Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2021 12:06

StillAwake schreef:Dat klopt. En heb je daar gezocht?
Ik wel, want het leek me best interessant, maar ik heb het niet kunnen vinden.
Maar ik hou me aanbevolen voor een bewijs van het tegendeel, vooralsnog lijkt het een complottheorie die een eigen leven is gaan leiden...

Hoe zei hij het nu precies, weet jij dat nog? Anders zou ik het weer moeten beluisteren.
Dit is geen plattelandsdominee, zeg ik met alle respect voor zo'n man.
Maar hij weet heus wat hij zegt.
Ik heb vanmorgen ook een fragment van ds. M. Klaassen zitten beluisteren. Ik had het hier geplaatst, maar is verwijderd.
Je kunt het vinden op YT, onder de titel: Bereid je voor. Het duurt ongeveer 13 minuten.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 15 okt 2021 12:24

Chaya schreef:Hoe zei hij het nu precies, weet jij dat nog? Anders zou ik het weer moeten beluisteren.
Dit is geen plattelandsdominee, zeg ik met alle respect voor zo'n man.
Maar hij weet heus wat hij zegt.
Ik heb vanmorgen ook een fragment van ds. M. Klaassen zitten beluisteren. Ik had het hier geplaatst, maar is verwijderd.
Je kunt het vinden op YT, onder de titel: Bereid je voor. Het duurt ongeveer 13 minuten.

Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar heb de locatie waar hij op doelde wel gezocht, en kwam voornamelijk op complotsites uit.
WHO heeft het in elk geval niet, hij zou WEF bedoeld kunnen hebben, maar ook daar kom ik het door hem omschreven "doel" niet tegen.
https://www.weforum.org/great-reset/
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Chaya » 15 okt 2021 12:57

StillAwake schreef:Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar heb de locatie waar hij op doelde wel gezocht, en kwam voornamelijk op complotsites uit.
WHO heeft het in elk geval niet, hij zou WEF bedoeld kunnen hebben, maar ook daar kom ik het door hem omschreven "doel" niet tegen.
https://www.weforum.org/great-reset/

Misschien komen we er later achter.
Jij gelooft niet in een great reset, of zoiets dergelijks?

In het fragment maakt ds Klaassen onderscheid tussen de zichtbare vervolging en de zogenoemde zachte druk.
Ds. Visser noemt het uitpluggen, ds. Klaassen noemt het bijvoorbeeld: geen promotie op je werk, je wordt voor achterlijk uitgemaakt.
In feite gebeurt dit al. Lodewijk Asscher die voorstelde om ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te ontzetten als ze hun kind niet willen laten vaccineren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2021 08:44

Chaya schreef:Misschien komen we er later achter.
Jij gelooft niet in een great reset, of zoiets dergelijks?

In het fragment maakt ds Klaassen onderscheid tussen de zichtbare vervolging en de zogenoemde zachte druk.
Ds. Visser noemt het uitpluggen, ds. Klaassen noemt het bijvoorbeeld: geen promotie op je werk, je wordt voor achterlijk uitgemaakt.
In feite gebeurt dit al. Lodewijk Asscher die voorstelde om ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te ontzetten als ze hun kind niet willen laten vaccineren.


The Great Reset kan je op honderden manieren uitleggen. Van heel dubieus tot best aannemelijk (er moeten en gaan wat dingen veranderen, de coronacrisis geeft kansen om dingen opnieuw en beter in te delen enz) dus je kan lastig vragen of iemand niet in The Great Reset gelooft als je niet weet hoe die persoon dat interpreteert. The Great Reset is vooral een modeterm die opeens overal opduikt maar waarbij mensen totaal verschillende dingen bedoelen, doorgaans totaal wat anders dan de bedenker van de term voor ogen had.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor StillAwake » 25 okt 2021 12:32

Chaya schreef:Misschien komen we er later achter.
Jij gelooft niet in een great reset, of zoiets dergelijks?

In het fragment maakt ds Klaassen onderscheid tussen de zichtbare vervolging en de zogenoemde zachte druk.
Ds. Visser noemt het uitpluggen, ds. Klaassen noemt het bijvoorbeeld: geen promotie op je werk, je wordt voor achterlijk uitgemaakt.
In feite gebeurt dit al. Lodewijk Asscher die voorstelde om ouders tijdelijk uit de ouderlijke macht te ontzetten als ze hun kind niet willen laten vaccineren.

Ik geloof niet zo in the great reset als complottheorie. Wel in the great reset (ik denk dat er best een reset nodig is, maar geloof niet dat het nu wel gaat gebeuren).
En wat betreft het eindtijd-denken wat dhr Visser hier benoemd: het klopt ongetwijfeld dat we in de eindtijd zitten. Maar dat zitten we al een slordige 2000 jaar...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

selasela
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2021 07:46

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor selasela » 01 nov 2021 01:25

[quote="gravo

Maar een christen hoeft niet in angst te leven. Laat staan dat hij gevoelig zou moeten zijn voor angstige speculaties.
Dit is voor mij een belangrijk criterium om kaf van koren te onderscheiden.
Christenen zouden zich moeten onderscheiden door geloof, hoop en liefde. Omdat zij belijden dat Christus is opgestaan uit de dood.
Wie zich wentelt in eindtijd-claims en handelt in bange verhalen, zou bij zichzelf te rade moeten gaan of het geloof nog wel zijn leven bepaalt.

gravo[/quote]

Een christen hoeft niet in angst te leven.
Er staat idd ook in de bijbel dat ons geen geest van angst gegeven is.
Maar.. toch...het is toch normaal dat bepaalde situaties angst oproepen. Welk mens heeft nog nooit angst gevoelt? En hoe zit het met mensen die in vervolging of oorlog leven, dan is het toch begrijpelijk dat je de emotie van angst ervaart, je wordt bedreigd?
Toen Daniel een toekomst visioen zag van de eindtijd, was hij er meerdere dagen ziek van en ontsteld. Dat zegt
wat.
Jezus heeft bloed gezweet. Hij had een menselijk lichaam, Hij kon angst ervaren.
Wanneer je in de eindtijd leeft, en daar komt de keuze: "Wanneer ik dit niet neem, kan ik niet meer kopen/verkopen. Zou dat geen angst oproepen? Zonder baan/inkomen, zonder geld te kunnen ontvangen uit te geven, is het normaal om angst en hevige onrust te voelen. Hoe ga je je gezin onderhouden? Hoe ga je aan eten komen?
Maar ik denk, dat ookal wanneer je angst hebt, wanneer je weet: ik ga dit niet nemen en ik zal in de situatie komen dat ik niet kan kopen/verkopen, dat terwijl je angst voelt, dat angst niet je leidraad wordt om toch dat teken te nemen. En dat terwijl je angst voelt, je vertrouwd op God dat ookal dat je dakloos wordt, geen voeding meer hebt, dat je trouw blijft.

In de eindtijd, zal het een tijd zijn als nooit tevoren. En het vierde dier/rijk wat tanden van ijzer heeft zal alles verslinden. En het vierde rijk, zal zijn zaad gaan mengen met het zaad van de mens. Er zal gerommeld worden met menselijk dna.

Ik sprak deze week met een arts, en die heeft paniekaanvallen gehad door deze huidige corona situatie, en zij is niet de enigste daarin.
Deze situatie is een ingrijpende en vreemde en bizarre situatie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 07 nov 2021 17:50

Een gelovige kan soms wel angst hebben maar heeft tegelijkertijd ook hoop en uitzicht. Masr ik denk dat we wat afdwalen want ik zie dit niet als angst, hooguit voor anderen dat die zonder Jezus achterblijven. Dat is op zich goed. Ik denk alleen dat je mensen beter kan vertellen waarom het goed in om Hem te volgen dan dat je het moet doen omdat je anders niet met Hem mee mag. Leg ze uit waarom het zo goed is om met Hem mee te gaan. En ik weet niet of zo’n postercampagne dan de beste optie is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Veendam » 08 nov 2021 10:57

Marnix schreef:Een gelovige kan soms wel angst hebben maar heeft tegelijkertijd ook hoop en uitzicht. Masr ik denk dat we wat afdwalen want ik zie dit niet als angst, hooguit voor anderen dat die zonder Jezus achterblijven. Dat is op zich goed. Ik denk alleen dat je mensen beter kan vertellen waarom het goed in om Hem te volgen dan dat je het moet doen omdat je anders niet met Hem mee mag. Leg ze uit waarom het zo goed is om met Hem mee te gaan. En ik weet niet of zo’n postercampagne dan de beste optie is.


Inderdaad is angst een emotie die gewoon past bij een mens, maar het is net of je jezelf laat leiden door angst of niet.

Je raakt wel bijna de kern van de zaak om de juiste vraag te stellen, namelijk waarom zou iemand Jezus moeten gaan volgen.
Het antwoord op deze vraag geven is voor de meeste mensen onmogelijk, omdat ze allemaal het antwoord geven dat er NA DIT LEVEN dan ......
Wat betekend het VOOR DIT LEVEN om in relatie te leven met Jezus.
Als iemand daarop geen antwoord kan geven wat de meerwaarde is dan is er sprake van een leeg evangelie voor DIT LEVEN.
(daar past een postercampagne inderdaad niet zo goed bij)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Billboards roepen vier weken: eindtijd is begonnen

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2021 11:32

Veendam schreef:Inderdaad is angst een emotie die gewoon past bij een mens, maar het is net of je jezelf laat leiden door angst of niet.

Je raakt wel bijna de kern van de zaak om de juiste vraag te stellen, namelijk waarom zou iemand Jezus moeten gaan volgen.
Het antwoord op deze vraag geven is voor de meeste mensen onmogelijk, omdat ze allemaal het antwoord geven dat er NA DIT LEVEN dan ......
Wat betekend het VOOR DIT LEVEN om in relatie te leven met Jezus.
Als iemand daarop geen antwoord kan geven wat de meerwaarde is dan is er sprake van een leeg evangelie voor DIT LEVEN.
(daar past een postercampagne inderdaad niet zo goed bij)


Precies. En dat is ook lastig op een poster te zetten. Je kan dus hooguit via een poster mensen tot nadenken zetten in de hoop dat ze vervolgens hun vragen aan christelijke vrienden gaan stellen, een kerk gaan bezoeken, er op internet meer over gaan zoeken, een Bijbel opzoeken enzovoorts. Wat dat betreft prima dat deze poster er hangt, ik denk alleen alsnog dat je dan niet op basis van angst maar op basis van goed nieuws mensen moet proberen aan het denken te zetten. Dat je bij Hem geluk vindt, dat het bij Hem goed is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten