Dit is een eenmansactie van Kenneth Johannes Kerver (25).
Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
StillAwake schreef:En wat wil je hier mee zeggen?
of is dit alleen een bekendmaking?
benefietdiner schreef:. Zeker als je leest dat middelen als ivermectine niet mogen worden ingezet.
hans0166 schreef:een paar ***** of ****** schijnen ook een wonderbaarlijk gevolg te hebben
dat is onzin van dezelfde orde als door die meneer neergepent wordt.
dankjewel!hans0166 schreef:* gewijzigd nav berichtje StillAwake
benefietdiner schreef:(...) Johannes Kerver vind dat het ook een oproep aan de kerk is (...) Johannes Kerver hoopt dat ook christenen zich zullen bekeren (...)
gravo schreef:Erkennen we elkaar niet meer als broeders en zusters?
Herkennen we elkaar niet meer in het geloof?
gravo schreef:We kunnen het dus schouderophalend afdoen als een ordinaire marketing-actie op de christelijke markt om gelovige concurrentie uit te schakelen.
Nu te koop: Eindtijd nog dichterbij! Nieuwe bewijzen vanwege corona! Word nu lid! Schrijf nu in! Uniek: Jezus nu nog eerder terug!
gravo
benefietdiner schreef:Johannes Kerver heeft gelijk dat ook de christen gravo zich moet bekeren.
gravo schreef:O, ik ben het direct met je eens dat een dagelijkse bekering nodig is. Maar het gaat hier om het onderscheid der geesten.
Als je de charlatan niet herkent in een type als Kerver, dan moet je mijn kritische reactie maar zien als een goedbedoelde waarschuwing. Laat je niet meevoeren door het knutselwerk dat hij aanbiedt. Hij combineert de klassieke urgente eindtijd-claim (niet meer nadenken, we hebben haast, morgen is het al zover) met allerhande onzin over de corona-pandemie. De vruchtbare bodem is onzekerheid, onvrede en angst onder christenen.
Maar een christen hoeft niet in angst te leven. Laat staan dat hij gevoelig zou moeten zijn voor angstige speculaties.
Dit is voor mij een belangrijk criterium om kaf van koren te onderscheiden.
Christenen zouden zich moeten onderscheiden door geloof, hoop en liefde. Omdat zij belijden dat Christus is opgestaan uit de dood.
Wie zich wentelt in eindtijd-claims en handelt in bange verhalen, zou bij zichzelf te rade moeten gaan of het geloof nog wel zijn leven bepaalt.
gravo
benefietdiner schreef:(...)
Openbaring 6 t/m 19 kun je toch zomaar op onze samenleving plakken:
Er zal misleiding zijn. Er zullen oorlogen en geruchten van oorlogen zijn. Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. Er zullen hongersnoden zijn. Er zullen besmettelijke ziekten zijn. Er zullen aardbevingen in verschillende plaatsen zijn.
Dat is geen samenleving meer maar ziet op fake news, moordenaars, covid19 en Groningen het individuele. Ik zet mezelf er niet boven want als Gods Geest mij loslaat ben ik het ook.
Je heb mijn en andere geprobeerd uit de doeken te doen welke orthodoxe denominatie een grote misleiding is. Zouden die zich niet moeten bekeren als Johannes Kerver (naar mijn mening, dat zegt hij niet) op die Christenen wijst. Dat heb jezelf in vergelijkbare woorden zo geformuleerd. viewtopic.php?t=29162&start=360#p2114599
Lydia63 schreef:Geloof is 'n Gave van God, dus ik begrijp dit soort acties niet.
Efeziërs 2:8-9
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten