Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2021 13:54

Chaya schreef:Zien jullie een smiley? En vraag dan voortaan hoe ik het bedoel. Als het wel sarcastisch bedoeld is, hoor je dat van mij!!

Er zijn toch van die hoge kijkcijfers? Hoeveel niet-kijkers zouden er zijn, t.o.v. kijkers?
Zelfs ik heb een klein stukje gekeken, ooit, mijn mening daarover ken je intussen al.
De naam Jezus wordt ook ten onrechte gebruikt, in verzuchtingen, vloeken.
Ook de moslims weten van Zijn bestaan.

Dus als er ergens op een dak staat: Jezus leeft, of op een Billboard: Kies Jezus!, dan zijn er niet veel mensen die denken: huh, wie dat, nooit van gehoord.


Nou na in topjaren 3,5 miljoen kijkers dacht ik. Zo’n 20% van de bevolking dus. En 80 procent niet. Misschien keken ze oppervlakkig. Misschien hebben ze er toen wel eens over nagedacht maar zijn ze gewoon verder gegaan met hun leven. En dat zo’n billboard de herinneringen weer ophaalt. Kan allemaal, maar ik denk ook dat het uitzonderingen zijn die door zo’n billboard aangesproken worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor gravo » 09 okt 2021 14:15

De enige zekerheid die we kunnen ontlenen aan de billboards die 4 weken lang roepen dat de eindtijd is begonnen, is dat die eindtijd in ieder geval nog niet in die 4 weken zal vallen. Immers, daar zijn kosten voor gemaakt. En als ik de charlatans van het type de-eindtijd-is-nabij een beetje ken, dan is het uitgesloten dat ze hiervoor ook maar één week teveel aan reclame-gelden zouden willen betalen. Financieel zijn dergelijk apocalyptici op de een of andere manier altijd heel erg bij de tijd en hebben ze ook vaak een verdienmodel voor de lange termijn (sic!).

Ik zie uit naar reclamecampagnes van dit soort die vele jaren lang duren. Dan weet ik zeker dat het aangekondigde einde nog net zoveel jaar op zich laat wachten. Eerst uit de kosten!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 10 okt 2021 15:10

De eerste man waarvan beschreven staat in de Bijbel dat hij een protestbord maakte was Jesaja. (Jesaja 8 )
Hij moet van Godswegen een protestplaat maken waarop beschreven stond:
________________________
MAHER-SCHALAL, CHAZ-BAZ

De profetische betekenis van deze naam ging binnen de daarvoor aangegeven tijdsperiode in vervulling.
Ook gaf Jesaja deze naam aan zijn tweede zoon. Jesaja was getrouwd met een profetes.
De profetische betekenis van deze naam is 'Haastende tot den roof, is hij spoedig tot den buit'.

Een reclamebord is niet alleen van onze tijd. :D

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 11 okt 2021 13:18

Gistermiddag een speciale laagdrempelige dienst bekeken, er zaten buitenkerkelijken in de kerk.
Lukas 5
En hierna ging Hij weg, en Hij zag een tollenaar, van wie de naam Levi was, in het tolhuis zitten en Hij zei tegen hem: Volg Mij!
En hij stond op, liet alles achter en volgde Hem.
En Levi bereidde voor Hem een grote maaltijd in zijn huis en er was een grote menigte van tollenaars en van anderen die met hen aanlagen.
En hun schriftgeleerden en de Farizeeën morden tegen Zijn discipelen en zeiden: Waarom eet en drinkt u met tollenaars en zondaars?
Maar Jezus antwoordde en zei tegen hen: Wie gezond zijn, hebben geen dokter nodig, maar wie ziek zijn.
Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen tot bekering te roepen, maar zondaars.

Dan lees ik niet over schreeuwerige billboards. Jezus is ALTIJD de eerste, hij roept.

Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden, zegt de HEERE der heirscharen.
En veracht de dag der kleine dingen niet. Staat in hetzelfde hoofdstuk, Zacharia 4.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 12 okt 2021 09:38

Chaya schreef:Dan lees ik niet over schreeuwerige billboards. Jezus is ALTIJD de eerste, hij roept.
Als ik jou verslag leest, van de kerkdienst die je bezocht, zie ik een proclamatie van Jezus ‘HIJ ROEPT’ een vergelijking met het billboardbord. Er wordt in dat Bijbel gedeelte beschreven dat één man, Levi de tollenaar, Hem volgde. In een ander Bijbel gedeelte staat dat het er 3000 waren het grote startpunt van de gemeente, de kerk van nu het nieuwe verbond.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2021 13:28

benefietdiner schreef:Als ik jouw verslag leest, van de kerkdienst die je bezocht, zie ik een proclamatie van Jezus ‘HIJ ROEPT’ een vergelijking met het billboardbord. Er wordt in dat Bijbel gedeelte beschreven dat één man, Levi de tollenaar, Hem volgde. In een ander Bijbel gedeelte staat dat het er 3000 waren het grote startpunt van de gemeente, de kerk van nu het nieuwe verbond.

Ik kan echter nergens lezen dat Jezus schreeuwt. Integendeel. Een billboard(geen bord erachter, is dubbelop) heeft als functie: aandacht trekken van de automobilist, die over de snelweg rijdt. Sommige bedrijven schuwen dan niet om een halfnaakte vrouw in lingerie erop te zetten.

Maar wat wil je nou, dat wij dat board met zn allen omarmen? Niet letterlijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 12 okt 2021 13:35

Chaya schreef:Maar wat wil je nou, dat wij dat board met zn allen omarmen? Niet letterlijk.

:?db

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Pcrtje » 12 okt 2021 21:46

gravo schreef:De enige zekerheid die we kunnen ontlenen aan de billboards die 4 weken lang roepen dat de eindtijd is begonnen, is dat die eindtijd in ieder geval nog niet in die 4 weken zal vallen. (...)
Hee gravo, is dit niet iets voor je eindtijdvoorspellingentopic?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor gravo » 13 okt 2021 08:23

Pcrtje schreef:Hee gravo, is dit niet iets voor je eindtijdvoorspellingentopic?

Dat topic reserveer ik voor de iets hardere voorspellingen. Voorspellingen die echt op het jaar, de maand of zelfs de dag af worden vermeld.
Dan kunnen we de wekker zetten en als die afloopt (en we zijn nog in staat om de wekker uit te zetten), dan is die voorspelling zeer trefzeker te classificeren als verkeerde voorspelling.
Dat is natuurlijk de lol van het topic. Waarbij het feit dat dit telkens opnieuw gebeurt (ondanks de vele loos aflopende wekkers) misschien nog wel de grootste vreugde is.

"de eindtijd is begonnen" is mij iets te vaag en te algemeen.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2021 08:52

Luister hier maar eens naar, vanaf de 59e minuut, als je geen tijd hebt om de hele preek te beluisteren

https://www.youtube.com/watch?v=usT8T0H9eGs&t=2728s

The great reset.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 09:53

Chaya schreef:Luister hier maar eens naar, vanaf de 59e minuut, als je geen tijd hebt om de hele preek te beluisteren

https://www.youtube.com/watch?v=usT8T0H9eGs&t=2728s

The great reset.

Hoewel ik Paul Visser bijzonder hoog heb zitten, en graag beluister, vond ik dit één van de stukken waar ik hem wél kwijt was.
Complottheorieen moet je niet in je preek willen verwerken.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2021 11:05

StillAwake schreef:Hoewel ik Paul Visser bijzonder hoog heb zitten, en graag beluister, vond ik dit één van de stukken waar ik hem wél kwijt was.
Complottheorieen moet je niet in je preek willen verwerken.

Een complottheorie is het wanneer er geen bewijzen zijn te vinden. En zijn er, die toont hij aan.
Hij poneert het ook niet als zijn waarheid he! Let op de wijze waarop hij het zegt.
En ik vind het ontzettend moedig en bovendien bemoedigend, dat dit geluid ook nog in de PKN te horen is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 11:19

Chaya schreef:Een complottheorie is het wanneer er geen bewijzen zijn te vinden. En zijn er, die toont hij aan.
Hij poneert het ook niet als zijn waarheid he! Let op de wijze waarop hij het zegt.
En ik vind het ontzettend moedig en bovendien bemoedigend, dat dit geluid ook nog in de PKN te horen is.

Hij verwijst naar een website ("de website", maar welke werd niet duidelijk, ik kon het in elk geval niet vinden), maar echt bewijs voert hij niet aan.
Althans, niet dat ik gehoord heb.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2021 11:57

StillAwake schreef:Hij verwijst naar een website ("de website", maar welke werd niet duidelijk, ik kon het in elk geval niet vinden), maar echt bewijs voert hij niet aan.
Althans, niet dat ik gehoord heb.

Dat zou op de website van de WHO moeten staan, zei hij.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 12:01

Chaya schreef:Dat zou op de website van de WHO moeten staan, zei hij.

Dat klopt. En heb je daar gezocht?
Ik wel, want het leek me best interessant, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Maar ik hou me aanbevolen voor een bewijs van het tegendeel, vooralsnog lijkt het een complottheorie die een eigen leven is gaan leiden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten