Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 06 okt 2021 13:20

gravo schreef:Benefietdiner, even wat correcties. Ook jij knutselt van alles in elkaar. Je vergelijkt de "misleiding" uit Matth. 24 met "fake news" uit onze dagen. Maar dan moet je wel even de precieze Bijbeltekst citeren:
"En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide. Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden".
Die verleiding zit 'm er dus in, dat er veel valse verlossers op zullen duiken die graag de aandacht en het gezag van Christus voor zich willen opeisen. Voor mij past iemand als Kerver precies in dit profiel. Hij lift mee op christelijke thema's, maar hij vermorzelt die vervolgens door aan te sluiten bij allerlei oneerlijke, complotterige inhoud, omdat hij weet dat dat goed valt bij veel christenen die hun hoofd geheel verloren zijn.

Om nu mijn bijdrage uit 2016 er bij te slepen, waarin ik de gevolgen van de combinatie van leer en prediking in de GG bekritiseer, dat is wat ver gezocht.
Ik pleitte daarin voor een prediking in de GG die meer ruimte geeft voor de toehoorders, zodat bekering geen ver onbereikbaar ideaal zou blijven, maar een serieuze werkelijkheid.
Kerver richt zijn pijlen op zo'n beetje alle andere christenen, omdat ze niet meegaan in zijn eindtijdvisie, gelardeerd met actuele complottheoriën.
Dat is niet te vergelijken.

gravo


We hebben een mentaal vooral cognitief verschil in het interpreteren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2021 13:31

benefietdiner schreef:Even google hoor wat een charlatan is…. oplichter zegt Wikipedia.

Ik herken je niet in je veroordelende, waarschuwende goedbedoelde woorden over Johannes Kerver nog dat hij angstige speculaties zou verkondigen.

Ik leest op zijn internetsite (waarvan ik hem ook alleen maar van ken) niet dat hij in angst leeft maar dat hij zijn medemens die niet in Christus is wil oproepen zich te bewegen tot geloof (Paulus).

En nogmaals, vind ik dat hij onderscheid maakt door geloof, hoop en liefde omdat hij belijd dat Christus is opgestaan uit de dood.

De Bijbel zelf reclameer de eindtijd en die Bijbel laat hij spreken, hij verwijst niet naar andere dogmatische geschriften. Jij verstaat toch ook de geheimenissen en verborgenheden die de Bijbel ons bekent maak wat voor een wereldling totaal verborgen is.

Openbaring 6 t/m 19 kun je toch zomaar op onze samenleving plakken:
Er zal misleiding zijn. Er zullen oorlogen en geruchten van oorlogen zijn. Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. Er zullen hongersnoden zijn. Er zullen besmettelijke ziekten zijn. Er zullen aardbevingen in verschillende plaatsen zijn.
Dat is geen samenleving meer maar ziet op fake news, moordenaars, covid19 en Groningen het individuele. Ik zet mezelf er niet boven want als Gods Geest mij loslaat ben ik het ook.

Je heb mijn en andere geprobeerd uit de doeken te doen welke orthodoxe denominatie een grote misleiding is. Zouden die zich niet moeten bekeren als Johannes Kerver (naar mijn mening, dat zegt hij niet) op die Christenen wijst. Dat heb jezelf in vergelijkbare woorden zo geformuleerd. viewtopic.php?t=29162&start=360#p2114599


Probleem is, je kan Openbaring 6 ook (en nog veel meer) op andere jaartallen plakken en dat is ook iedere keer gebeurd. Denk aan de 14e eeuw, veel meer honger, een nog veel zwaardere pandemie en heel veel oorlogen. Denk aan de 80-jarige oorlog toen er ook geregeld pest en andere ziekten rondgingen. Honger kwam overal voor. Denk aan de Eerste Wereldoolog en de daarop volgende Spaanse griep, het aantal slachtoffers dat daardoor viel lag nog vele malen hoger dan bij deze coronapandemie. En iedere keer waren er mensen die zeiden: Dit is het teken, nu weten we het. Maak je klaar, Jezus komt nu heel snel terug. En de oorlog ging voorbij, de pandemie ging weer over en Jezus bleef weg. En nu is er weer iemand die zegt: Nu weet ik het zeker, kijk om je heen wat er gebeurt, Jezus komt nu echt heel snel terug. Misschien is dat zo, zolang mensen dit bij iedere ramp blijven roepen komt er een keer een moment dat men het redelijk goed voorspelt maar daarvoor ook heel vaak fout. Misschien zeggen mensen over 100 jaar wel: Tja in die tijd gebeurde dat ook al. Dat gebeurt bij iedere ramp, oorlog, pandemie immers.

Dat is het punt. Los van dat ik niet denk dat veel mensen zich hierdoor zullen bekeren, kunnen mensen over een paar jaar ook zoiets hebben van: "Hij zei dat Jezus snel terug zou komen maar sindsdien is er weinig veranderd, we zijn bedrogen". En ik denk dat billboards, bordjes in een weiland dat vloeken slecht is enzovoorts niet zoveel mensen overtuigen. Ik zeg niet dat het weggegooid geld is en dat Jezus terugkomt is waar dus wie weet zet het wat mensen aan het denken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 06 okt 2021 15:11

Marnix schreef:Probleem is, je kan Openbaring 6 ook (en nog veel meer) op andere jaartallen plakken en dat is ook iedere keer gebeurd. Denk aan de 14e eeuw, veel meer honger, een nog veel zwaardere pandemie en heel veel oorlogen. Denk aan de 80-jarige oorlog toen er ook geregeld pest en andere ziekten rondgingen. Honger kwam overal voor. Denk aan de Eerste Wereldoolog en de daarop volgende Spaanse griep, het aantal slachtoffers dat daardoor viel lag nog vele malen hoger dan bij deze coronapandemie. En iedere keer waren er mensen die zeiden: Dit is het teken, nu weten we het. Maak je klaar, Jezus komt nu heel snel terug. En de oorlog ging voorbij, de pandemie ging weer over en Jezus bleef weg. En nu is er weer iemand die zegt: Nu weet ik het zeker, kijk om je heen wat er gebeurt, Jezus komt nu echt heel snel terug. Misschien is dat zo, zolang mensen dit bij iedere ramp blijven roepen komt er een keer een moment dat men het redelijk goed voorspelt maar daarvoor ook heel vaak fout. Misschien zeggen mensen over 100 jaar wel: Tja in die tijd gebeurde dat ook al. Dat gebeurt bij iedere ramp, oorlog, pandemie immers.
Ja dat is ook waar maar je kunt toch niet ontkennen dat de tijd van de twintigste eeuw een bijzondere tijd is waarbij de ontwikkelingen van de technologie en b.v. mediciwetenschap enorm is. Deze ontwikkeling is vóór deze tijd nog nooit zo bijzonder geweest. Als je kijkt naar b.v. het internet de ultieme technologie en het ultieme netwerk.

Dit sluit aan bij het concept van ‘epochalisme’. Dat is het idee dat we nu in een unieke tijd leven, waarin andere regels gelden dan in het verleden. Eigenlijk denken mensen in ieder tijdperk dat het uniek is. Vandaar dat het eindtijd denken opschuift en steeds heviger wordt. Je beleeft veel sterker de eindtijd dan in elk ander tijdperk in het verleden omdat bijna alles onderhevig is aan verandering. Daarom ook de beleving en gevoel dat sterker wordt voor de eindtijd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2021 15:46

benefietdiner schreef:Ja dat is ook waar maar je kunt toch niet ontkennen dat de tijd van de twintigste eeuw een bijzondere tijd is waarbij de ontwikkelingen van de technologie en b.v. mediciwetenschap enorm is. Deze ontwikkeling is vóór deze tijd nog nooit zo bijzonder geweest. Als je kijkt naar b.v. het internet de ultieme technologie en het ultieme netwerk.

Dit sluit aan bij het concept van ‘epochalisme’. Dat is het idee dat we nu in een unieke tijd leven, waarin andere regels gelden dan in het verleden. Eigenlijk denken mensen in ieder tijdperk dat het uniek is. Vandaar dat het eindtijd denken opschuift en steeds heviger wordt. Je beleeft veel sterker de eindtijd dan in elk ander tijdperk in het verleden omdat bijna alles onderhevig is aan verandering. Daarom ook de beleving en gevoel dat sterker wordt voor de eindtijd.


Dat kan maar de ontwikkeling gaat bijna altijd vooruit, vaak ook exponentieel en kan men over 100 jaar meer dan nu maar je weet niet wat er 100 jaar later kan. Zeker, de ontwikkelingen gaan snel, maar toen de boekdrukkkunst of de trein werd uitgevonden of in de tijd van de industriele revolutie, de 2e wereldoorlog enzovoorts dacht men dat allicht net zo goed. En kon je ook zeggen: Want de veranderingen gaan nu zoveel sneller dan vroeger. En over 100 jaar is er misschien wel weer veel meer mogelijk. Grotendeels mogelijk gemaakt door de ontwikkeling van computers in de brede zin van het woord. Dus christenen kunnen beter stoppen om zich aan voorspellingen te wagen hoe lang het duurt. Dat is in Gods hand en zelfs de Zoon weet dat niet. Laten we het er gewoon op houden dat Hij terugkomt. Dat is voldoende.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 07 okt 2021 12:26

De ene helft van de mensheid zal er langsscheuren en schouders ophalen, een enkeling zal denken: hij heeft gelijk.
Ik kan niets met de term: Kies Jezus.
En een buitenkerkelijke waarschijnlijk ook niet.
Hoe doe je dat? Wat gebeurt er dan? Wat zijn de consequenties?
De eindtijd is in feite eeuwen geleden al begonnen, in het jaar 0.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 07 okt 2021 13:45

Chaya schreef:Ik kan niets met de term: Kies Jezus.
Hoe doe je dat? Wat gebeurt er dan? Wat zijn de consequenties?


Wil je het of niet.

Klik op het billboard: https://youtu.be/MlyhyLw43Cs

Hoe word ik gered? De eenvoud van het evangelie:
--------------------------------------------------------------------
Erken dat u een zondaar bent.
Geloof met uw hart In het Evangelie van de Heere Jezus.
Vertrouw In het bloed van de Heere jezus
Bid, en u zult uit genade het eeuwige leven ontvangen.

Titus 2:13 Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van den groten God en onzen Zaligmaker Jezus Christus; 14 Die Zichzelven voor ons gegeven heeft, opdat Hij ons zou verlossen van alle ongerechtigheid, en Zichzelven een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 07 okt 2021 14:42

benefietdiner schreef:Wil je het of niet.

Klik op het billboard: https://youtu.be/MlyhyLw43Cs

Hoe word ik gered? De eenvoud van het evangelie:
--------------------------------------------------------------------
Erken dat u een zondaar bent.
Geloof met uw hart In het Evangelie van de Heere Jezus.
Vertrouw In het bloed van de Heere jezus
Bid, en u zult uit genade het eeuwige leven ontvangen.

Titus 2:13 Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van den groten God en onzen Zaligmaker Jezus Christus; 14 Die Zichzelven voor ons gegeven heeft, opdat Hij ons zou verlossen van alle ongerechtigheid, en Zichzelven een eigen volk zou reinigen, ijverig in goede werken.

Een dode zondaar heeft daar echt geen boodschap aan.
En zeker als hij haast heeft. Ik heb zo vaak met buitenkerkelijken gesproken (een buitenkerkelijke jonge vrouw kijkt online kerkdiensten, las ik ergens. Al een tijdje. Maar ze is nog steeds niet bekeerd. Hoeveel preken zou ze intussen gehoord hebben?)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 07 okt 2021 15:41

Chaya schreef:Een dode zondaar heeft daar echt geen boodschap aan.

Dat weet je toch niet. Gods Geest is niet na te rekenen. Aan ons is de opdracht zaait aan alle wateren.
Chaya schreef:(een buitenkerkelijke jonge vrouw kijkt online kerkdiensten, las ik ergens. Al een tijdje. Maar ze is nog steeds niet bekeerd. Hoeveel preken zou ze intussen gehoord hebben?)
Het is niet één plus één is twee. En bekeerd wordt ze nooit maar Gods Geest werkt onvoorwaardelijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 07 okt 2021 16:01

Ik denk dat het mogelijk is dat iemand langsrijdt en denkt: Nou lees ik alweer over die Jezus, wie is die man en waarom volgens mensen hem. Ik denk alleen niet dat het er zoveel zijn. En het is wat makkelijk om te zeggen: Ja maar we kunnen we Geest toch niet narekenen? De opdracht die we hebben is om het evangelie te verkondigen en dat is doorgaans wel wat interactiever. Tegen mensen praten, luisteren naar wat ze zeggen, op ze reageren, hun vragen beantwoorden. Daarom vraag ik me wel af of billboards nou zo'n goede methode zijn. Maar goed, beter dan niets en ik hoop dat mensen dan inderdaad op zoek gaan naar Jezus en niet op de coronastandpunten van de organisator.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 08 okt 2021 11:45

Marnix schreef:Ik denk dat het mogelijk is dat iemand langsrijdt en denkt: Nou lees ik alweer over die Jezus, wie is die man en waarom volgens mensen hem.

Zouden die The Passion niet gezien hebben?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2021 20:19

Chaya schreef:Zouden die The Passion niet gezien hebben?


Ehh misschien wel, misschien niet. Maar het is niet zo dat als je The Passion gezien hebt en niet bekeerd bent, er geen mogelijkheid tot inkeer meer is. Het kan zijn dat iemand bijvoorbeeld door gebeurtenissen in zijn / haar leven op dat moment aan het nadenken is geslagen en vervolgens ergens iets over Jezus tegenkomt. Het gaat soms ook om het moment he, of iets je raakt, binnenkomt of niet.

Dat als serieus antwoord op je wat sarcastische reactie :wink:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 09 okt 2021 11:15

Marnix schreef:Dat als serieus antwoord op je wat sarcastische reactie :wink:

Probeer je gekleurde bril eens af te zetten, en lees dan nog eens. Het is gewoon een vraag!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 09 okt 2021 11:38

Chaya schreef:Probeer je gekleurde bril eens af te zetten, en lees dan nog eens. Het is gewoon een vraag!


Dat probeer ik altijd (hoewel je visie op The Passion ervoor zorgt dat dat wel lastig is inderdaad) maar ik zou niet weten hoe je deze vraag serieus zou bedoelen. Misschien heeft zo iemand gekeken, misschien niet. Maar dat jij en ik wetem beiden heel goed dat niet iedereen die het evangelie hoort er ook op dat moment door bekeerd wordt. Dus het doet er helemaal niet toe of die persoon The Passion heeft gezien, eerder een keer in de kerk is geweest, is aangesproken of wat dan ook. Hooguit speelt de aaneenschakeling van het tegenkomen van het evangelie een rol. Hey, daar gaat het alweer over die Jezus, wat is dat toch mrt hem?

(Overigens vind ik de manier waarop een gemiste kans, de enige reden die wordt gegeven om Jezus te volgen is omdat je anders straks achtergelaten wordt)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor benefietdiner » 09 okt 2021 12:03

Chaya schreef:Zouden die The Passion niet gezien hebben?
Marnix schreef:Dat als serieus antwoord op je wat sarcastische reactie :wink:
Ik las het ook als een sarcastische / verbitterde manier van spottend opmerken.

Heb je dit al gelezen #-o
De Heere moet overkomen https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... ergekomen/

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 09 okt 2021 12:58

benefietdiner schreef:Ik las het ook als een sarcastische / verbitterde manier van spottend opmerken.

Marnix schreef:maar ik zou niet weten hoe je deze vraag serieus zou bedoelen

Zien jullie een smiley? En vraag dan voortaan hoe ik het bedoel. Als het wel sarcastisch bedoeld is, hoor je dat van mij!!

Er zijn toch van die hoge kijkcijfers? Hoeveel niet-kijkers zouden er zijn, t.o.v. kijkers?
Zelfs ik heb een klein stukje gekeken, ooit, mijn mening daarover ken je intussen al.
De naam Jezus wordt ook ten onrechte gebruikt, in verzuchtingen, vloeken.
Ook de moslims weten van Zijn bestaan.

Dus als er ergens op een dak staat: Jezus leeft, of op een Billboard: Kies Jezus!, dan zijn er niet veel mensen die denken: huh, wie dat, nooit van gehoord.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten