Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 09:35

De komende weken staan er langs verschillende snelwegen in Nederland billboards met de tekst ”Het einde is begonnen. Blijft u straks achter? Kies Jezus!” Initiatiefnemer Kenneth Johannes Kerver (25) wil mensen waarschuwen.

Afbeelding



Dit is een eenmansactie van Kenneth Johannes Kerver (25).

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 13:06

En wat wil je hier mee zeggen?
of is dit alleen een bekendmaking?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor hans0166 » 04 okt 2021 13:08

we kunnen deze dus rustig en zonder gewetensnood in het rijtje xandernieuws en consorten zetten.

Verder valt het op dat het gratis Evangelie bij dit soort luitjes altijd veel geld kost.

crowdfunding en stichtingen met anbi status .. tjsa... de euro's rollen maar één kant op.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 04 okt 2021 15:44

StillAwake schreef:En wat wil je hier mee zeggen?
of is dit alleen een bekendmaking?

Ik vond het bijzonder dat één persoon zo’n actie onderneemt en dat er Via een crowdfunding bijna 50.000 euro opgehaald is.

Johannes Kerver vind dat het ook een oproep aan de kerk is die lauw is geworden, net als de gemeente van Laodicea in Openbaring 3. Johannes Kerver hoopt dat ook christenen zich zullen bekeren, zodat ze genoeg olie in hun lamp hebben als Jezus terugkomt.

Johannes Kerver verklaard over de coronapandemie dat het een coronaplandemie is. Kerver verwijst naar Mattheüs 24 de verderfelijke pestilentie als teken van de laatste tijd. Door corona is alles in de wereldgeschiedenis in een stroomversnelling gekomen. Johannes Kerver is van mening dat de pandemie erg is gehypet. Zeker als je leest dat middelen als ivermectine niet mogen worden ingezet. We zien trekken van een totalitair systeem. Ons wordt een QR-code en vaccinatie opgedrongen. Ik vind het heel heftig. Maar ík vertrouw op God aldus Johannes Kerver. https://jezuskomtspoedig.nl/

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor hans0166 » 04 okt 2021 17:26

benefietdiner schreef:. Zeker als je leest dat middelen als ivermectine niet mogen worden ingezet.


een paar slokken zure karnemelk * of rijstepap * schijnen ook een wonderbaarlijk gevolg te hebben

dat is onzin van dezelfde orde als door die meneer neergepent wordt.



* gewijzigd nav berichtje StillAwake
Laatst gewijzigd door hans0166 op 04 okt 2021 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 17:36

hans0166 schreef:een paar ***** of ****** schijnen ook een wonderbaarlijk gevolg te hebben

dat is onzin van dezelfde orde als door die meneer neergepent wordt.

dank voor de tip...
Maar zonder gekheid: plaats dit soort onzin alsjeblieft niet, je weet nooit wie het leest, en denkt dat het een goed idee is.
Er zijn zat labiele personen die een dergelijk bericht als de laatste waarheid zien, en inderdaad chemische rotzooi gaan nuttigen.

Ik snap je cynisme, en bent het volledig met je eens, maar roep dergelijke gevaarlijke dingen niet op een plaats waar je geen invloed hebt op wie de info allemaal tot zich neemt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 04 okt 2021 17:58

hans0166 schreef:* gewijzigd nav berichtje StillAwake
dankjewel!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor gravo » 05 okt 2021 07:01

benefietdiner schreef:(...) Johannes Kerver vind dat het ook een oproep aan de kerk is (...) Johannes Kerver hoopt dat ook christenen zich zullen bekeren (...)

Eindtijd is begonnen! Het is weer eens zover.
Maar wel vreemd dat die waarschuwing vooral gericht lijkt aan geloofsgenoten. Christenen moeten zich bekeren? Erkennen we elkaar niet meer als broeders en zusters? Herkennen we elkaar niet meer in het geloof?

Al die eindtijd-activiteiten zijn vaak bedoeld om zieltjes te winnen bij de gelovige buurgemeenschap. Om de grootste te worden en om daarmee de concurrentieslag te winnen.
Het zou voor veel billboardophangers en eindtijdroepers juist heel ongunstig uitpakken als Jezus echt terug zou komen. Dan zou er immers niet veel ruimte meer zijn om de winst, het afsnoepen en losweken van christenen uit andere kerken, te verzilveren.
We kunnen het dus schouderophalend afdoen als een ordinaire marketing-actie op de christelijke markt om gelovige concurrentie uit te schakelen.

Nu te koop: Eindtijd nog dichterbij! Nieuwe bewijzen vanwege corona! Word nu lid! Schrijf nu in! Uniek: Jezus nu nog eerder terug!

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 05 okt 2021 10:35

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Je eigen vraag:
gravo schreef:Erkennen we elkaar niet meer als broeders en zusters?
Herkennen we elkaar niet meer in het geloof?

Je eigen antwoord is dus NEE:
gravo schreef:We kunnen het dus schouderophalend afdoen als een ordinaire marketing-actie op de christelijke markt om gelovige concurrentie uit te schakelen.

Nu te koop: Eindtijd nog dichterbij! Nieuwe bewijzen vanwege corona! Word nu lid! Schrijf nu in! Uniek: Jezus nu nog eerder terug!

gravo

Johannes Kerver heeft gelijk dat ook de christen gravo zich moet bekeren.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Prisma23 » 05 okt 2021 10:40

Goed om te weten dat de eindtijd is begonnen, ik ga vanmiddag een appelboom planten.

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor gravo » 05 okt 2021 12:28

benefietdiner schreef:Johannes Kerver heeft gelijk dat ook de christen gravo zich moet bekeren.

O, ik ben het direct met je eens dat een dagelijkse bekering nodig is. Maar het gaat hier om het onderscheid der geesten.
Als je de charlatan niet herkent in een type als Kerver, dan moet je mijn kritische reactie maar zien als een goedbedoelde waarschuwing. Laat je niet meevoeren door het knutselwerk dat hij aanbiedt. Hij combineert de klassieke urgente eindtijd-claim (niet meer nadenken, we hebben haast, morgen is het al zover) met allerhande onzin over de corona-pandemie. De vruchtbare bodem is onzekerheid, onvrede en angst onder christenen.

Maar een christen hoeft niet in angst te leven. Laat staan dat hij gevoelig zou moeten zijn voor angstige speculaties.
Dit is voor mij een belangrijk criterium om kaf van koren te onderscheiden.
Christenen zouden zich moeten onderscheiden door geloof, hoop en liefde. Omdat zij belijden dat Christus is opgestaan uit de dood.
Wie zich wentelt in eindtijd-claims en handelt in bange verhalen, zou bij zichzelf te rade moeten gaan of het geloof nog wel zijn leven bepaalt.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 05 okt 2021 14:26

gravo schreef:O, ik ben het direct met je eens dat een dagelijkse bekering nodig is. Maar het gaat hier om het onderscheid der geesten.
Als je de charlatan niet herkent in een type als Kerver, dan moet je mijn kritische reactie maar zien als een goedbedoelde waarschuwing. Laat je niet meevoeren door het knutselwerk dat hij aanbiedt. Hij combineert de klassieke urgente eindtijd-claim (niet meer nadenken, we hebben haast, morgen is het al zover) met allerhande onzin over de corona-pandemie. De vruchtbare bodem is onzekerheid, onvrede en angst onder christenen.

Maar een christen hoeft niet in angst te leven. Laat staan dat hij gevoelig zou moeten zijn voor angstige speculaties.
Dit is voor mij een belangrijk criterium om kaf van koren te onderscheiden.
Christenen zouden zich moeten onderscheiden door geloof, hoop en liefde. Omdat zij belijden dat Christus is opgestaan uit de dood.
Wie zich wentelt in eindtijd-claims en handelt in bange verhalen, zou bij zichzelf te rade moeten gaan of het geloof nog wel zijn leven bepaalt.

gravo

Even google hoor wat een charlatan is…. oplichter zegt Wikipedia.

Ik herken je niet in je veroordelende, waarschuwende goedbedoelde woorden over Johannes Kerver nog dat hij angstige speculaties zou verkondigen.

Ik leest op zijn internetsite (waarvan ik hem ook alleen maar van ken) niet dat hij in angst leeft maar dat hij zijn medemens die niet in Christus is wil oproepen zich te bewegen tot geloof (Paulus).

En nogmaals, vind ik dat hij onderscheid maakt door geloof, hoop en liefde omdat hij belijd dat Christus is opgestaan uit de dood.

De Bijbel zelf reclameer de eindtijd en die Bijbel laat hij spreken, hij verwijst niet naar andere dogmatische geschriften. Jij verstaat toch ook de geheimenissen en verborgenheden die de Bijbel ons bekent maak wat voor een wereldling totaal verborgen is.

Openbaring 6 t/m 19 kun je toch zomaar op onze samenleving plakken:
Er zal misleiding zijn. Er zullen oorlogen en geruchten van oorlogen zijn. Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. Er zullen hongersnoden zijn. Er zullen besmettelijke ziekten zijn. Er zullen aardbevingen in verschillende plaatsen zijn.
Dat is geen samenleving meer maar ziet op fake news, moordenaars, covid19 en Groningen het individuele. Ik zet mezelf er niet boven want als Gods Geest mij loslaat ben ik het ook.

Je heb mijn en andere geprobeerd uit de doeken te doen welke orthodoxe denominatie een grote misleiding is. Zouden die zich niet moeten bekeren als Johannes Kerver (naar mijn mening, dat zegt hij niet) op die Christenen wijst. Dat heb jezelf in vergelijkbare woorden zo geformuleerd. viewtopic.php?t=29162&start=360#p2114599

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor gravo » 05 okt 2021 16:48

benefietdiner schreef:(...)
Openbaring 6 t/m 19 kun je toch zomaar op onze samenleving plakken:
Er zal misleiding zijn. Er zullen oorlogen en geruchten van oorlogen zijn. Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. Er zullen hongersnoden zijn. Er zullen besmettelijke ziekten zijn. Er zullen aardbevingen in verschillende plaatsen zijn.
Dat is geen samenleving meer maar ziet op fake news, moordenaars, covid19 en Groningen het individuele. Ik zet mezelf er niet boven want als Gods Geest mij loslaat ben ik het ook.

Je heb mijn en andere geprobeerd uit de doeken te doen welke orthodoxe denominatie een grote misleiding is. Zouden die zich niet moeten bekeren als Johannes Kerver (naar mijn mening, dat zegt hij niet) op die Christenen wijst. Dat heb jezelf in vergelijkbare woorden zo geformuleerd. viewtopic.php?t=29162&start=360#p2114599


Benefietdiner, even wat correcties. Ook jij knutselt van alles in elkaar. Je vergelijkt de "misleiding" uit Matth. 24 met "fake news" uit onze dagen. Maar dan moet je wel even de precieze Bijbeltekst citeren:
"En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden".
Die verleiding zit 'm er dus in, dat er veel valse verlossers op zullen duiken die graag de aandacht en het gezag van Christus voor zich willen opeisen. Voor mij past iemand als Kerver precies in dit profiel. Hij lift mee op christelijke thema's, maar hij vermorzelt die vervolgens door aan te sluiten bij allerlei oneerlijke, complotterige inhoud, omdat hij weet dat dat goed valt bij veel christenen die hun hoofd geheel verloren zijn.

Om nu mijn bijdrage uit 2016 er bij te slepen, waarin ik de gevolgen van de combinatie van leer en prediking in de GG bekritiseer, dat is wat ver gezocht.
Ik pleitte daarin voor een prediking in de GG die meer ruimte geeft voor de toehoorders, zodat bekering geen ver onbereikbaar ideaal zou blijven, maar een serieuze werkelijkheid.
Kerver richt zijn pijlen op zo'n beetje alle andere christenen, omdat ze niet meegaan in zijn eindtijdvisie, gelardeerd met actuele complottheoriën.
Dat is niet te vergelijken.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Lydia63
Sergeant
Sergeant
Berichten: 357
Lid geworden op: 02 mei 2021 15:51

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Lydia63 » 05 okt 2021 18:26

Geloof is 'n Gave van God, dus ik begrijp dit soort acties niet.

Efeziërs 2:8-9
Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor BladeStraight » 05 okt 2021 22:11

Lydia63 schreef:Geloof is 'n Gave van God, dus ik begrijp dit soort acties niet.

Efeziërs 2:8-9


En het geloof is uit het gehoor, en het gehoor uit het woord van God. Dus wat dat betreft is het delen van bijbelteksten zeker dienstbaar aan het Koninkrijk.

Helaas is deze poging echter bezoedeld door het selectief lezen van teksten, het geven van persoonlijke en discutabele interpretaties, met een flinke scheut complotonzin daar boven op. Maar goed, wellicht dat het toch nog voor iemand tot een zegen mag zijn. Dan is die 50.000 euro in elk geval geen weggegooid geld.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten