Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Kinderpraat

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 mar 2009 18:50

bloempie schreef::D Geweldig weer, al die uitspraken!
TJ, hoe kómt milan op het woord filosoferen?! :shock:



Milan zat Matteo een keer erg te klieren! toen zei ik tegen hem, ga maar naar papa en met hem filosoferen! Dus hij naar Tobias: Papa, wat is filosoferen? Dus Tobias hem dat uitleggen.. en sindsdien doet hij dat vaak :lol: :mrgreen: dan komt hij weer bij je met: stel nu dat.. en dan komt er een heel verhaal :lol:

meissie88

Re: Kinderpraat

Berichtdoor meissie88 » 04 mar 2009 20:05

Zo is mijn neefje ook enorm bezig met 'doorvragen'..
Mijn auto is kapot, en is 't eigks niet meer waard om 'm klaar te maken, en daar had ik 't over met m'n zus, en m'n neefje vraagt dan domweg door..: Waarom doet 'ie 't niet goed meer dan? Wat is mis met de koppeling dan? Kan je dat dan klaar laten maken? en zo gaat dat nog 'n hele poos door...
Uiteindelijk had ie maar 1 conclusie: jij moet je auto naar papa 's auto-monteur brengen...Durf ik te wedden dat 'ie noooit meer stuk gaat!
Snotneus van 5 jaar zegt dat even heel serieus :lol:

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Re: Kinderpraat

Berichtdoor bloempie » 05 mar 2009 13:35

Mijn neefje van vijf vroeg wat voor werk ik deed. Ik zei dat ik mensen help die geen huis meer hebben (leger des heils).
Zegt ie: `O, dus jij bent timmerman!´ 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
Errusthen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2009 15:00
Locatie: Fryslân

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Errusthen » 05 mar 2009 13:53

Toen mijn dochter een jaar of vier was, zat ze achter haar moeder die de auto bestuurde. Plotseling vroeg ze: "Hoe oud moet je zijn om auto te kunnen rijden?" Haar moeder zei: "wanneer je 18 bent, mag je het beginnen te leren" Waarop mijn dochter antwoord: "Waarom is dat? Als ik zie wat jij doet, nou dat kan ik ook wel...."
Heb je naaste lief als jezelf, want die naaste ben ik.

Maaike

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Maaike » 05 mar 2009 14:26

Ik was vanmorgen een morgen in groep 2 van de basisschool waar ik heb gezeten voor een onderzoek.
De kinderen moesten een dier beschrijven, en de andere kinderen moesten raden wat het was.

Gerwin: Het heeft kromme vleugels, kleine oogjes en vleugels.
Aliene: Een slavink!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 15:44

bloempie schreef:Mijn neefje van vijf vroeg wat voor werk ik deed. Ik zei dat ik mensen help die geen huis meer hebben (leger des heils).
Zegt ie: `O, dus jij bent timmerman!´ 8)


Geweldig is dat zeg. Heerlijk.

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Jaël » 05 mar 2009 19:53

Mijn zusje (6 jaar) tegen mij: Als je gaat trouwen laat je dan mini loco thuis?
Ik: nee, die neem ik dan mee.
Zusje: maar dan kan ik dat nooit meer doen.
Ik: maar als je bij mij komt logeren wel.
Zo ging het een poosje, zegt ze: jij kunt kiezen of je neemt mini loco mee en kom ik bij jou wonen, of je laat mini loco en mij allebei thuis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Evelien » 05 mar 2009 20:47

:lol: :mrgreen: geweldig.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Merisja » 06 mar 2009 20:12

Jaël schreef:Mijn zusje (6 jaar) tegen mij: Als je gaat trouwen laat je dan mini loco thuis?
Ik: nee, die neem ik dan mee.
Zusje: maar dan kan ik dat nooit meer doen.
Ik: maar als je bij mij komt logeren wel.
Zo ging het een poosje, zegt ze: jij kunt kiezen of je neemt mini loco mee en kom ik bij jou wonen, of je laat mini loco en mij allebei thuis.


Je hebt zeker wel voor de eerste optie gekozen :mrgreen:

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2009 15:30

Maaike schreef:Ik was vanmorgen een morgen in groep 2 van de basisschool waar ik heb gezeten voor een onderzoek.
De kinderen moesten een dier beschrijven, en de andere kinderen moesten raden wat het was.

Gerwin: Het heeft kromme vleugels, kleine oogjes en vleugels.
Aliene: Een slavink!!
=D> =D> =D>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Rinus88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:49
Locatie: Bennekom

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Rinus88 » 13 mar 2009 17:59

Neefje van mijn vriend is 5 en ze hadden op school een verkleedpartij gehad
Toen ze op de terugweg waren kwam er een vrouw in een burka langs
"Ooh kijk mama, die vrouw heeft zich ook verkleed!!" (en dit ook niet zachtjes:P) Heb dit verhaal van mn schoonzus gehoord, vond hem erg grappig;)
26 juni is onze grote dag!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Merisja » 13 mar 2009 20:29

M'n dochtertje van vier zag een vrouw op zo'n invalide driewielfiets rijden. Ze kan sinds kort zelf zonder zijwielen rijden dus ze let op alle fietsen die ze ziet. 'Kijk mama, die mevrouw kan nog niet zonder zijwielen fietsen!'

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Liesien » 13 mar 2009 21:44

Ik liep vanmiddag met Victor (1) op mn arm de creche binnen waar Annabelle (4) altijd zit. Kom ik een jochie tegen van nog geen 4. Die begint een gesprekje met me en geeft me vervolgens een wijze tip wijzend op Victor: Ah.. lass die Junge ruhig laufen.. er kann ganz allein laufen. (met een heel ernstig gezicht)

Dat klonk echt zo schattig :D Wijsneusje.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

meissie88

Re: Kinderpraat

Berichtdoor meissie88 » 24 mar 2009 21:41

M'n nichtje van 4 was vanmiddag met me mee geweest, ik heb net 'n nieuwe auto dus ze vind alles reuze-interessant...Wil ik bij hun thuis weg rijden, en ik zie d'r kijken naar hoe ik schakel...Dat ging niet bepaald liefdevol, want m'n versnellingsbak is niet de snelste om te begrijpen dat ie in z'n achteruit moet...Dus uiteindelijk deed ik het maar een keer met m'n linkerhand, later bij de winkel deed ik het weer met links, komen we weer thuis zegt ze tegen m'n zus(haar moeder dus ;-) ) : 'Mam..Henny is geloof ik een beetje dom..Ze weet niet eens met welke hand ze moet schakelen!'

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Kinderpraat

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2009 11:39

milan vandaag op school.. hij moest poepen.. zei juf: roep maar als je klaar bent.. roept hij: ik ben klaar.. komt juf eraan.. zegt ie 1april :lol: Juf zei: Maar het is vandaag 7 april! Zegt Milan: Ooh dan moet ik dat even tegen mn moeder zeggen :mrgreen:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten