het bij Stam+ vandaan uit Almelo. Maar er zijn er meer die het verkopen. Bel anders ff of ze het op voorraad hebben. En let op de verzendkosten. Soms moet je er 4 of 5 bestellen wil je geen verzendkosten betalen. Anders betaal je 6,- of zo. Of je doet het gezamelijk met moeder/buurvrouw of vriendin, verdeel je de verzendkosten ook.

Suc6!



we hebben hier een grote handwerkwinkel, helemaal vergeten, zal daar morgen eens gaan kijken!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten