Grotere kinderwens dan partner

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

HJ1989
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2019 18:03

Grotere kinderwens dan partner

Berichtdoor HJ1989 » 01 apr 2023 11:50

Wij, ongetrouwd stel, schelen elkaar in leeftijd 10 jaar. In de afgelopen 4 jaar hebben we 3 prachtige kinderen mogen krijgen. Mijn partner is mij tegemoetgekomen in mijn wens, want voor hem was 2 ook genoeg. Hij werkt veel, is de hele week druk behalve op zondag. Ik neem alle zorgtaken voor mijn rekening en doe dit met heel veel liefde.

Nu zou ik dolgraag een vierde kindje willen. Mijn partner is stellig en wil dit niet. Hij gebruikt argumenten waar ik niet achter sta. Zijn leeftijd (mocht het ons gegeven zijn zal er niet zoveel tussen zitten), mocht er iets met mij gebeuren dat hij dan met 4 kinderen achter blijft (nu zijn het er 3). Het grootste argument is, denk ik, dat hij al eens eerder overstag is gegaan en mij tegemoet is gekomen. Hij geeft aan dat ik al eens mijn zin heb gehad en dat hij het ondankbaar vindt. Dat vind ik juist niet. Ik geniet er zo enorm van.

Mijn gezin is mijn grootste geluk. Ik begrijp niet dat hij er niet voor open staat. Hij heeft het druk met zijn werk, maar hoeft thuis niets te doen. Ik durf het onderwerp bijna niet meer aan te snijden omdat ik bang ben voor ruzie. Maar toch wil ik zo dolgraag.

Heeft iemand van jullie weleens in een vergelijkbare situatie gezeten? En heeft er iemand advies?

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Grotere kinderwens dan partner

Berichtdoor Jess » 26 feb 2024 11:03

Goedemorgen,

Eigenlijk verbaasd het mij dat er geen reacties zijn gekomen op dit onderwerp. Keek zomaar eens bij onbeantwoorde berichten en zag dit topic staan.

Je bent bijna een jaar verder, misschien is er inmiddels wel een 4e kindje gekomen, of onderweg, wie zal het zeggen.

Mijn ervaring is dat het voor vrouwen over het algemeen moeilijker is om te besluiten: "het is genoeg". Het blijft vaak kriebelen ook al weet je verstandelijk dat je gezin compleet is.
Een kind erbij is niet een kwestie van: wie krijgt zijn/haar zin. Het gaat over een mensenleven

Je man voelt zich erg verantwoordelijk voor het gezin, hij is kost winner.
Ik begrijp dat je kinderen nu nog klein/jong zijn, dan ben je vooral druk bezig met lichamelijk zorgen, je huishouden enz. Liggen ze 's avonds nog op tijd op bed en na 20 uur heb je hopelijk de kinderen op bed liggen en tijd voor jezelf, jullie samen. Dat veranderd als de kinderen ouder worden, dan heb je bijna nooit meer tijd voor jezelf: huiswerk, zwemles, sport activiteiten, clubjes waar ze heen gebracht en gehaald moeten worden. Gaat dat nog lukken als je alles alleen moet doen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Grotere kinderwens dan partner

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2024 12:49

Jess schreef:Goedemorgen,

Eigenlijk verbaasd het mij dat er geen reacties zijn gekomen op dit onderwerp. Keek zomaar eens bij onbeantwoorde berichten en zag dit topic staan.

Je bent bijna een jaar verder, misschien is er inmiddels wel een 4e kindje gekomen, of onderweg, wie zal het zeggen.

Mijn ervaring is dat het voor vrouwen over het algemeen moeilijker is om te besluiten: "het is genoeg". Het blijft vaak kriebelen ook al weet je verstandelijk dat je gezin compleet is.
Een kind erbij is niet een kwestie van: wie krijgt zijn/haar zin. Het gaat over een mensenleven

Je man voelt zich erg verantwoordelijk voor het gezin, hij is kost winner.
Ik begrijp dat je kinderen nu nog klein/jong zijn, dan ben je vooral druk bezig met lichamelijk zorgen, je huishouden enz. Liggen ze 's avonds nog op tijd op bed en na 20 uur heb je hopelijk de kinderen op bed liggen en tijd voor jezelf, jullie samen. Dat veranderd als de kinderen ouder worden, dan heb je bijna nooit meer tijd voor jezelf: huiswerk, zwemles, sport activiteiten, clubjes waar ze heen gebracht en gehaald moeten worden. Gaat dat nog lukken als je alles alleen moet doen?


Hey Jess, de reden dat dit topic leeg bleef is dat het twee keer was gemaakt, 1x in het besloten gedeelte en nog een keer in het andere gedeelte. Hier het andere topic waar wel uitgebreid op is gereageerd. Helaas

(los van je reactie is denk ik het belangrijkste aspect dat je samen verantwoordelijk bent voor je gezin en je kinderen en als je kinderen / of meer kinderen wil moet je dat ook allebei willen. Als een van beiden het niet wil houdt het op, tenzij je met goede argumenten die ander kan overtuigen)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron