Zitten er hier anderen die op latere leeftijd lid zijn geworden van de Gergem?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: elbert, henkie, Moderafo's

zonneliefde
Verkenner
Verkenner

Zitten er hier anderen die op latere leeftijd lid zijn geworden van de Gergem?

Berichtdoor zonneliefde » 21 jul 2026 19:11

Hoi allemaal,

Ik heb hier een jaar geleden al eens eerder gepost, namelijk toen ik op eigen houtje bezig was om me te verdiepen richting het protestantse geloof, specifiek de reformatorische hoek, nadat ik hier veel binding mee voelde.

Nou, God heeft de wijsheid in pacht, want ik heb een reformatorische partner ontmoet (stond niet op de planning, bij ons beiden niet haha) en inmiddels zijn we verloofd en ben ik sinds juni formeel lid van de gereformeerde gemeente!

Hoewel ik veel heb aan mijn verloofde en mijn schoonfamilie en zij openstaan voor mijn vele vragen, lijkt het mij ook erg fijn om contact te hebben met andere (vrouwen) die op latere leeftijd bij het geloof zijn gekomen om hierover te verbinden en te delen. Mijn bijbelkennis probeer ik nu zo goed als kan op te spijkeren, maar ik merk dat ik de cultuur kant soms best complex vind. Vooral bepaalde informele gebruiken of regels zijn voor een persoon die er niet in is opgegroeid soms best een cultuurshock! (Bijvoorbeeld de discussie wel/geen broek, wat vrij grijs gebied is, maar ook het absoluut geen tv maar dan wel series streamen) Het lijkt me fijn hier open over te praten. Daarnaast vind ik andere gesprekken ook leuk hoor :) Zelf ben ik in de 20, dus beetje dezelfde leeftijd zou leuk zijn!

Lieve groetjes

Terug naar “[Religie] - Algemeen”